Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
23.04.2009 22:39 -
Джиповете поевтиняват с 10 бона
Акцизите за мощните лимузини и джипове да бъдат премахнати, предлагат председателят на бюджетната комисия на парламента Румен Овчаров и група народни представители. С отпадането на акциза цените на мощните автомобили ще паднат с 10 000-15 000 лв., съобщава "Стандарт".
Предложението на Овчаров за промяна в Закона за акцизите и данъчните складове е внесено за разглеждане в парламента. То се прави по настояване на Брюксел.

Европейската комисия е изпратила уведомително писмо до България, че ще започне процедура срещу страната ни за нарушаване на директивите на общността. Сега в България се плащат акцизи за автомобили с двигатели над 120 киловата по системата DIN. Но има разлика в облагането на старите и новите автомобили. Например за мощно "Ауди" втора ръка с 333 конски сили акцизът е близо 15 000 лв. Но ако автомобилът е нов, дължимият акциз е малко над 11 000 лв.
Според ЕК при облагането на мощните автомобили, внесени в България от други страни от ЕС, не се взема предвид амортизацията им. Освен това има дискриминация по отношение на определението за "нов автомобил". Според ЕК не е редно употребявани коли, за които не са изминали повече от 6 месеца от първата им регистрация или са на 6000 км пробег, да се облагат както чисто новите коли. Затова Овчаров предлага изцяло да отпадне акцизът за мощните коли. Промените ще влязат в сила от 1 януари 2010 г.

Европейската комисия е изпратила уведомително писмо до България, че ще започне процедура срещу страната ни за нарушаване на директивите на общността. Сега в България се плащат акцизи за автомобили с двигатели над 120 киловата по системата DIN. Но има разлика в облагането на старите и новите автомобили. Например за мощно "Ауди" втора ръка с 333 конски сили акцизът е близо 15 000 лв. Но ако автомобилът е нов, дължимият акциз е малко над 11 000 лв.
Според ЕК при облагането на мощните автомобили, внесени в България от други страни от ЕС, не се взема предвид амортизацията им. Освен това има дискриминация по отношение на определението за "нов автомобил". Според ЕК не е редно употребявани коли, за които не са изминали повече от 6 месеца от първата им регистрация или са на 6000 км пробег, да се облагат както чисто новите коли. Затова Овчаров предлага изцяло да отпадне акцизът за мощните коли. Промените ще влязат в сила от 1 януари 2010 г.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари