2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Български държавни железници" АД (БДЖ) смята да бракува около 10% от товарните си вагони и над половината от пътническите и да спечели малко над 17 млн. лева. Това заяви директорът на дружеството Христо Монов при представянето на финансовите резултати на БДЖ за полугодието на 2009 г. С тези думи шефът на железниците призна известния факт, че подвижният им състав е в окаяно състояние.
Товарните вагони на БДЖ са около 11 800. Хиляда от тях ще заминат за вторични суровини, а 2000 дружеството се надява да продаде, но се съмнява, че ще има интерес към тях. Пътническите вагони на железниците са 650. 350 от тях могат да отидат за скрап, каза Монов и допълни, че вече е искано разрешението на транспортното министерство за 124 от тях. Печалбата от продажбата на вагоните БДЖ изчислява на 17.1 млн. лева.
До края на юни 2009 г. железниците са натрупали загуби за над 22 млн. лева и са изхарчили 2/3 от държавната субсидия, която е около 160 млн. лева). Приходите от превоз на товари и пътници продължават да падат. Заради икономическата криза и спирането на дейността на "Кремиковци" товарните превози са намалели с близо 40% за година, а превозените пътници – със 7.5%.
В същото време дългосрочните задължения на дружеството са 554 млн. лева, 400 млн. от които са за закупените дизелови и електрически мотриси. За тези дългове дружеството ще преговаря с кредиторите да бъдат разсрочени. Краткосрочните задължения на БДЖ са 285 млн. лева, от които 160 млн. са дългове към доставчици.
От началото на годината БДЖ са намалили персонала си с 1117 души. Повечето от тях са служители на пенсионна възраст, други са напуснали доброволно, обясни Монов. В дружеството ще има още съкращения, а част от персонала ще премине на намалено работно време и по-ниско заплащане, но точни числа ще има след преговори със синдикатите, насрочени за септември, каза още Монов.
Транспортният министър проверява сделки за милиони в БДЖ
Христо Монов съобщи още, че два екипа на транспортното министерство вече са в БДЖ, за да извършат щателна проверка на сделки за десетки милиони лева, сключени от железниците по времето на предишното правителство.
Едната работна група ще разследва две обществени поръчки за доставката на рециклирани и нови спални вагони. Рециклираните са доставени от регистрираната в Швейцария фирма ARWEX. Тя се представлява от известния от началото на деветдесетте години бизнесмен Валентин Моллов, свързан с фалиралата Първа частна банка. Сделката е за 16.2 млн. евро. Подозира се, че доставените вагони са почти 40 годишни, а са обявени за 10 годишни. Другата сделка е за доставката на 30 нови спални вагона от турската фирма "Тювасаш" за над 32 млн. евро.
Вторият екип на транспортното министерство ще се заеме с договора на БДЖ и застрахователното дружество "Алианс България". Железниците застраховат пътници и товари при "Алианс" от 1998 г. за милиони левове, въпреки че за подобна дейност е трябвало да се обяви търг за обществена поръчка.
При установяването на нарушения от страна на БДЖ документацията по сделките отива в прокуратурата.
НКЖИ също изхарчило почти цялата си субсидия
Държавното дружество, което поддържа железния път - Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) до момента е на загуба от около 48 млн. лева, каза шефът му Антон Гинев. До момента НКЖИ е изхарчило почти цялата субсидия, която й отпуска държавата за капиталови разходи и поддържка на инфраструктурата – около 180 млн. лева.
До края на годината НКЖИ се надява да получи от Световната банка държавно гарантиран заем 360 млн. лева. Парите са за ремонт на жп отсечки, тунели и механизация на движението по релсите.
Най-тежката антикризисна мярка в програмата на НКЖИ е закриването на 12 нерентабилни жп линии, от които ще се спестят 6.5 млн. лева. За тази мярка обаче е необходимо разрешение на правителството.
НКЖИ се надяваше да продаде 38 неоперативни имота за около 20 млн. лева, но засега има интерес само за около 20% от тях, обясни Гинев.
25.10.2010 ДСБ скочиха: Няма да подкреп...
Дянков: "Ходя със зашити джобове.&q...