2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
С приемането на промените българският пазар ще се отвори за чужди доставчици на е-удостоверителни услуги (организациите, които издават електронен подпис), тъй като се уеднаквяват изискванията към съдържанието на електронните удостоверения. Това означава, че фирми в страни членки ще могат да издават електронен подпис на българи и обратното – на българските фирми, предоставящи удостоверителни услуги, се осигурява достъп до 500-милионния пазар на ЕС.
Очакванията са в резултат на конкурентния натиск, цените за получаване на електронен подпис да станат още по-достъпни. В момента те са между 40 и 50 лв.
У нас съществуват два вида електронен подпис – обикновен и универсален и те са валидни само в страната. По изключение универсалният подпис се признава по силата на някои международни споразумения. С приемането на промените подписите вече ще се класифицират като обикновен, усъвършенстван и квалифициран. Последният ще се признава за саморъчен по закон, а другите два при изрична договореност между страните.
Вече няма да се налага винаги да бъде потвърждавано получаването на електронно изявление – електронният документ ще се смята за доставен при постъпване в електронна поща на получателя. Така се премахва опасността от недобросъвестно отношение на търговеца – получател.
Промените в Закона за електронния документ и електронния подпис облекчават правилата за започване на дейност на организации, които искат да издават електронен подпис. Сега те задължително се регистрират в Комисията за регулиране на съобщенията. Задължителната регистрация ще отпадне, а доставчиците ще могат да се акредитират, ако желаят да повишават доверието на клиентите си.