Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
26.08.2009 14:19 -
Метаморфозите на Мадона*
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 1079 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 26.08.2009 14:34
Прочетен: 1079 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 26.08.2009 14:34
Фактът, че става най-популярната изпълнителка света Мадона дължи първа на баща си - Силвио, който държи всичките му деца да учат музика. Като дете Мадона първо се занимава с пиано, но после се насочва към балета. Постепенно узрява желанието й да се занимава с танци и така през 1977 г. се озовава в Ню Йорк с 35 долара в джоба и желание да успее.
Първоначално фокусът са танците и Мадона се включва в трупата Алвин Ейли и нейния театър за танци, паралелно работи и като модел. През 1979 г. г-ца Чиконе се оказва в Париж, където е поддържаща певица на френската естрадна звезда Патрик Ернандес.
Някъде тук узрява решението и да се посвети на музиката и след завръщането си в Ню Йорк запалва за каузата новото си гадже Дан Гилрой, брат си Ед и басиста Анджи Смит. Четиримата създават рокбандата "Брекфъст Клъб", в която Мадона свири на барабаните и пее.
Близо до отчаянието
След като скъсва с Дан Гилрой певицата напуска и групата, като в търсенето на нов шанс за реализация привиква от Мичиган бившето си гадже Стив Брей. В тандем те започват да правят песни и да изчистват стила си, като крайният резултат е раждането на рок групата "Еми". В нея Мадона отново е на барабаните, като същевременно е и вокалистка.
Певицата не спира да атакува с демозаписи мениджъри, агенти, звукозаписни студиа и собственици на клубове, но все удря на камък. Две години след пристигането си в Ню Йорк Мадона все още е далеч от желания успех, докато в момент на просветление решава да зареже рока и да се насочи към диското, което в тези години става все по популярно в клубовете на града. Този ход се оказва печеливш, като тя започва да печели по 1000 долара на участие, но не това е мечтата й, тя иска да издава албуми, да стане известна и богата.
Същевременно докато изчиства музикалния си стил с помощта на Стивън Брей, работи и върху имиджа си, включващ шарени дрехи, рошава прическа, евтини гердани и гривни, огромни пръстени, лачени ръкавици без пръсти и т.н. Мадона си измисля и прякор - "Момчешка играчка"(Boy Toy), надпис който може да се види на токата на колана, с които се явява по участия. Въпреки усилията бъдещата звезда е на път да се провали, както хиляди други кандидати за слава в страната на неограничените възможности.
"Музикалната ми кариера до голяма степен е случайна", ще каже след години Мадона, като добавя "сключих договор за запис на сингъл малко преди да се откажа". Късметът се появява в лицето на дисководещия Марк Камис, която я забелязва в един денсклуб, запознава се с нея и след броени дни я представя на Майк Розенблат и Сиймур Стейн от "Сайр Рекърдс". След пробния запис сключва договор за 5000 долара с компанията.
Шансът
Сграбчила шанса си, Мадона записва "Everybody", която се превръща в истински хит във всички дискотеки, широко рекламиран от новия приятел на бъдещата звезда Марк Каминс. Много скоро обаче той е зарязан и като гадже и като бизнеспартньор, като Мадона вижда шанса си за успех в лицето на продуцента от "Уорнър рекърдс" Реджи Лукас и националния промоутър на компанията Боби Шоу. Достъпът на "Everybody" до най-горещите денс клубове в страната, пък е гарантиран от популярния диджей Джон "Джелибин" Бенитес, на когото певицата става гадже през ноември 1982 г.
През март 1983 г. Мадона записва втория си сингъл "Burning Up", като от другата страна на плочата е "Physical Attraction"(дело на Реджи Лукас). И двете парчета се оказват хитове, като достигат до топ три в класациите за танцувална музика. Благодарение на мрежата на "Уорнър Брадърс" и връзките на Бенитес в средите на дисководещите, певицата осигурява на песните си най-доброто възможно разпространение.
Късметът на Мадона проработва отново същата година, когато Сиймур Стейн я представя на мениджъра на Майкъл Джексън Фреди Деман. Той вижда потенциала в 25-годишното все още слабоизвестно момиче и зарязва Джако(съвсем наскоро продал 40 млн. бройки от албума си "Трилър"), за да я представлява.
Първият албум
Успехът на първите три парчета на Мадона и отваря пътя за първия цял албум, кръстен "Мадона". От него освен вече популярните "Everybody", "Burning Up" и "Physical Attraction" хитове стават също "Holiday"(дело на гаджето и Джон "Джелибин" Бенитес) и "Borderline". Въпреки някои не особено ласкави отзиви("Мадона пее, като Мини Маус на хелий") плочата намира 10 млн. купувачи.
По пътя на успеха
Фреди Деман е решен да експлоатира максимално новото си откритие и през 1984 година певицата издава втория си албум "Like a Virgin", станал тройноплатинен. Продажбите в САЩ надминават 10 млн. бройки, а в световен мащаб плочата намира 21 млн. купувачи.
Това естествено кара продуцентите да организират първото национално турне на Мадона, което преминава пред пълни зали и стадиони. Това е обяснимо предвид факта, че Мадона вече е загатнала за скандалния си имидж след едно изпълнение на "Like a Virgin" на първите MTV награди.
Облечена в секси подобие на булчинска рокля, със задължителния колан с тока "Boy Toy", певицата разкрива щедро дантелените чорапи и жартиерите си докато се търкаля на сцената и прави движения, напомнящи за сексуален акт. Мадона манията е факт, момчетата я желаят, момичетата искат да са като нея, а милиони други просто харесват ритмичните и песни.
Цели две години "Like a Virgin" е машина за пари за "Уорнър" и Мадона, но през 1986 г. се появява третия албум на "Момчешката играчка" - "True Blue". В него певицата е съавтор на почти всички парчета, като прави впечатление промяната на посоката на развитие към класическите дископарчета и по-малко скандални текстове. Целта е ясна - вирусът Мадона да порази и по-възрастната аудитория.
Ходът се оказва изключително успешен и от "True Blue" са продадени 24 млн. плочи. Хитовете тук са "Live to Tell", "Papa Don"t Preach", "Open Your Heart", които достигат челната позиция на класацията Billboard Hot 100, "True Blue" и "La Isla Bonita". Албумът е номер едно в националните класации на САЩ, Канада, Великобритания и страните от почти цяла Западна Европа.
Започват световните турнета
1987 година минава под знака на хитовете "Who"s That Girl" и "Causing a Commotion", включени в саундтрака на филма "Кое е това момиче". Благодарение на факта, че чрез филма Мадона става популярна и обичана в цял свят мениджърите и решават да направят първото и световно турне, което обхваща Aзия, Северна Америка и Европа. По време на концертите освен песните от филма се изпълняват и парчетата от албума "True Blue".
Турнето се запомня с тоталната смяна на гардероба на Мадона, която се преоблича седем пъти, като излиза все по-разголена на сцената. Подвижните сцени и мултимедийните екрани са други малко познати до момента екстри, които привличат тълпите. Крайният резултат е приходи от билети от над 20 млн. долара и завладяването на нови и нови държави от манията Мадона.
Друг популярен филм - "Дик Трейси" на Уорън Бийти, който излиза през 1990 година и става най-касовия с участието на Мадона с привлечените над 162 млн. долара от кинопрожекции, е използван като повод за следващото грандиозно турне попдивата - Blond Ambition World Tour. Въпреки, че от заглавието не става ясно, на концертите се изпълняват песните от четвъртия студиен албум на певицата Like A Prayer (1989 г.).
Той бележи отстъпление по отношение на продажбите с едва 11 млн. броя, но пък скандалите около клипа на заглавната песен и конфликта с църквата(Ватикана обявява турнето за "най-сатанинското в историята на човечеството") водят до това, че от Мадона се заинтересуват и хората, които дори не са подозирали за нейното съществуване.
Интересното при "Blond Ambition World Tour" е, че изпълнителката се ангажира с целия процес на подготовката, като следи изкъсо всеки детайл. Ефектът е поразителен, като турнето е феерия от музика, танци, театър, специални ефекти.
Костюмите на Мадона са разработени от популярния дизайнер Жан Пол Готие, като дрехите с коносовидни нагръдници, правят изпълнителката лесно разпознаваема за години напред. Успехът е зашеметяващ, като концертите в Северна Америка, Европа и Япония са най-посещаваните през лятото на 90-та.
Естествено, има и скандали, като в Торонто я заплашват с арест, защото имитира онанизъм на сцената. След края на турнето Мадона обявява, че тове е последният цикъл от концерти, който прави, но малцина и вярват.
Най-продаваният албум
След осем години на сцената Мадона и нейните продуценти решават, че е време за първия и сборен диск, който събира всички най-популярни хитове от периода 1982 - 1990 г. В "The Immaculate Collection" влизат и две нови песни - "Justify My Love" и "Rescue Me".
Мадона посвещава албума на "Папата - моят вдъхновител", като е спорно дали е визиран главата на римокатолическата църква Йоан Павел II или брат й Кристофър Чиконе, която я придружава на всички концерти и носи прякора "Папата". Така или иначе поредния скандал е на лице, а "The Immaculate Collection" става най-продавания албум на Мадона с над 30 млн. реализации на дискове, касети и плочи.
Преекспонирането на секса
В периода 1991-1994 година изпълнителката залага на секса, като послание. Всичко започва с документалния филм "В легло с Мадона"(Madonna: Truth or Dare). Той е заснет по време на турнето "Blond Ambition World Tour" и показва Мадона в доста интимни моменти. Година по-късно се появява скандалната книга Sex, с еротични снимки на певицата, която е продадена в над 1.5 млн. екземпляра.
Луксозното издание със стоманени корици върви в комплект с петия албум на певицата, кръстен също така еднозначно Еrotica. Той обаче разочарова с едва 5 млн. продажби. Независимо от това е последван от световно турне, което трябва да донесе допълнителни приходи.
The Girlie Show World Tour стартира през септември 1993 г., като в него Мадона изгражда имиджа на строга господарка. На сцената се вихри своебразен секс цирк, а тоалетите са дело на "Долче&Габана".
Благодарение на добрата реклама и популярността на певицата като майстор на зрелищните турнета, The Girlie Show World Tour събира около 70 млн. приходи и вече се очертава тенденцията всеки цикъл от концерти да е по-доходоносен от предходния.
Натрупването на сексуални провокации от страна на Мадона продължава с излезлия през 1993 г. еротичен трилър "Веществено доказателство", категоризиран от редица критици като софтпорно. Границата е премината с гостуването в шоуто на Дейвид Летърман, в което певицата ръси цинизми и дори поднася бикините си под носа на водещия.
Реакцията не закъснява, като медиите я обявяват за "сексуален ренегат", а дори повечето и фенове смятат, че "е отишла твърде далече". Не са малко и привържениците на твърдението, че с кариерата на Мадона е свършено.
Певицата усеща, че е прекалила и със серия от появи в гледани телевизионни предавания опитва да обясни поведението си, като се държи прилично. Видеото към новия и сингъл "I"ll Remember" е изключително целомъдрено, като Мадона е късоподстригана в стил 30-те години, облечена е в стилна черна рокля или пуловер в същия цвят, а от сексуалните провокации няма и следа.
Усилията за "излъскване на фасадата" продължават и с шестия студиен албум на певицата Bedtime Stories(1994), приет доста резервирано, все пак намерил с 1 млн. повече купувачи от "Erotica". Финалният щрих, който трябва да заличи спомена за лошото момиче е сборният албум "Something to Remember(1995), в който са събрани най-популярните балади на Мадона.
Временното оттегляне и смяната на стила
През 1996 г. Мадона забременява от треньора си Карлос Леон, ражда дъщеря и за три години се оттегля от активна концертна и звукозаписна дейност. В този период се увлича и по мистичното учение кабала.
Това, както и майчинството, за пореден път водят до промяна в стила на Мадона, като издадения през 1998 г. албум Ray of Light е повлиян от електронната музика и засяга теми като майчинството, смъртта и прераждането, погледнати през източните философски течения Индуизъм, Юдаизъм и Кабала.
Албумът често е определян като най-доброто музикално постижение на Мадона, като печели три награди "Грами". Аранжиментите са дело на Уилям Орбит, като се чуват източните инструменти от рода на ситар, табла и ребана. В една от песните дори се пее на санскрит.
Колко е скъп този албум на Мадона се показва от факта, че песни от него се изпълняват и в най-новото и турне Sticky&Sweet. Продажбите не са рекордни за изпълнителката, но са добри, предвид дългото отсъствие. Става дума за около 15 млн. легални копия, което е повече от двата предишни албума на Мадона взети заедно.
През 2001 година певицата прави и първото си турне след осемгодишна пауза. Drowned World Tour се нарежда сред най-успешните концертни турове на годината, като приходите са от близо 77 млн. долара. В сравнение с предишните турнета на Мадона няма скандали и провокации, а стилни епизоди в различни стилове - пънк, гейша/аниме, Кънтри/Уестърн, Латино и Ърбън, където все пак се чуват нецензурни думи.
Провалът и новия възход
Следващият албум на певицата American Life излиза на пазара през 2003 г., но има разочароващи продажби. Деветият студиен проект на Мадона, става най-слабо търсения от цялата и дискография, като намира малко над 3 млн. купувачи. Като една от причините се сочи интернет-пиратството.
Титулната песен с нейния антивоенен клип също допринася за слабата популярност на албума. Обяснимо, турнето посветено на диска също е изключително кратко - девет концерта в четири града(Ню Йорк, Кьолн, Лондон и Париж) в периода 22 април-15 май 2003 г.
Следващата година обаче Мадона отново е на върха що се отнася до концертна дейност, като Re-Invention World Tour е видяно от над 900 000 фенове. От общо 55 концерта само един не е разпродаден на 100%.
Приходите са за над 125 долара, което е рекорд за годината. Публиката се наслаждава на 24 изпълнения от различните албуми на Мадона. Най-старата песен е "Burning Up" от 1983 г., а най новата American Life(2003).
Успехите на Мадона продължават и през 2005 година, когато излиза десетия и албум Confessions on a Dancefloor, намерил близо 13 млн. купувачи. Сингълът "Hung Up", който е ремикс на популярната песен на ABBA "Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)", оглавява музикалните класации в 44 държави. Добре приет и от критиците, сингълът става най-продавания на Мадона с над 9.6 млн. реализации.
Последният за сега албум на Мадона излезе през миналата година. Единадесетият студиен проект на певицата е последният издаден от "Уорнър", като краят на 25-годишното сътрудничество беше белязан от скандали и взаимни обвинения в причиняване на финансови загуби.
Турнето, което очакваме
На 23 август 2008 година започна осмото турне на Мадона, което става най-успешното в музикалната история на солов артист с 280 милиона долара приходи за миналата година. То ще бъде в София тази събота, а ще приключи на 2 септември в Тел Авив.
Екипът на турнето е от 250 души екип. Част от него са 3500 аксесоари и костюми, 36 дизайнери, създали сценичните костюми, 30 контейнера сценичен гардероб, 28 танцьори и музиканти на сцената, 12 батута за тренировки на Мадона и балета, 69 китари, 10 от които - специално за Мадона, посочват организаторите от "София мюзик ентърпрайсиз".
-----------------------------------------------------------------------------
*Заглавието е променено
Оригиналът: http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2009/08/26/774818_producent_na_maikul_djeksun_vkarva_madona_v_goliamata/
Първоначално фокусът са танците и Мадона се включва в трупата Алвин Ейли и нейния театър за танци, паралелно работи и като модел. През 1979 г. г-ца Чиконе се оказва в Париж, където е поддържаща певица на френската естрадна звезда Патрик Ернандес.
Някъде тук узрява решението и да се посвети на музиката и след завръщането си в Ню Йорк запалва за каузата новото си гадже Дан Гилрой, брат си Ед и басиста Анджи Смит. Четиримата създават рокбандата "Брекфъст Клъб", в която Мадона свири на барабаните и пее.
Близо до отчаянието
След като скъсва с Дан Гилрой певицата напуска и групата, като в търсенето на нов шанс за реализация привиква от Мичиган бившето си гадже Стив Брей. В тандем те започват да правят песни и да изчистват стила си, като крайният резултат е раждането на рок групата "Еми". В нея Мадона отново е на барабаните, като същевременно е и вокалистка.
Певицата не спира да атакува с демозаписи мениджъри, агенти, звукозаписни студиа и собственици на клубове, но все удря на камък. Две години след пристигането си в Ню Йорк Мадона все още е далеч от желания успех, докато в момент на просветление решава да зареже рока и да се насочи към диското, което в тези години става все по популярно в клубовете на града. Този ход се оказва печеливш, като тя започва да печели по 1000 долара на участие, но не това е мечтата й, тя иска да издава албуми, да стане известна и богата.
Същевременно докато изчиства музикалния си стил с помощта на Стивън Брей, работи и върху имиджа си, включващ шарени дрехи, рошава прическа, евтини гердани и гривни, огромни пръстени, лачени ръкавици без пръсти и т.н. Мадона си измисля и прякор - "Момчешка играчка"(Boy Toy), надпис който може да се види на токата на колана, с които се явява по участия. Въпреки усилията бъдещата звезда е на път да се провали, както хиляди други кандидати за слава в страната на неограничените възможности.
"Музикалната ми кариера до голяма степен е случайна", ще каже след години Мадона, като добавя "сключих договор за запис на сингъл малко преди да се откажа". Късметът се появява в лицето на дисководещия Марк Камис, която я забелязва в един денсклуб, запознава се с нея и след броени дни я представя на Майк Розенблат и Сиймур Стейн от "Сайр Рекърдс". След пробния запис сключва договор за 5000 долара с компанията.
Шансът
Сграбчила шанса си, Мадона записва "Everybody", която се превръща в истински хит във всички дискотеки, широко рекламиран от новия приятел на бъдещата звезда Марк Каминс. Много скоро обаче той е зарязан и като гадже и като бизнеспартньор, като Мадона вижда шанса си за успех в лицето на продуцента от "Уорнър рекърдс" Реджи Лукас и националния промоутър на компанията Боби Шоу. Достъпът на "Everybody" до най-горещите денс клубове в страната, пък е гарантиран от популярния диджей Джон "Джелибин" Бенитес, на когото певицата става гадже през ноември 1982 г.
През март 1983 г. Мадона записва втория си сингъл "Burning Up", като от другата страна на плочата е "Physical Attraction"(дело на Реджи Лукас). И двете парчета се оказват хитове, като достигат до топ три в класациите за танцувална музика. Благодарение на мрежата на "Уорнър Брадърс" и връзките на Бенитес в средите на дисководещите, певицата осигурява на песните си най-доброто възможно разпространение.
Мадона в началото на своята кариера
Късметът на Мадона проработва отново същата година, когато Сиймур Стейн я представя на мениджъра на Майкъл Джексън Фреди Деман. Той вижда потенциала в 25-годишното все още слабоизвестно момиче и зарязва Джако(съвсем наскоро продал 40 млн. бройки от албума си "Трилър"), за да я представлява.
Първият албум
Успехът на първите три парчета на Мадона и отваря пътя за първия цял албум, кръстен "Мадона". От него освен вече популярните "Everybody", "Burning Up" и "Physical Attraction" хитове стават също "Holiday"(дело на гаджето и Джон "Джелибин" Бенитес) и "Borderline". Въпреки някои не особено ласкави отзиви("Мадона пее, като Мини Маус на хелий") плочата намира 10 млн. купувачи.
По пътя на успеха
Фреди Деман е решен да експлоатира максимално новото си откритие и през 1984 година певицата издава втория си албум "Like a Virgin", станал тройноплатинен. Продажбите в САЩ надминават 10 млн. бройки, а в световен мащаб плочата намира 21 млн. купувачи.
Това естествено кара продуцентите да организират първото национално турне на Мадона, което преминава пред пълни зали и стадиони. Това е обяснимо предвид факта, че Мадона вече е загатнала за скандалния си имидж след едно изпълнение на "Like a Virgin" на първите MTV награди.
Облечена в секси подобие на булчинска рокля, със задължителния колан с тока "Boy Toy", певицата разкрива щедро дантелените чорапи и жартиерите си докато се търкаля на сцената и прави движения, напомнящи за сексуален акт. Мадона манията е факт, момчетата я желаят, момичетата искат да са като нея, а милиони други просто харесват ритмичните и песни.
Цели две години "Like a Virgin" е машина за пари за "Уорнър" и Мадона, но през 1986 г. се появява третия албум на "Момчешката играчка" - "True Blue". В него певицата е съавтор на почти всички парчета, като прави впечатление промяната на посоката на развитие към класическите дископарчета и по-малко скандални текстове. Целта е ясна - вирусът Мадона да порази и по-възрастната аудитория.
Ходът се оказва изключително успешен и от "True Blue" са продадени 24 млн. плочи. Хитовете тук са "Live to Tell", "Papa Don"t Preach", "Open Your Heart", които достигат челната позиция на класацията Billboard Hot 100, "True Blue" и "La Isla Bonita". Албумът е номер едно в националните класации на САЩ, Канада, Великобритания и страните от почти цяла Западна Европа.
Започват световните турнета
1987 година минава под знака на хитовете "Who"s That Girl" и "Causing a Commotion", включени в саундтрака на филма "Кое е това момиче". Благодарение на факта, че чрез филма Мадона става популярна и обичана в цял свят мениджърите и решават да направят първото и световно турне, което обхваща Aзия, Северна Америка и Европа. По време на концертите освен песните от филма се изпълняват и парчетата от албума "True Blue".
Мадона на първото си световно турне
Турнето се запомня с тоталната смяна на гардероба на Мадона, която се преоблича седем пъти, като излиза все по-разголена на сцената. Подвижните сцени и мултимедийните екрани са други малко познати до момента екстри, които привличат тълпите. Крайният резултат е приходи от билети от над 20 млн. долара и завладяването на нови и нови държави от манията Мадона.
Друг популярен филм - "Дик Трейси" на Уорън Бийти, който излиза през 1990 година и става най-касовия с участието на Мадона с привлечените над 162 млн. долара от кинопрожекции, е използван като повод за следващото грандиозно турне попдивата - Blond Ambition World Tour. Въпреки, че от заглавието не става ясно, на концертите се изпълняват песните от четвъртия студиен албум на певицата Like A Prayer (1989 г.).
Той бележи отстъпление по отношение на продажбите с едва 11 млн. броя, но пък скандалите около клипа на заглавната песен и конфликта с църквата(Ватикана обявява турнето за "най-сатанинското в историята на човечеството") водят до това, че от Мадона се заинтересуват и хората, които дори не са подозирали за нейното съществуване.
Интересното при "Blond Ambition World Tour" е, че изпълнителката се ангажира с целия процес на подготовката, като следи изкъсо всеки детайл. Ефектът е поразителен, като турнето е феерия от музика, танци, театър, специални ефекти.
Костюмите на Мадона са разработени от популярния дизайнер Жан Пол Готие, като дрехите с коносовидни нагръдници, правят изпълнителката лесно разпознаваема за години напред. Успехът е зашеметяващ, като концертите в Северна Америка, Европа и Япония са най-посещаваните през лятото на 90-та.
Естествено, има и скандали, като в Торонто я заплашват с арест, защото имитира онанизъм на сцената. След края на турнето Мадона обявява, че тове е последният цикъл от концерти, който прави, но малцина и вярват.
Най-продаваният албум
След осем години на сцената Мадона и нейните продуценти решават, че е време за първия и сборен диск, който събира всички най-популярни хитове от периода 1982 - 1990 г. В "The Immaculate Collection" влизат и две нови песни - "Justify My Love" и "Rescue Me".
Мадона посвещава албума на "Папата - моят вдъхновител", като е спорно дали е визиран главата на римокатолическата църква Йоан Павел II или брат й Кристофър Чиконе, която я придружава на всички концерти и носи прякора "Папата". Така или иначе поредния скандал е на лице, а "The Immaculate Collection" става най-продавания албум на Мадона с над 30 млн. реализации на дискове, касети и плочи.
Преекспонирането на секса
В периода 1991-1994 година изпълнителката залага на секса, като послание. Всичко започва с документалния филм "В легло с Мадона"(Madonna: Truth or Dare). Той е заснет по време на турнето "Blond Ambition World Tour" и показва Мадона в доста интимни моменти. Година по-късно се появява скандалната книга Sex, с еротични снимки на певицата, която е продадена в над 1.5 млн. екземпляра.
Луксозното издание със стоманени корици върви в комплект с петия албум на певицата, кръстен също така еднозначно Еrotica. Той обаче разочарова с едва 5 млн. продажби. Независимо от това е последван от световно турне, което трябва да донесе допълнителни приходи.
The Girlie Show World Tour стартира през септември 1993 г., като в него Мадона изгражда имиджа на строга господарка. На сцената се вихри своебразен секс цирк, а тоалетите са дело на "Долче&Габана".
Благодарение на добрата реклама и популярността на певицата като майстор на зрелищните турнета, The Girlie Show World Tour събира около 70 млн. приходи и вече се очертава тенденцията всеки цикъл от концерти да е по-доходоносен от предходния.
Натрупването на сексуални провокации от страна на Мадона продължава с излезлия през 1993 г. еротичен трилър "Веществено доказателство", категоризиран от редица критици като софтпорно. Границата е премината с гостуването в шоуто на Дейвид Летърман, в което певицата ръси цинизми и дори поднася бикините си под носа на водещия.
Реакцията не закъснява, като медиите я обявяват за "сексуален ренегат", а дори повечето и фенове смятат, че "е отишла твърде далече". Не са малко и привържениците на твърдението, че с кариерата на Мадона е свършено.
Певицата усеща, че е прекалила и със серия от появи в гледани телевизионни предавания опитва да обясни поведението си, като се държи прилично. Видеото към новия и сингъл "I"ll Remember" е изключително целомъдрено, като Мадона е късоподстригана в стил 30-те години, облечена е в стилна черна рокля или пуловер в същия цвят, а от сексуалните провокации няма и следа.
Усилията за "излъскване на фасадата" продължават и с шестия студиен албум на певицата Bedtime Stories(1994), приет доста резервирано, все пак намерил с 1 млн. повече купувачи от "Erotica". Финалният щрих, който трябва да заличи спомена за лошото момиче е сборният албум "Something to Remember(1995), в който са събрани най-популярните балади на Мадона.
Временното оттегляне и смяната на стила
През 1996 г. Мадона забременява от треньора си Карлос Леон, ражда дъщеря и за три години се оттегля от активна концертна и звукозаписна дейност. В този период се увлича и по мистичното учение кабала.
Това, както и майчинството, за пореден път водят до промяна в стила на Мадона, като издадения през 1998 г. албум Ray of Light е повлиян от електронната музика и засяга теми като майчинството, смъртта и прераждането, погледнати през източните философски течения Индуизъм, Юдаизъм и Кабала.
1998, нова смяна стила
Албумът често е определян като най-доброто музикално постижение на Мадона, като печели три награди "Грами". Аранжиментите са дело на Уилям Орбит, като се чуват източните инструменти от рода на ситар, табла и ребана. В една от песните дори се пее на санскрит.
Колко е скъп този албум на Мадона се показва от факта, че песни от него се изпълняват и в най-новото и турне Sticky&Sweet. Продажбите не са рекордни за изпълнителката, но са добри, предвид дългото отсъствие. Става дума за около 15 млн. легални копия, което е повече от двата предишни албума на Мадона взети заедно.
През 2001 година певицата прави и първото си турне след осемгодишна пауза. Drowned World Tour се нарежда сред най-успешните концертни турове на годината, като приходите са от близо 77 млн. долара. В сравнение с предишните турнета на Мадона няма скандали и провокации, а стилни епизоди в различни стилове - пънк, гейша/аниме, Кънтри/Уестърн, Латино и Ърбън, където все пак се чуват нецензурни думи.
Провалът и новия възход
Следващият албум на певицата American Life излиза на пазара през 2003 г., но има разочароващи продажби. Деветият студиен проект на Мадона, става най-слабо търсения от цялата и дискография, като намира малко над 3 млн. купувачи. Като една от причините се сочи интернет-пиратството.
Титулната песен с нейния антивоенен клип също допринася за слабата популярност на албума. Обяснимо, турнето посветено на диска също е изключително кратко - девет концерта в четири града(Ню Йорк, Кьолн, Лондон и Париж) в периода 22 април-15 май 2003 г.
Следващата година обаче Мадона отново е на върха що се отнася до концертна дейност, като Re-Invention World Tour е видяно от над 900 000 фенове. От общо 55 концерта само един не е разпродаден на 100%.
Концерт 2004 г.
Приходите са за над 125 долара, което е рекорд за годината. Публиката се наслаждава на 24 изпълнения от различните албуми на Мадона. Най-старата песен е "Burning Up" от 1983 г., а най новата American Life(2003).
Успехите на Мадона продължават и през 2005 година, когато излиза десетия и албум Confessions on a Dancefloor, намерил близо 13 млн. купувачи. Сингълът "Hung Up", който е ремикс на популярната песен на ABBA "Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)", оглавява музикалните класации в 44 държави. Добре приет и от критиците, сингълът става най-продавания на Мадона с над 9.6 млн. реализации.
Последният за сега албум на Мадона излезе през миналата година. Единадесетият студиен проект на певицата е последният издаден от "Уорнър", като краят на 25-годишното сътрудничество беше белязан от скандали и взаимни обвинения в причиняване на финансови загуби.
Турнето, което очакваме
На 23 август 2008 година започна осмото турне на Мадона, което става най-успешното в музикалната история на солов артист с 280 милиона долара приходи за миналата година. То ще бъде в София тази събота, а ще приключи на 2 септември в Тел Авив.
Сцена от последното турне, което ще видим и у нас
Екипът на турнето е от 250 души екип. Част от него са 3500 аксесоари и костюми, 36 дизайнери, създали сценичните костюми, 30 контейнера сценичен гардероб, 28 танцьори и музиканти на сцената, 12 батута за тренировки на Мадона и балета, 69 китари, 10 от които - специално за Мадона, посочват организаторите от "София мюзик ентърпрайсиз".
Постиженията на Мадона Най-продаваната изпълнителка на ХХ век, като нейните албуми са намерили над 200 милиона купувачи Спечелилата най-много пари певица за цялата история на шоубизнеса - над 400 млн. долара На успялата жена-изпълнител на всички времена Има и повече сингли в Топ 10 от всяка друга изпълнителка в историята на поп рока, като отстъпва единствено на Елвис Пресли. Турнето "Sticky & Sweet" е най-печелившето на солов изпълнител "Оскар" за песен към филм "Златен глобус" за най-добър изпълнител в мюзикъл("Евита") |
-----------------------------------------------------------------------------
*Заглавието е променено
Оригиналът: http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2009/08/26/774818_producent_na_maikul_djeksun_vkarva_madona_v_goliamata/
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари