Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2010 14:39 - Пивоварите отбелязват професионалния си празник
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 594 Коментари: 0 Гласове:
0



Историята на пивото е почти толкова стара колкото и самата цивилизацията, а пък нашите предци - траките, са първите европейци, които са произвеждали бира. Днес техните наследници, съвременните български пивовари, отбелязват професионалния си празник.

Подобно на други сектори на бързооборотните стоки, продажбите на бира също продължават да страдат от икономическата и финансовата криза.

По прогнозни данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ), чиито членове произвеждат над 96% от пивото в страната, през първите шест месеца на годината в България е била продадена с 4% по-малко бира от същия период година по-рано. Реалността не е точно такава, защото огромно количество бира се намира в дистрибуторите, а реалният спад е около 10%, поясниха от асоциацията.

Точната цифра е 2 403 084 хектолитра, продадени на българския пазар, и 28 794 хектолитра, предназначени за износ, предимно за Румъния и Македония.

Най-много пиво е продадено в PET опаковки (пластмаса) - 1 281 451 хектолитра (ръст от 6%, за последните 5 години ръстът на продадената в пластмасови бутилки бира е около 60%), в стъклени бутилки количеството е било 937 720 хектолитра, наливното - 124 454 хектолитра, а в кенове - 88 253 хл.

Припомняме, че общо за страната през 2009 г. продажбите на бира през 2009 г. отбелязаха спад от 11% в сравнение с 2008 г.

През първото полугодие на 2010 г. се отбелязва спад на продажбите на студения пазар (продажбите в заведения) със 7%, който прави 28% от всички продажби, а на топлия (магазинна мрежа) се падат останалите 72%.

По-голям спад за годината

Това обаче не е всичко. Според изпълнителните директори на компаниите спадът за цялата година ще бъде двуцифрен. „До края на годината спадът за нас ще бъде в рамките на 10-15%", заяви Александър Грънчаров, генерален мениджър на „Карлсберг България". По думите му факторите за негативното представяне са три - сравнително лошото време, което оказва сериозно влияние върху бранша, продължаващата финансова криза и фактът, че потребителите не са в добро настроение да консумират пиво.

„Нека не се заблуждаваме с тези 4%. Спрямо LC Nielsen и собствените ни разчети спадът ни ще бъде поне 10%", заяви и шефът на „Загорка" Рууд ван ден Ейнден. „Няма да можем да се похвалим с добри продажби, както тези от преди 3 години например", добави той.

По-ниски инвестиции

По данни на компаниите от сектора българските пивоварни компании са инвестирали над 19 млн. лева през първите шест месеца на годината

в производствени инвестиции, иновации, търговски марки, реклама, обучение и усъвършенстване на човешките ресурси. За сравнение - за цялата 2009 г. вложенията на членовете на съюза надхвърлиха 66 млн. лв, което бе значително намаление спрямо инвестираните през 2008 г. над 90 млн. лв.

„В момента нашата промишленост работи с капацитет от около 70%, което е сериозна предпоставка за невероятна конкуренция на пазара. Борбата е за всяко магазинче и ресторант. В бранша са вложени над 500 млн. лв. за последните десет години в производство, маркетинг и обучения", заяви председателят на УС на асоциацията, Владимир Иванов. По думите му една от причините за продължаващите инвестиции е фактът, че България е в отворен 500 милионен пазар с много производители и в момента, в който някой от тях види каквато и да е слабост на българския пазар, тук ще нахлуят нови играчи.

Към днешна дата пивоварният сектор в страната предлага на потребителите над 80 асортимента светли и тъмни видове бира.

През първата половина на годината на пазара излезе и нова марка - „Градберг" на „Ломско пиво", както и ново пиво - „Алмус специално", отново на „Ломско пиво".
bnews




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13898471
Постинги: 10474
Коментари: 5012
Гласове: 37094
Календар
«  Март, 2025  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31