Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
25.01.2010 17:47 -
95% от музиката в интернет е пиратска
Пиратска е 95% от сваляната от интернет музика, се казва в доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI). Според данните на организацията разпространяваните в мрежата песни без платени авторски права са довели до намаляване на глобалната търговия с музикални продукти с една трета за периода 2004 - 2009 г. През миналата година световните продажби на музикални записи са спаднали с около 10% до 15.8 млрд. долара (срещу 17.5 млрд. година по-рано).
Според редица анализатори обаче вина за това положение имат и музикалните компании, който твърде бавно реализират нови атрактивни онлайн бизнес модели, които да примамят музикалните фенове далеч от пиратски сайтове. В доклада на IFPI се отбелязва, че легалните продажби чрез интернет, мобилни телефони и други цифрови методи бележат ръст от 12% през 2009 г. до 4.2 милиарда долара, което е 27% от приходите на звукозаписната индустрия.
Пиратството се отразявало най-зле на местните изпълнители, тъй като музикалните компании нямали достатъчно средства да ги финансират. Според данните на IFPI във Франция, реализираната от французи продукция е спаднала с 60%, а в Испания творци от страната не са успели да пробият сред 50-те най-продавани албуми за миналата година, докато през 2003-та са успели да лансират цели 10 заглавия.
От IFPI приветстват приетите от правителствата в Южна Корея, Тайван и Франция закони, насочени към ограничаване на неоторизираното копиране, разрешаващи дори ограничаване на достъпа до интернет. Музикалните компании се надяват, че и други страни ще приемат такива мерки въпреки съпротивата на защитниците на гражданските свободи.
Според редица анализатори обаче вина за това положение имат и музикалните компании, който твърде бавно реализират нови атрактивни онлайн бизнес модели, които да примамят музикалните фенове далеч от пиратски сайтове. В доклада на IFPI се отбелязва, че легалните продажби чрез интернет, мобилни телефони и други цифрови методи бележат ръст от 12% през 2009 г. до 4.2 милиарда долара, което е 27% от приходите на звукозаписната индустрия.
Пиратството се отразявало най-зле на местните изпълнители, тъй като музикалните компании нямали достатъчно средства да ги финансират. Според данните на IFPI във Франция, реализираната от французи продукция е спаднала с 60%, а в Испания творци от страната не са успели да пробият сред 50-те най-продавани албуми за миналата година, докато през 2003-та са успели да лансират цели 10 заглавия.
От IFPI приветстват приетите от правителствата в Южна Корея, Тайван и Франция закони, насочени към ограничаване на неоторизираното копиране, разрешаващи дори ограничаване на достъпа до интернет. Музикалните компании се надяват, че и други страни ще приемат такива мерки въпреки съпротивата на защитниците на гражданските свободи.
Следващ постинг
Предишен постинг