2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Прочетен: 476 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 17.08.2009 18:02
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков възложи проверка за законосъобразността на сделката на "Български държавни железници" ЕАД с фирма ARWEX за доставката на 30 рециклирани спални вагони. Ако бъдат констатирани нарушения, прокуратурата ще бъде сезирана, съобщиха от транспортното ведомство.
Сделката за вагоните бе съпътствана от скандал още през февруари т.г., когато депутатът от ДСБ Атанас Атанасов заяви, че зад нея се крие крупна далавера с участието на известния от началото на деветдесетте години бизнесмен Валентин Моллов, свързан с фалиралата Първа частна банка.
През март 2008 г. транспортното министерство обяви обществена поръчка за доставка на рециклирани вагони за обновяване на подвижния състав на БДЖ. В конкурса участват три фирми, като по думите на депутата печели единствената фирма без опит в тази дейност.
Става въпрос за АRVEX AG, регистрирана в офшорната зона Цуг, Швейцария, която, според Атанасов, се представлява от Валентин Моллов.
Депутатът от ДСБ заяви тогава, че върху експерти от комисията по избора е бил оказван натиск. Сделката е на стойност 16.2 млн. евро, срещу които трябва да се доставят рециклирани десетгодишни вагони. Според Атанасов обаче проверка е установила, че въпросните вагони са произведени в периода 1968-1972 г. Т.е. те са над 37-годишни.
От своя страна транспортният министър от предишното правителство Петър Мутафчиев заяви през февруари, че не приема обвиненията в корупция, и се зарече да разпореди проверка на прокуратурата и ДАНС, които да докажат, че няма далавери в подопечното му министерство. “И след като това стане, ще ви съдя за клевета”, закани се той на Атанасов.
Очаквано, проверката не откри нищо нередно.
Според Мутафчиев моделът на въпросните вагони е от 1971 г., но иначе са произведени през 1992 г. и поради това твърденията на Атанасов са неверни.
Наследникът на Мутафчиев на министерския пост Александър Цветков ще разчита на резултатите от собствената си проверка по въпроса законна ли е сделката за 30-те рециклирани вагона.
Това е втората ревизия на крупни сделки в областта на транспорта, реализирани от правителството на Тройната коалиция. Първата проверка бе разпоредена от ГЕРБ заради крайно неизгодната поръчка на два самолета втора ръка "Еърбъс" за 109 млн. долара за нуждите на правителството. Договорът за самолетите с българската фирма "Би Ейч Еър", свързана с Първа инвестиционна банка, беше развален, а заради сделката прокуратурата образува досъдебно производство за престъпление по служба срещу виновни длъжностни лица от Министерството на транспорта.