2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Цяла нощ продължи разследването на самолетната катастрофа край Смоленск, съобщава БНТ. 98 души, сред които полският президент Лех Качински и голяма част от полския елит, загинаха вчера, след като самолетът, с който пътуваха, се разби.
Само на мястото, където стана трагедията, по случая работят 800 души. Първите данни от следствието сочат, че катастрофата е причинена от пилотска грешка. Според руския транспортен министър Игор Левитин пилотът самостоятелно е взел решение за кацане, въпреки че не е имало видимост.
Записи от разговорите на борда потвърждават, че полският екипаж е предупреден от руските дипсчери самолетът да не се приземява в Смоленск. Тези препоръки не са били изпълнени.
Колеги-журналисти не изключват възможността президентът Качински или други членове на високопоставената делегация да са настояли самолетът да се приземи в Смоленск.
Всичките жертви на катастрофата вече са докарани в Москва за експертиза и разпознаване.
Бившият полски премиер Ярослав Качински официално идентифицира в Смоленск тялото на своя брат-близнак, президента на Полша Лех Качински и на съпругата му Мария.
Десетки хиляди хора се стекоха снощи в центъра на Варшава, където е и президентският дворец, и оставяха на земята запалени свещи в памет на жертвите на вчерашната самолетна катастрофа край Смоленск в Русия.
Улиците покрай президентството, намиращо се близо до Стария град, и улиците в съседство с огромния площад "Пилсудски" бяха почернели от множеството хора и осветени от истински килим от светлинки, оставени на земята.
Полша ще проведе свое разследване за причините за трагедията
Полша ще проведе свое разследване за причините, довели до трагичната катастрофа на Ту-154 край Смоленск. Едно е ясно, обаче, коментират световните медии. Тази трагедия разкрива неприятни истини около състоянието на полските правителствени самолети.
Знаци, предупреждения и инциденти във въздуха и на земята съпътстват от доста време авиоотряда на полското правителство. Някои от официалните самолети в него са на 40 години. Злополучният ТУ-154, който се разби вчера край Смоленск, е произведен през 1990-та. Спиран е няколко пъти от полети заради технически проблеми, а миналата година му е бил направен основен ремонт.
Полското правителство притежава и втори самолет от същия тип. Говори се, че президентът Качински и премиерът Туск няколко пъти са влизали в спор по въпроса кой има право да използва резервния ТУ при държавни посещения и срещи на високо равнище на Европейския съюз.
Кабинетът във Варшава отдавна обсъжда подмяната на правителствения авиоотряд. Тези мерки, обаче, са свързани с големи разходи. Които естествено биха породили недоволство сред избирателите, особено по време на криза. След като премереният риск се оказа недобре премерен, идва закъснелият извод: че висшите представители на държавата трябва да пътуват с по-надеждни самолети.
Графика: ИТАР-ТАСС