2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Големите туроператори в Германия вече подготвят зимните каталози за 2011 г. В тях обаче за пореден път ще липсва дестинация с името България, коментира в петък радио "Дойче веле".
Ако искате да карате ски в България и се намирате в Германия, ще ви е доста трудно да откриете български ски курорти в каталозите на големите германски туроператори, продължава коментарът. От радиото са потърсили за коментари представители на туроператорския бизнес в Германия.
"От 3 години насам България остава извън зимните ни дестинации", казва Михаел Никел, който ръководи отдел "Туристически продукти" във фирмата "РЕВЕ туристик", обединяваща шест гeрмански туроператори, сред които и големите ITS и Jahn Reisen.
"Запитванията за тази дестинация намаляха значително, така че ние нямаме икономическа изгода и затова я свалихме от зимните ни каталози", обяснява Никел.
Една от основните причини за липсата на България от германските зимни каталози е несигурността със снежната покривка. В сравнение с останалите зимни дестинации по света страната започна да използва относително късно така наречените оръдия за изкуствен сняг и при това не във всички курорти. В Пампорово например изкуственият сняг по повечето писти стана факт едва тази зима, обясняват туроператорите.
"По принцип германците предпочитат да пътуват с коли до ски курортите, които са им наблизо", дава друго обяснение Сузане Щюнкел от туристическия гигант TUI.
Според Михаел Никел от "РЕВЕ туристик" една от най-важните причини, довели до изваждането на България от зимните каталози на големите германски туроператори, е несъответствието между цени и предлагане.
"От значение за нас е да има разумно и конкурентно отношение между цени и предлагане. Вярно, българите все казват, че са евтина дестинация, но това в крайна сметка не е така за германските туристи, защото те плащат и полетите дотам и обратно", казва Никел.
"Впечатленията ми бяха, че в Боровец и Пампорово имат много да наваксват по отношение на инвестициите, докато в Банско пък се струпаха огромно количество инвестиции. Бумът на строежи там е доста контрапродуктивен за туризма, защото туристите искат да карат ски сред природата, а не сред строителни площадки", допълва той.
Преди този зимен сезон в няколко български курорта като Пампорово и Чепеларе бяха налети милиони лева инвестиции за подобряване на техническите условия по пистите. Само че в офисите на големите туристически фирми в Германия не знаят за това и България пак няма да бъде включена в зимните им каталози за 2011 година, заключава Дойче Веле.