2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков

Прочетен: 723 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.10.2009 20:19
Тези средства бяха заложени в капиталовата програма на компанията, но с Решение на Министерския съвет в сряда, 14 септември 2009 г., бяха прехвърлени като субсидия.
Двете железопътни компании изпаднаха в колапс след нецелесъобразното разпределение на държавната субсидия още в първата половина на годината. Министър Цветков освободи и двамата шефове, след одит на дружествата и констатирани финансови злоупотреби. Подозренията за корупционни сделки вече са предадени на прокуратурата.
Смени по върховете на държавните транспортни компании
Ръководствата на три фирми от системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) бяха отстранени във вторник от ресорния министър Александър Цветков. От ведомството не посочват конкретни мотиви за уволненията.
С нови шефове са Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), Държавно предприятие "Ръководство въздушно движение" (РВД), както и "Транспортно строителство и възстановяване”.
Генерален директор на НКЖИ до вторник беше Антон Гинев, който има репутацията на добър специалист в областта. Уволнението му бе загатнато от министър Цветков миналата седмица, малко след като отстрани шефа на БДЖ Христо Монов и назначи на негово място Пенчо Попов, шеф на дъщерното дружество "БДЖ – Товарни превози"
На мястото на Гинев е назначен Милчо Ламбрев. От транспортното министерство съобщават само, че професионалният опит на Ламбрев е преминал в двете железопътни компании.
НКЖИ е пред фалит, тъй като БДЖ не е плащала таксата си за ползване на релсовия път в размер на 70 млн. лв., и служителите се готвят за ефективна стачка, ако не почне изплащане на забавените им заплати и доходите им не се гарантират.
Георги Ангелов ще ръководи най-скъпо платената държавна фирма
Цветков е освободил ръководството на най-скъпо платената държавна компания – Държавното предприятие "Ръководство въздушно движение" (ДП РВД).
Новият управителен съвет на РВД включва Георги Ангелов, Росен Петков и Петя Димитрова. Ангелов е избран за генерален директор. Той ще замени досегашния шеф на РВД Емануил Радев.
Новият генерален директор е завършил Кировоградското летателно-щурманско училище в Украйна. Придобил е степен магистър в Академията на гражданската авиация в Русия. От 1981 година до момента заема различни длъжности в РВД.
През септември стана ясно, че от началото на годината в предприятието са раздавани огромни суми под формата на бонуси и премии. 81 700 лева са получили служители на РВД отделно от заплатите си с подписа на Радев и заместника му Михаил Михов за заслуги като организирането на тържество, за успешно счетоводно приключване на 2008 г. и т.н.
РВД е компанията с най-големите възнаграждения, социални придобивки и бонуси в страната. Според финансовия отчет на предприятието за 2008 г., разходите за персонала са близо 102.5 млн. лв. Ако се извадят парите за социално осигуряване и провизиите за обезщетения при пенсиониране, чистата сума за заплати остава 76.4 млн. лева. По официални данни в "Ръководство въздушно движение" работят около 1300 души. Така излиза, че средно всеки получава 58.8 хил. лв. на година, или към 4900 лв. месечно.
С това благините за служителите на държавното предприятие съвсем не се изчерпват. За 2008 г. за тях са били предвидени още 8.5 млн. лв. под формата на социални добавки, или по около 544 лв. на човек месечно.
Ново ръководство и в "Транспортно строителство и възстановяване"
Валери Василев е новият главен директор на Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ) и член на Управителния съвет.
От 2006 г. Василев е заместник главен директор на компанията. Преди това е бил главен инженер във фирма "Топинжинеринг” ООД, гр. Плевен. От 1990 до 2004 г. е заемал различни длъжности в НКЖИ и БДЖ.
Камелия Димитрова и Бисер Борисов са другите членове на Управителния съвет на дружеството.
ТСВ се грижи за жп линиите и поддръжката им у нас. Досегашен шеф на компанията бе Александър Станоев. Назначението му в последните дни от управлението на предишното правителство предизвиква бурното недоволство на служителите в ТСВ. В писма до транспортното министерство те го обвиняват, че сключва изключително неизгодни договори за фирмата. Един от тях е договорът с турската компания "Челиклер", която трябвало да плати 558 хил. евро за ремонта на жп отсечка в Турция. Заради Станоев цената паднала на 225 хил. евро. Друга нередност, която някои от служителите отчитат, е ненужен цялостен ремонт на покрива на един от хотелите на предприятието във Варна на стойност над 300 000 лв.