Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
21.10.2009 17:24 -
Борисов категоричен: фискалния резерв няма да се вади от БНБ
Премиерът Бойко Борисов зае ясна позиция по спорния въпрос с фискалния резерв като обяви, че той няма да се депозира в търговските банки. Идеята беше на вицето Симеон Дянков от понеделник и веднага предизвика нееднозначни, предимно негативни реакции. Прави впечатление, че днес на брифинга до Борисов бяха гуверньорът на БНБ Иван Искров и неговият заместник Калин Христов.
Само преди ден премиерът обясни, че ако изобщо се стигне до подобен ход, той естествено няма да е за целия резерв, а за част от него и че банките ще бъдат няколко, най-сигурните и избирани с конкурс. Очевидно БНБ-шефът е успял да го разубеди след като институцията също зае негативна позиция по въпроса. Така финансовият министър Симеон Дянков записа първата черна точка от премиера. А негативните оценки не дойдоха само от БНБ и от опозицията, но и от финансисти като Иван Костов и от икономически анализатори и банкери.
Гафът на Дянков обаче е само най-видимата част от леко засилващите се критики към премиера. Неодобрение или поне усещане за емоционална прибързаност предизвика предложението му за специален закон за отвличанията. Мой приятел обичаше да казва, че „книжка кола не кара, трябва и задкормилно устройство” (т.е. шофьор). Та само закон престъпност не бори, трябват и полицейски кадри, техника и повече дискретност.
От вчера стана известно, че и друг авторитетен министър - Плевнелиев – взе да дава „заден” за сроковете за строителство на магистрали. Стана ясно, че „Люлин” ще бъде готова около година след обявените вече дати. Сериозни трудности се срещат и по „Тракия”, много скъпо излизала „Хемус”…Поредното нагло отвличане и пълната безпомощност на полицията да залови извършителите до момента се пише както на сметката на МВР така и на гърба на премиера. От вчера по най-левашки начин се истеризира въпросът: „Ще ни заобиколи ли „Южен поток” или не”. И въпреки, че най-вероятно от Москва само ни тестват, в съзнанието на хората се наслагва впечатлението, че все още не можем да вземем категорично решение по ключовите енергийни проекти.
Изобщо, ако тук-там някой министър отнася критики, всички накуп се събират на гърба на премиера. Но това е съвсем нормално. Нали е „задкормилното устройство” на държавата.
Само преди ден премиерът обясни, че ако изобщо се стигне до подобен ход, той естествено няма да е за целия резерв, а за част от него и че банките ще бъдат няколко, най-сигурните и избирани с конкурс. Очевидно БНБ-шефът е успял да го разубеди след като институцията също зае негативна позиция по въпроса. Така финансовият министър Симеон Дянков записа първата черна точка от премиера. А негативните оценки не дойдоха само от БНБ и от опозицията, но и от финансисти като Иван Костов и от икономически анализатори и банкери.
Гафът на Дянков обаче е само най-видимата част от леко засилващите се критики към премиера. Неодобрение или поне усещане за емоционална прибързаност предизвика предложението му за специален закон за отвличанията. Мой приятел обичаше да казва, че „книжка кола не кара, трябва и задкормилно устройство” (т.е. шофьор). Та само закон престъпност не бори, трябват и полицейски кадри, техника и повече дискретност.
От вчера стана известно, че и друг авторитетен министър - Плевнелиев – взе да дава „заден” за сроковете за строителство на магистрали. Стана ясно, че „Люлин” ще бъде готова около година след обявените вече дати. Сериозни трудности се срещат и по „Тракия”, много скъпо излизала „Хемус”…Поредното нагло отвличане и пълната безпомощност на полицията да залови извършителите до момента се пише както на сметката на МВР така и на гърба на премиера. От вчера по най-левашки начин се истеризира въпросът: „Ще ни заобиколи ли „Южен поток” или не”. И въпреки, че най-вероятно от Москва само ни тестват, в съзнанието на хората се наслагва впечатлението, че все още не можем да вземем категорично решение по ключовите енергийни проекти.
Изобщо, ако тук-там някой министър отнася критики, всички накуп се събират на гърба на премиера. Но това е съвсем нормално. Нали е „задкормилното устройство” на държавата.
Няма коментари