Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2009 23:14 - Али Юзеиров ще съди Бареков и Найденова
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 790 Коментари: 1 Гласове:
1



Али Юзеиров е готов да съди звездите на бТВ и Нова телевизия Николай Бареков и Диана Найденова, научи “Всеки ден”. Лидерът на учредения наскоро Мюсюлман-демократичен съюз смята, че не му е била дадена възможност да се защити, представен е като “смешен и жалък” в техните предавания, чувства се обиден, а срещу него са изречени клевети.

“Видяхте ме как изглеждах, тенденциозно нападнат от разни услужливи медии, които не ми дадоха възможност да се доизкажа. Може да ме цитирате, че някои от тези медии ще бъдат подведени под отговорност”, заяви пред “Всеки ден” Юзеиров, лидер на все още нерегистрираната политическа формация. “Имам екип, който събира всички изказвания на всичко, което е излязло по медиите, на всичко това ще се направи един разбор и ще се прецени на кой, какво и колко. Който си е позволил повече от нормалното, ще си получи заслуженото”, закани се той. Юзеиров се чувства обиден от това, че не му е била дадена възможност в ефирно време да изрази мнението си. Вместо това журналистите вкарвали думи в устата му.

Екипът му доказал, че Николай Бареков е сбъркал в едно свое предаване, в което бил поканил шефа на Българския Червен кръст Христо Григоров, Али Юзеиров бил включен по телефона. “Там г-н Бареков в ефир ме нарече “лъжец” и “крадец”. Това е нещо, за което ще си плати, естествено”, коментира потърпевшият.

Друго прегрешение на тв водещия е “откритието” му, че в клуба за приятелство и братство на братя Юзеирови в село Славяново се съхранява неканонична ислямска литература, от която учат децата на селото. В предаването “На Барекадата” Бареков съобщи, че намерил книги на арабски и турски, без печат на Главно мюфтийство. В една от книгите е било записано, че Джихад означава война, която правоверният трябва да води със старите религии с цената на живота и имуществото, обясни журналистът в директно предаване. “Заради съмнение, че клубът може да се окаже средище на ислямски фундаменталисти, Бареков веднага е уведомил премиера Бойко Борисов и члена на комисията за контрол над ДАНС Яне Янев”, научихме по-късно от блога на бТВ-звездата. След сигнала сградата, в която се помещава клубът, беше запечатана.

“Това са книги, които аз съм купил от свободна търговия в настоятелствата в България. Такива литератури се продават в джамията, купувал съм Библия и Евангелие от християнски обредни домове”, опровергава твърденията Али Юзеиров. Той бе категоричен, че няма книги на друг език освен на български. “Друг е въпросът, че двуметровият журналист откри топлата вода в Славяново. Г-н Бареков цитира някакъв джихад – голям и малък, какъвто не съм срещал никъде. В литературата, която аз съм прочел, става дума за вътрешен и външен джихад. Вътрешният джихад е борбата на човек вътре в себе си, а външният – да помогнеш на по-слабия. Не знам г-н Бареков как прочете, че пише за малък и голям джихад. Явно той е някакъв арабист, който има свои тълкувания”, коментира Юзеиров.

По отношение на Диана Найденова – “Недопустимо е, че ми говореше на “ти”, беше много арогантна и не ми даде възможност да се изразя, в ефир съобщи, че бизнесът ми ще бъде съсипан, че аз няма да продам нито един климатик повече, че работата не върви добре”, обясни новопоявилият се политически функционер как са засегнати правата и самочувствието му. И обобщи: “Всеки ще си носи своята отговорност, ако е допуснал грешки”.

“Мисля си, че тези големи медии изпълняват някакви поръчки, но те определено не са мои”, разсъждава Юзеиров. Факт е обаче, че му направили голяма реклама. “Никой в България не се съмнява кое е моето родно село. Всеки български гражданин го знае”, отчита той плюсовете. Все пак минусите са повече. “Лош имидж ни направиха, че ни нарекоха “скандалните братя”. В кое бяхме скандални? Че не ми дадоха да се изкажа? Че сме направили отпреди две години, в който храним всички нуждаещи се?”, пита по-малкият брат. “През цялото време аз се опитах да кажа нещо, а никой не ме слушаше какво говоря”, твърди той. Доволен е само от предаването “Сеизмограф”. Чак там получил 3 минути, за да каже каквото мисли.

Али Юзеиров проявява и известна самокритичност. “Бях доста чест гост в такива предавания и не бях подготвен. Но не трябваше по този начин. Нали говорим за толерантност, за демокрация, всеки да каже това, което иска”, недоволства той. В момента екип от специалисти работят с него и съидейниците ми. “Опитват да ограмотят първо мен с изкази, а после ще започнем и нататък, с останалите”, признава Юзеиров. Той се подготвя усърдно за медийни изяви - как да се държи в телевизионно студио, как да се аргументира. “Ако в някои предавания съм изглеждал смешен и жалък, вече няма да е така. Човек се учи, докато е жив”, убеден е политикът.

Той е твърдо решен да опровергае “хората, които казаха, че сме от село и сме някакви простовати момченца”. “Образованието не дава критерий, че някой е много образован. Знаете, че някои дипломи се купуват, но това не прави човека интелигентен”, отговаря на обвиненията Али Юзеиров. Той самият може да се похвали с полувисше образование. “Завършил съм “Автоматизация на производството в непрекъснатия режим в атомна централа” в Полувисшия институт в Козлодуй, който е към МЕИ (ТУ) – София, дипломирах се 1994 г.”, гордо признава той и вметва, че владее няколко езика

Някои се опитаха да убият една идея още в зародиш, още неосъществена. Не знам защо някои хора си мислеха, че ще направим разделение. Аз не успях да изкажа нито едно от моите мнения и твърдения, защото ние искаме да обединим нацията, да не се делим.

От съд ще се спасят президентът, премиерът и вътрешният министър, които не спестиха сурови определения относно политическите амбиции на Юзеиров и брат му. “Понеже аз не съм имал дебат с тях”, обясни председателят на партията. Той обаче не пропусна да опровергае думите на държавния глава, че създаването на МДС е “провокация към етническия мир”. “Не виждам провокация към етническия мир. Провокацията е в парламента и в медиите”, смята Юзеиров.

Потърсихме мнението на журналистите-провокатори. И Бареков, и Найденова нямат притеснения и не смятат, че са били некоректни към новия политик.

“Въпросният Али е канен няколко пъти от моя екип да участва в моето предаване. Няколко пъти! Аз бях първият журналист, който, вярно, абсолютно случайно, защото информацията дойде от Пловдив, информирах цялата българска общественост за това, че се прави опит за бойкот на БЧК и подмяната му с полумесец. Тогава той даде единствено пред мен интервю по телефона. И понеже изпитва очевиден страх, така ми предадоха моите хора, да застане срещу мен в ефир, сега говори пълни измишльотини, за да се оправдае защо не е дошъл. Беше по БНТ, беше по Нова тв, не дойде пред милионна публика при мен, защото очевидно този човек изпитва някакъв страх да дойде да отговаря на моите въпроси”, заяви Николай Бареков. Той помоли нашият екип да предаде много поздрави на г-н Юзеиров. Няма притеснения за евентуално дело – ще бъде поредният недоволен политик.

Бареков настоява, че в клуба на братята в Славяново са открити много книги, които не са били на български език. “Каквото е необходимо, аз съм предал на службите, подчертано от мен, заснето от в. “Труд”. Няма никакви проблеми по тази тема, нека се произнесат експертите”, категоричен бе водещият от бТВ.

Не се притеснява и Диана Найденова. Тя обаче смята, че е допуснала грешка – това, че е говорила на “ти” на госта си. “Просто и двамата ми събеседници дойдоха с час по-рано, защото това беше първото предаване (като част от Станция “Нова” – б.а.). Али Юзеиров дори дойде със сина си и просто защото седнахме да си говорим, черпихме ги с кафета и някак съвсем неформално прекрачих границата в общуването със събеседник, говорейки на “ти”. Това признавам, че сбърках”, самокритична е Найденова. “Иначе не се притеснявам по никакъв начин. Стискам му палци”, усмихнато коментира тя.




Гласувай:
1



1. анонимен - Бях писал някъде :
07.10.2009 11:08
"Позволи на лудо да пръдне, оно се посере". /Стара самоковска поговорка/.
Това се отнася НЕ САМО ЗА СЛУЧАЯ С "ПАМЕТНИКА " , а за всички и всичко, при което държавата и органите й ДО СЕГА са проспивали безучастно момента за пресичане в зъродиш И ПОЗВОЛЯВАТ ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОННИ И ПРОТИВОЗАКОННИ ДЕЙСТВИЯ.
ДАНО В БЪДЕЩЕ НОВИТЕ НИ УПРАВНИЦИ НЕ САМО МИСЛЯТ, НО И РЕАГИРАТ АДЕКВАТНО И НЕЗАБАВНО / А НЕ СЛЕД МЕДИИТЕ / ПРИ ПОДОБНИ ПРОВОКАТИВНИ ДЕЙСТВИЯ И " БЛАГОРОДНИ И БОГУУГОДНИ ИНИЦИАТИВИ ".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13032041
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930