2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков

В 7 железопътни гари тази сутрин новата смяна се яви на работа и не прие дежурството, съобщи „Фокус” като се позова на служител в системата на железниците. В резултат няколко влака закъсняха поради неприетото дежурство – пътническият влак от Шумен за Варна, бързият влак от Русе за Варна, бързият влак от Варна за Пловдив. В писмо на работещи в 7-те гари се посочва, че се чакат заплати за август и се отбелязва: “За наше съжаление училищата, ЕОН, банки и всички други на които дължим пари, не ни чакат”.
Около 11 ч. бе възстановено движението на влаковете от и за жп гара Варна. Това заяви за “Фокус” Мариана Калчева, председател на синдикалната организация на железничарите към КНСБ. Тя добави, че днес е бил забавен влакът Варна – София през Пловдив, като закъснението е било в рамките на 30 - 45 минути. Калчева разясни, че служителите са отишли на работа, но психическото напрежение им е дошло в повече. „Хората са гладни, имат да плащат сметки”, коментира Калчева. По нейни думи служителите в ж.п. гарата във Варна ще чакат реакция от директорите в София. Тя добави, че няма информация кога ще бъдат изплатени възнагражденията на служителите. Началникът на ж.п. гарата във Варна инж. Иван Докторов отказа категорично коментар по случая и посъветва медиите да се обръщат към пресцентъра на БДЖ.
В знак на протест срещу забавяне на заплатите днес около 40 железничари започнаха с почти двучасово закъснение обслужването на влаковете на гара “Горна Оряховица”, съобщиха за БТА от местната структура на Съюза на железничарите при КНСБ. Работниците, обслужващи маневрените локомотиви и товарните превози, както и стрелочниците вместо в 6.30 часа са започнали да изпълняват служебните си задължения в 8.00 часа. Протестиращите не приемат предвиденото 30-процентно намаление на месечните възнаграждения и настояват за стриктно изпълнение на поетите ангажименти пред синдикатите от НК “БДЖ” и предприятието “Железопътна инфраструктура”. Пред репортер на БТА Димитър Стойнев - “ръководител движение” на гара “Горна Оряховица”, заяви, че тази вечер се очаква със закъснение да се явят на работните си места и железничарите от втора смяна.
В тази обстановка днес новият изпълнителен директор на БДЖ Пенчо Попов даде първата си пресконференция. БДЖ очаква 40 млн. лв. загуба до края на годината, каза той. По думите на Попов текущите задължения на БДЖ в момента са 150 милиона лева, а за първите девет месеца на 2009 г. загубата на дружеството е 20 милиона лева, като се очаква до края на годината тя да се удвои. Товарните превози намаляват с 45%, спадът на пътниците е със 7%.
От 1 октомври тече процедура за съкращаването на 1330 души. Вторият етап на съкращенията ще започне от 1 януари 2010 г., като тогава ще бъдат съкратени около 700 души. Попов обясни, че ще съсредоточи усилията си върху оптимизиране на администрацията, заради дублирането на някои функции. Общото съкращение ще бъде около 13%.
В момента има 13-дневно закъснение на изплащането на заплатите на служителите за август. Пенчо Попов обясни, че постъпленията в компанията се разпределят първо за неотложните заеми, а следващите ще бъдат разпределени за дължимите заплати. Той изрази надеждата си доставчиците към които БДЖ също има задължения да проявят разбиране и да изчакат. Той приветства идеята за финансова ревизия на компанията.
Попов допълни, че цените на билетите за пътниците най-вероятно няма да се повишават от следващата година, но на места таксите на товарните превози ще бъдат вдигнати. На отделни места таксите не покриват разходите по обслужването на товарите. Пенчо Попов очаква, че за следващата година държавата няма да прави корекция надолу на задължението си към БДЖ по договора за обществена услуга. Въпросното финансиране възлиза на 165 млн. лв. Той очаква още да бъде изплатена и одобрена преди време от Европейската комисия субсидия в размер на 40 млн. лв.
Допълнителни приходи ще се търсят от набирането на нови товари, привличането на пътници, както и продажбата на неоперативни активи, подлежащи на брак. Основните приоритети на Пенчо Попов ще бъдат затягане на финансовата дисциплина, внедряване на единна информационна система, повишаване на безопасността и надеждността и намаляване на раздутата администрация.
В обстановката на започнали протести на железничарите транспортният министър Александър Цветков реши да даде пресконференция. Тя е насрочена за утре – 14 октомври, и е на тема: „Реално финансово състояние на българските железници”.
13.10.2009 20:20
14.10.2009 02:44
14.10.2009 11:33
14.10.2009 18:45