2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков

Прочетен: 680 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 18.08.2009 19:33
Авиационното изложение "МАКС-2009" бе открито в градчето Жуковски край Москва, въпреки трагичните събития със сблъскалите се във въздуха изстребители Су 27, довел до гибелта на един от пилотите, и предизвиканите от падането на самолетите разрушения.
Същевременно вестник "Комерсант" съобщава, че местните власти в Раменския район на Московска област са поискали от собствениците на разрушените имоти да съберат отломките от самолетите за своя сметка.
Собствениците на пострадалите вили и градини отказват да предадат на прокуратурата отломките, опасявайки се след това може да им бъде отказана компенсация заради липсата на веществени доказателства. Един от пострадалите казал за вестника, че при него са идвали представители на Военно-въздушните сили и питали за размера на евентуалната компенсация, но мъжът е сигурен, че го правят, защото са в паника, но в края на краищата няма да платят нищо.
От пожара и падналите останки на самолетите са пострадали осем вили. Засега не е ясно кой трябва да изплати обезщетение на собствениците – Министерството на отбраната или властите на Московска област.
Организаторите са се застраховали за отговорност пред трети лица в компанията "Авиокос", но от там заявяват, че в договора не е предвидено застрахователно събитие, като станалия в неделя сблъсък и падането на самолетите.
Засега като най-вероятно причина за катастрофата се смята грешка на един от пилотите при изпълнение на фигура от висшия пилотаж.
Първоначално бе съобщено, че парашутът на загиналия пилот е изгорял във въздуха, което е станало причина за смъртта му. Но пред "Комерсант" местен жител, открил пръв тялото на пилота, на мястото не е имало никакви следи нито от парашут, нито от катапулта на самолета.Кремъл не иска самолет на "Сухой" - не бил достатъчно руски

Sukhoi Superjet 100 в демонстрационен полет във вторник край Москва
Снимка:

Пътническият самолет SSJ (съкращение от Sukhoi Superjet) на конструкторското бюро "Сухой" не е подходящ за високопоставени официални представители на Москва, защото не е достатъчно... руски.
Това съобщи в. "Ведомости" в навечерието на откритото днес край Москва международно авиоизложение, където бе демонстриран в полет самолетът Sukhoi Superjet 100, информира електронното издание Дневник.
За специалния летателен отряд "Россия" в близките години ще трябва да бъдат построени нови самолети: по два Ил-96-300 и Ан-148 и четири Ту-204/214. Това се казва в писмо от Кремъл с дата 22 юли 2009 г., под което президентът Дмитрий Медведев е постави резолюция "Съгласен".
Проблемът с новия модел на "Сухой" е, че той се сглобява от международно смесено дружество, при което ключови детайли и програми са на чуждестранни производители. Техническа помощ в разработката оказват американците от Boeing, а в проекта с различни компоненти участват френските Thales и PowerJet, както и германската Liebherr.
Според Олга Каюкова, представител на компанията "Граждански самолети на "Сухой", вариантът това да се замени с руско производство излизал прекалено скъп.
След първия полет на SSJ през пролетта на 2008 г. шансовете за държавна поръчка рязко се увеличиха и дори се заговори за 6 самолета. Те трябваше да обслужват регионални дестинации, тъй като за далечни полети няма конкуренция на машините "Ил" и "Ту".
Обсъждан бил и Ту-334, но той също излизал скъпо, защото още няма серийно производство и само за създаването на 6 "президентски" самолета трябва да се строи цяла линия, като крайната цена достигала общо 8 млрд. рубли.
Така изборът се спрял на Ан-148, който на 70% е от руски компоненти и се планира този дял да достигне 90%. Той е разработен в Украйна от конструкторското бюро "Антонов" и по лиценз се сглобява във Воронеж. Каталожната му цена е 750 млн. рубли, а първите три машини ще бъдат предадени на държавната авиокомпания "Россия" авиоотряд до края на тази година. Два други самолета ще са готови за правителствения отряд догодина и ще се използват за съпровождащия персонал и журналистите.
Като компенсация за "Сухой" обаче идва съобщението от вторник на Министерството на отбраната на Русия, че в присъствието на премиера Владимир Путин е сключило договори за доставка на 64 изтребителя. Става дума за 48 броя Су-35С, 12 самолета Су-27СМ и 4 от модела Су-30М-2.
Общата сума по договорите е над 80 млрд. рубли. Доставките трябва да приключат до 2015г.
В подкрепа на гражданския модел Sukhoi SuperJet-100 пък е сключено споразумение за стратегическо сътрудничество с държавната Внешекономбанк. С него ще се финансира работата по SSJ и ще се разработи съвместен механизъм за финансиране на продажбите му в страната и чужбина, включително чрез лизинг.
В Русия служител на колекторска фирма за...
Кремълските мародери - армията на Русия ...