2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Прочетен: 648 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 25.05.2009 20:36
Фирмата трябва да проектира и изгради ново трасе на железопътната линия Свиленград – турска граница, което ще позволява движение на влаковете със 160-200 км в час. Проектът обхваща строителството на приблизително 19 километра нов железопътен участък и включва електрификация и обвързване на българската със системите на железопътната мрежа на Турция.
Чешката фирма ще получи близо 70 млн. лв за отсечката, като крайният срок за реализация на проекта е май 2011 г. С реализацията на проекта времето за пътуване от Свиленград до границата ще се намали с осем минути. Дневно по отсечката ще преминават по 70 влака.
"ОХЛ ЖС" е една от най-големите чешки строителни компании с проекти в Гърция, Хърватия, Босна и Херцеговина, Унгария и Словакия.
За проекта наддаваха освен чехите сдружение между италианската С.М.С. и българските "Трейс" и "СК 13", както и гръцката "Терна", която изгражда жп-отсечката Крумово – Първомай, която трябва да бъде открита през юни.
Проектирането и изграждането на жп-участъка Свиленград – турска граница се финансира по Оперативна програма "Транспорт" и е с индикативен бюджет от 35 млн. евро.
От тях безвъзмездната помощ идва не от Кохезионния фонд, а от Европейския фонд за регионално развитие и е на стойност 28 млн. евро.
Това е третата част от проекта "Реконструкция и електрификация на жп-линията Пловдив – Свиленград" за 340 млн. евро, от който беше извадена отсечката Свиленград– турска граница.
От общата сума 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от ИСПА, 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка и 37 млн. евро са осигурени от българския бюджет. Първата част се изпълнява от гръцката фирма "Терна", втората от италианците от "Асталди".
Проектът "Реконструкция и електрификация на жп-линията Пловдив – Свиленград“ е ключов не само за България, но и за целия Европейски съюз, защото ще осъществява основната железопътна връзка между Европа и Азия. В момента се подготвя документацията за строителството на отсечката, която трябва да мине на одобрение от ЕК, преди да се премине към реализацията му.
От транспортното министерство съобщиха още, че има избран изпълнител за изграждането на Географска информационна система (ГИС), която да съдържа електронна база данни за жп инфраструктурата у нас. Проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие, който отпуска 85% от стойността на проекта. Изграждането и внедряването на системата ще струва 7.7 млн. лв. Проектът е част от Приоритетна ос "Техническа помощ" на ОПТ. Информационната система ще бъде изградена от консорциум "ЕвроГеоРейл", който е сдружение на българските "Контракс", "Лирекс БГ" ООД, "Геокад-93" ЕООЗ, "Геотехинжинеринг" ООД, българския клон на американската "ЕСРИ" - "ЕСРИ България" ООД, и "Евросенс" ЕООД. Географска информационна система трябва да е готова за 18 месеца.