Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
13.10.2009 17:35 -
Антон Гинев: Към края на годината задълженията на БДЖ към НКЖИ може да достигнат 82 млн. лв.
Антон Гинев, генерален директор на НК ЖИ
Г-н Гинев, как НКЖИ ще оцелее след удара на икономическата криза и резкия спад на приходите от инфраструктурни такси, причинен от спада на превозваните товари от БДЖ? Виждате ли към този момент изход от ситуацията?
Основният ни проблем е забавянето на вземанията от БДЖ ЕАД. Към днешна дата задълженията им към нас са над 70 млн. лв. При положение, че тази тенденция се запази, то към края на годината задълженията им към НКЖИ ще достигнат 82 млн. лв.
Ако редовно получаваме заработеното от нас, не би имало закъснение с изплащането на трудовите възнаграждения на персонала и други разходи. При създалата се ситуация обаче, именно това влияе върху забавянето на заплатите. Приходите от инфраструктурни такси, които следва да получаваме редовно, гарантират сигурността и безопасността на влаковото движение.
Имаме два изхода за излизане от ситуацията. Единият е да намерим форма и начин да съберем дължимите суми от БДЖ, но разбирате, че това е много трудно при големия спад на товарните превози. Другата ни възможност е да получим редуцираните 10% от Държавния бюджет, като капиталовият трансфер се трансформира (преобразува) в субсидия и така ще успеем до края на годината да преведем всички дължими възнаграждения на персонала с 30% отложено плащане.
С намесата на държавата са възможни и други решения. Ние сме направили съответните предложения до Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Какви са резултатите от проведените преговори със синдикатите за съкращаване на линии, както и за въвеждането на намалено работно време?
Пред Синдикатите представихме актуализираната ни антикризисна програма, като разяснихме всички заложени мерки. По отношение закриването на линии, решение по този въпрос може да вземе единствено Министерски съвет. Предлагаме го, защото при този обем, жп инфраструктурата има постоянни разходи за поддръжка. При невъзможност за финансиране и неизплащане на сумите за инфраструктурни такси от БДЖ, няма друг изход освен свиване на разходите и закриване на нерентабилни линии. Относно намаленото работно време, това е мярка, която не може да бъде приложена за целия персонал на НКЖИ, а само за заетите с административните и обслужващи дейности. В антикризисната ни програма има няколко заложени мерки, но не можем да дадем предложение да бъдат въведени наведнъж. Въпреки това, ние сме длъжни да ги коментираме със социалните ни партньори.
Изплатихте ли забавените възнаграждения на служителите ви и ако не – кога те могат да ги очакват?
Заплатата за месец август може да бъде изплатена след решение на Министерски съвет за трансформация на средствата от капиталовия трансфер в субсидия. Очакваме от НАП да ни възстанови ДДС в размер на 2 млн. лева, което ще позволи изплащането на аванс за месец октомври 2009 г.
Получавате ли нужното съдействие от страна на транспортното министерство по отношение на антикризиската ви програма?
Всички действия, които предприемаме за справяне със ситуацията, ги обсъждаме с Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. По нареждане на министър Александър Цветков актуализирахме антикризисната си програма.
Предлагате ли да има промени в законодателството, за да бъдат предотвратени множеството пътни инциденти, ставащи на жп прелезите?
По отношение на жп прелезите НКЖИ извършва модернизация на прелезните устройства. Целта е да се намали времето за затваряне на прелезите и максимално да се избегне субективния фактор за продължителността на това време. Фак е обаче, че водачите на пътните превозни средства са изключително недисциплинирани, не спазват правилата за движение по пътищата и за преминаване на жп прелезите. Практиката ни показва, че на прелезите, на които сме монтирали видео наблюдение, шофьорите са по-внимателни. Според нас, по-голям ефект от видео наблюдението може да се постигне, ако заснетите данни се ползват за законово търсене на наказателна или административна отговорност от нарушителите.
Източник: Агенция Фокус
Г-н Гинев, как НКЖИ ще оцелее след удара на икономическата криза и резкия спад на приходите от инфраструктурни такси, причинен от спада на превозваните товари от БДЖ? Виждате ли към този момент изход от ситуацията?
Основният ни проблем е забавянето на вземанията от БДЖ ЕАД. Към днешна дата задълженията им към нас са над 70 млн. лв. При положение, че тази тенденция се запази, то към края на годината задълженията им към НКЖИ ще достигнат 82 млн. лв.
Ако редовно получаваме заработеното от нас, не би имало закъснение с изплащането на трудовите възнаграждения на персонала и други разходи. При създалата се ситуация обаче, именно това влияе върху забавянето на заплатите. Приходите от инфраструктурни такси, които следва да получаваме редовно, гарантират сигурността и безопасността на влаковото движение.
Имаме два изхода за излизане от ситуацията. Единият е да намерим форма и начин да съберем дължимите суми от БДЖ, но разбирате, че това е много трудно при големия спад на товарните превози. Другата ни възможност е да получим редуцираните 10% от Държавния бюджет, като капиталовият трансфер се трансформира (преобразува) в субсидия и така ще успеем до края на годината да преведем всички дължими възнаграждения на персонала с 30% отложено плащане.
С намесата на държавата са възможни и други решения. Ние сме направили съответните предложения до Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Какви са резултатите от проведените преговори със синдикатите за съкращаване на линии, както и за въвеждането на намалено работно време?
Пред Синдикатите представихме актуализираната ни антикризисна програма, като разяснихме всички заложени мерки. По отношение закриването на линии, решение по този въпрос може да вземе единствено Министерски съвет. Предлагаме го, защото при този обем, жп инфраструктурата има постоянни разходи за поддръжка. При невъзможност за финансиране и неизплащане на сумите за инфраструктурни такси от БДЖ, няма друг изход освен свиване на разходите и закриване на нерентабилни линии. Относно намаленото работно време, това е мярка, която не може да бъде приложена за целия персонал на НКЖИ, а само за заетите с административните и обслужващи дейности. В антикризисната ни програма има няколко заложени мерки, но не можем да дадем предложение да бъдат въведени наведнъж. Въпреки това, ние сме длъжни да ги коментираме със социалните ни партньори.
Изплатихте ли забавените възнаграждения на служителите ви и ако не – кога те могат да ги очакват?
Заплатата за месец август може да бъде изплатена след решение на Министерски съвет за трансформация на средствата от капиталовия трансфер в субсидия. Очакваме от НАП да ни възстанови ДДС в размер на 2 млн. лева, което ще позволи изплащането на аванс за месец октомври 2009 г.
Получавате ли нужното съдействие от страна на транспортното министерство по отношение на антикризиската ви програма?
Всички действия, които предприемаме за справяне със ситуацията, ги обсъждаме с Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. По нареждане на министър Александър Цветков актуализирахме антикризисната си програма.
Предлагате ли да има промени в законодателството, за да бъдат предотвратени множеството пътни инциденти, ставащи на жп прелезите?
По отношение на жп прелезите НКЖИ извършва модернизация на прелезните устройства. Целта е да се намали времето за затваряне на прелезите и максимално да се избегне субективния фактор за продължителността на това време. Фак е обаче, че водачите на пътните превозни средства са изключително недисциплинирани, не спазват правилата за движение по пътищата и за преминаване на жп прелезите. Практиката ни показва, че на прелезите, на които сме монтирали видео наблюдение, шофьорите са по-внимателни. Според нас, по-голям ефект от видео наблюдението може да се постигне, ако заснетите данни се ползват за законово търсене на наказателна или административна отговорност от нарушителите.
Източник: Агенция Фокус