2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
В момента в София има около 250 000 тона бали още от времето на Стефан Софиянски. 100 00 ще бъдат транспортирани в Цалапица, а останалите 150 000 ще се депонират в по-малки сметище в страната, защото в противен случай България ще плаща екоглоба на ЕС в размер на 50 000 евро на ден. Боклуците, които ще се депонират в Цалапица, са отпреди 3-4 години, тепърва предстои да се уточни трасето на превозването им, както и цената за депониране. Най-вероятно София ще плаща около 20 лева на тон. Цената е повече от добра, тъй като останалите общини, извън Пловдив, депонират боклука си в Цалапица срещу 14 лева за тон. От следващата година таксата ще се вдигне двойно, защото влизат в сила новите екотакси на ЕС, коментира Славчо Атанасов. Зам.-министър Евдокия Манева е поела ангажимент да говори с кметовете на общините Родопи и Цалапица, през чиите територии ще минават столичните бали.
Пловдивският кмет ще внесе предложение в ОбС за приемането на новите количества софийски боклуци. Атанасов не очаква обструкции, въпреки че мнозинството съветници са от ВМРО и БСП, а не от управляващата партия ГЕРБ. Кметът вече бил разговарял с временния лидер на социалистите – бизнесменът Георги Гергов, който определил договорката като „изключително добра сделка за Пловдив“. Самият Атанасов също смята, че е направил добра сделка. Срещу депонирането на новите 100 000 тона бали боклук, Пловидв ще получи и допълнителни финансови компенсации. Правителството ще отпусне 4.3 млн. лева за почистване на коритото на Марица, 14.5 милиона за изграждането на транспортния възел „Модър-Царевец“, който ще свързва разделението от жп линията София-Пловдив-Свиленград райони „Южен“ и „Западен“ чрез естакада за автомобили и подлез за пешеходци, и още 10 милиона лева за рекултивация на сметището в Цалапица. В момента капацитетът на депото е 410 000 тона, но той ще се увеличи до 1 300 000 тона. Парите за реката ще бъдат преведени до месец-два, за да може почистването да стартира още тази есен. Средствата за възела „Модър-Царевец“ ще залегнат в държавния бюджет за 2010 г.
На сметището в Цалаписа вече бяха депонирани 200 000 тона бали столични отпадъци, срещу което Пловдив получи като компенсация 47 милиона лева. Според областния управител Иван Тотев, компенсации за приемането на софийските боклуци ще получи и село Цалаципа, което е на територията на община „Родопи“.
Заводът за изгаряне на твърди битови отпадъци в Шишманци вече има комплексно разрешително, похвали се още Славчо Атанасов. Документът е бил подписан от бившия екоминистър Джевдет Чакъров още на 24 юли, но срокът за обжалване е бил до миналия четвъртък. Това е причината издаването му да се пази в тайна, обяви Атанасов. До 20 дни екозаводът ще има и ак 16. Очаква се предприятието да заработи в края на септември. Капацитетът на завода при работа на една смяна е 125 000 тона годишно. Пловдив ще преработва боклука си в предприятието срещу 30 лева на тон. В Шишманци ще извозват отпадъците си още 7-8 съседни общини.
Видин работи по проект за ново депо за б...
Видин работи по проект за ново депо за б...