Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
13.08.2009 18:33 -
Нискотарифните авиопревозвачи увеличават дела си в България
Пет авиокомпании си поделят нискотарифния пазар в страната, след като в началото на юли италианският авиопревозвач My air загуби лиценза си, показва справка в сайта на летище София. Нискотарифните авиокомпании държат около 26.5% от превозените пътници през най-големия аеропорт в България през първото полугодие, показват данни на дружеството. През периода са били превозени общо 1.523 млн. пътници. За миналата година евтините авиокомпании са държали около 20 на сто от пазара през софийското летище, като за първото полугодие на годината, делът им е бил около 12%. Ръстът им се дължи на пуснатите нови полети на Wizz Air и ЕasyJet.
Нискотарифните авиокомпании с редовни полети от и за България са унгарската Wizz Air, британската easyJet, германската Germanwings, ирландската Aer Lingus и словашката Sky Europe. По данни на превозвачите над половината от сегмента се държи от Wizz Air, която лети до седем международни дестинации и една вътрешна. От октомври компанията ще пусне нов полет до Айндховен, който ще се провежда три пъти седмично. Ирландската Aer Lingus ще пусне отново редовния си полет от Дъблин до летище София през есенно-зимния сезон, съобщиха от аеропорта. Дотогава превозвачът каца и излита от летище Бургас. От есента се очаква и германският превозвач Germanwings да пусне полетите си до Хамбург с прикачване в Кьолн или Бон.
През 2008 г. около 2% от авиационния пазар в България се държеше от My Air. Полетите на компанията от и за страната бяха спрени в началото на юни, месец преди да изгуби лиценза си. Унгарската Wizz Air ще пусне три нови отсечки от Букурещ до Катания, Неапол и Болоня, които да поемат пътниците на My Air. Трите полета ще стартират през септември и ще се изпълняват по два пъти седмично.
Финансовите резултати на петте нискотарифни дружества, които оперират на българския пазар от началото на годината, са противоречиви. Докато британската ЕasyJet отчита положителен финансов резултат, словашката Sky Europe изпадна в несъстоятелност и в момента се намира под защита от фалит. До края на второто тримесечие дружеството е загубило 27.5% от пътникопотока си. Oт Wizz Air не публикуват данни за полугодието, но в края на миналата година отчетоха увеличение на пътниците. През тази година компанията се надява да превози 8 млн. пътници от 5.8 млн. миналата година.
Тенденция е традиционните авиокомпании да се насочват към полети на дълги разстояния, а нискотарифните към къси, обясняват експерти. За периода януари-март 2009 г. превозените пътници от Aer Lingus са намалели с 6.5 на сто, като при късите полети спада е 5.7%, а при дългите 12.5%. С 7.7 на сто са намалeли пътниците на Germanwings, сочат отчетите на компанията майка Lufthansa за първото полугодие. Нискотарифната компания е намалила капацитета си с почти 10 на сто.
По данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) през първите шест месеца на годината въздушният трафик в световен мащаб е намалял със 7.2% в сравнение със същия период на миналата година. Докато индустрията отчита спад на среднозаетите места в самолетите до 75.3% при 77.6% година по-рано, два от нискотарифните превозвачи отбелязват покачване на заетите места в самолета. Sky Europe и ЕasyJet са увеличили заетостта до 69.8% и 84.7%. Нарастването е с 1.1 на сто и 1.2% съответно. Експерти от бранша обясняват, че много от компаниите са се сетили да използват по-малки самолети, без да намаляват полетите си, с което е постигнат максимум при заетостта им.
През миналата година международните компании, които заемат 74% от авиационния пазар в страната, са превозили 2.574 млн. пътници по данни на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). Според прогнозите на "България ер" през тази година боят на полетите от и за страната ще намалее с 9 на сто.
http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2009/08/13/769790_niskotarifnite_avioprevozvachi_uvelichavat_dela_si_v/
Нискотарифните авиокомпании с редовни полети от и за България са унгарската Wizz Air, британската easyJet, германската Germanwings, ирландската Aer Lingus и словашката Sky Europe. По данни на превозвачите над половината от сегмента се държи от Wizz Air, която лети до седем международни дестинации и една вътрешна. От октомври компанията ще пусне нов полет до Айндховен, който ще се провежда три пъти седмично. Ирландската Aer Lingus ще пусне отново редовния си полет от Дъблин до летище София през есенно-зимния сезон, съобщиха от аеропорта. Дотогава превозвачът каца и излита от летище Бургас. От есента се очаква и германският превозвач Germanwings да пусне полетите си до Хамбург с прикачване в Кьолн или Бон.
През 2008 г. около 2% от авиационния пазар в България се държеше от My Air. Полетите на компанията от и за страната бяха спрени в началото на юни, месец преди да изгуби лиценза си. Унгарската Wizz Air ще пусне три нови отсечки от Букурещ до Катания, Неапол и Болоня, които да поемат пътниците на My Air. Трите полета ще стартират през септември и ще се изпълняват по два пъти седмично.
Финансовите резултати на петте нискотарифни дружества, които оперират на българския пазар от началото на годината, са противоречиви. Докато британската ЕasyJet отчита положителен финансов резултат, словашката Sky Europe изпадна в несъстоятелност и в момента се намира под защита от фалит. До края на второто тримесечие дружеството е загубило 27.5% от пътникопотока си. Oт Wizz Air не публикуват данни за полугодието, но в края на миналата година отчетоха увеличение на пътниците. През тази година компанията се надява да превози 8 млн. пътници от 5.8 млн. миналата година.
Тенденция е традиционните авиокомпании да се насочват към полети на дълги разстояния, а нискотарифните към къси, обясняват експерти. За периода януари-март 2009 г. превозените пътници от Aer Lingus са намалели с 6.5 на сто, като при късите полети спада е 5.7%, а при дългите 12.5%. С 7.7 на сто са намалeли пътниците на Germanwings, сочат отчетите на компанията майка Lufthansa за първото полугодие. Нискотарифната компания е намалила капацитета си с почти 10 на сто.
По данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) през първите шест месеца на годината въздушният трафик в световен мащаб е намалял със 7.2% в сравнение със същия период на миналата година. Докато индустрията отчита спад на среднозаетите места в самолетите до 75.3% при 77.6% година по-рано, два от нискотарифните превозвачи отбелязват покачване на заетите места в самолета. Sky Europe и ЕasyJet са увеличили заетостта до 69.8% и 84.7%. Нарастването е с 1.1 на сто и 1.2% съответно. Експерти от бранша обясняват, че много от компаниите са се сетили да използват по-малки самолети, без да намаляват полетите си, с което е постигнат максимум при заетостта им.
През миналата година международните компании, които заемат 74% от авиационния пазар в страната, са превозили 2.574 млн. пътници по данни на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). Според прогнозите на "България ер" през тази година боят на полетите от и за страната ще намалее с 9 на сто.
http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2009/08/13/769790_niskotarifnite_avioprevozvachi_uvelichavat_dela_si_v/
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари