Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
24.03.2010 18:23 -
Бойко Борисов предлага безплатна реклама по БНТ за "добрите фирми"
Окей, вече на всички е ясно, че ако не самите антикризисни мерки на правителството, то поне представянето им е затънало в хаос и противоречия. Един от последните примери даде лично Бойко Борисов вчера от Доха – столицата на пустинния Катар, където той е на официално посещение.
Помолен от придружаващата го кохорта журналисти да коментира дали ще направят нещо, за да не се увеличат цените след увеличаването на ДДС, премиерът тутакси измисли мярка, която хвърли в дълбоко недоумение хората от рекламния и медиен бранш.
"Ако се приеме увеличението на ДДС, може да кажем – националната телевизия, националното радио, всяка фирма, която няма да вдигне цените с два процента, да й дадем безплатна реклама. Всяка фирма, например за кафе, може да каже: Ние продаваме на 30 стотинки кафето и ще продължим да го продаваме на 30 стотинки. Ще им дадем безплатна реклама. Защото ние така или иначе дотираме тези две медии", казва Бойко Борисов, цитиран от агенция "Фокус".
Премиерът явно не знае, както може би и тези които го съветват (ако това не е била негова моментна солова импровизация), но горното е невъзможно. Ето защо:
Под "ние" премиерът вероятно разбира правителството. "Те" обаче не могат да дават безплатна реклама. Правителството не може да нарежда на БНТ какво да прави с рекламата си, нито какво да има в новините. Държавните медии са такива като финансиране ("дотиране"), но като управление, между тях и Бойко Борисов стои един буфер, през които той може и да не мине. Съветът за електронни медии е органът, който може в много по-голяма степен да казва какво да се случва от премиера, но и неговите правомощия не стигат да там че да раздава безплатна реклама. И слава богу, де, защото ако можеше – вече да го е направил и да е забъркал тежки безобразия.
Определянето на цените за реклама в БНТ и отстъпките от тях е в правомощията на генералния директор на телевизията. Чисто теоретично той би могъл да каже – хайде на тази фирма ще й дадем безплатна реклама. Сега, принципно това е нещо, за което може и да му се търси наказателна отговорност, защото е много близо до границата със злоупотреба със служебно положение. (Пак съвсем хипотетично генералният директор може да събира 10% от тарифата за себе си и да разрешава "безплатна реклама"). Но да приемем, че шефът на БНТ реши да го направи. Пак ще се изправи пред неразрешима ситуация, защото в закона за радиото и телевизията има ограничение за времетраенето на рекламите по държавната медиа. Те не могат да са повече от 15 минути на денонощие, или 30 стандартни клипа. Сега времетраенето на рекламите се регулира от цената им. Ако те са безплатни, ясно, това ще е невъзможно.
Но да приемем, че и тази пречка я нямаше (а и законът може да бъде променен). Какъв ли щеше да е планът на правителството? Колко реклами щеше да получиш, ако не си увеличиш цените? Кои компании щяха да могат да се възползват? Ако аз имам будка за кафе в квартала ще мога ли да си пусна реклама по БНТ и БНР? А ако съм Procter & Gamble? A на БНТ ще й остане ли време да излъчва нещо друго освен реклами? А някой ще ги гледа ли в такъв случай?
Както вече става ясно, това предложение не е нищо друго, освен случайно късо съединение в управленския мозък. То няма да стане и може би дори не заслужава толкова внимание, колкото му отделихме. Но можем да го погледнем и откъм хубавата му страна – явно някой някъде много са напъва да мисли за изхода от кризата. Този конкретен полет на полит-икономическата фантазия е обречен, но може би някой от другите...
Помолен от придружаващата го кохорта журналисти да коментира дали ще направят нещо, за да не се увеличат цените след увеличаването на ДДС, премиерът тутакси измисли мярка, която хвърли в дълбоко недоумение хората от рекламния и медиен бранш.
"Ако се приеме увеличението на ДДС, може да кажем – националната телевизия, националното радио, всяка фирма, която няма да вдигне цените с два процента, да й дадем безплатна реклама. Всяка фирма, например за кафе, може да каже: Ние продаваме на 30 стотинки кафето и ще продължим да го продаваме на 30 стотинки. Ще им дадем безплатна реклама. Защото ние така или иначе дотираме тези две медии", казва Бойко Борисов, цитиран от агенция "Фокус".
Премиерът явно не знае, както може би и тези които го съветват (ако това не е била негова моментна солова импровизация), но горното е невъзможно. Ето защо:
Под "ние" премиерът вероятно разбира правителството. "Те" обаче не могат да дават безплатна реклама. Правителството не може да нарежда на БНТ какво да прави с рекламата си, нито какво да има в новините. Държавните медии са такива като финансиране ("дотиране"), но като управление, между тях и Бойко Борисов стои един буфер, през които той може и да не мине. Съветът за електронни медии е органът, който може в много по-голяма степен да казва какво да се случва от премиера, но и неговите правомощия не стигат да там че да раздава безплатна реклама. И слава богу, де, защото ако можеше – вече да го е направил и да е забъркал тежки безобразия.
Определянето на цените за реклама в БНТ и отстъпките от тях е в правомощията на генералния директор на телевизията. Чисто теоретично той би могъл да каже – хайде на тази фирма ще й дадем безплатна реклама. Сега, принципно това е нещо, за което може и да му се търси наказателна отговорност, защото е много близо до границата със злоупотреба със служебно положение. (Пак съвсем хипотетично генералният директор може да събира 10% от тарифата за себе си и да разрешава "безплатна реклама"). Но да приемем, че шефът на БНТ реши да го направи. Пак ще се изправи пред неразрешима ситуация, защото в закона за радиото и телевизията има ограничение за времетраенето на рекламите по държавната медиа. Те не могат да са повече от 15 минути на денонощие, или 30 стандартни клипа. Сега времетраенето на рекламите се регулира от цената им. Ако те са безплатни, ясно, това ще е невъзможно.
Но да приемем, че и тази пречка я нямаше (а и законът може да бъде променен). Какъв ли щеше да е планът на правителството? Колко реклами щеше да получиш, ако не си увеличиш цените? Кои компании щяха да могат да се възползват? Ако аз имам будка за кафе в квартала ще мога ли да си пусна реклама по БНТ и БНР? А ако съм Procter & Gamble? A на БНТ ще й остане ли време да излъчва нещо друго освен реклами? А някой ще ги гледа ли в такъв случай?
Както вече става ясно, това предложение не е нищо друго, освен случайно късо съединение в управленския мозък. То няма да стане и може би дори не заслужава толкова внимание, колкото му отделихме. Но можем да го погледнем и откъм хубавата му страна – явно някой някъде много са напъва да мисли за изхода от кризата. Този конкретен полет на полит-икономическата фантазия е обречен, но може би някой от другите...
Радинела Бусерска отива в Bulgaria On-Ai...
Яхнати от Бойко вазелиновите медии затъв...
Господарите разобличиха телевизиите за ф...
Яхнати от Бойко вазелиновите медии затъв...
Господарите разобличиха телевизиите за ф...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари