Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
30.07.2010 15:41 -
Викарият на Максим му опитва храната и напитките
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 1159 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 30.07.2010 15:43

Прочетен: 1159 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 30.07.2010 15:43
Знеполският епископ Йоан пробва всяка гозба и питие от трапезата на патриарха, той го причестява и изповядва в покоите му в София.
Насред юлската жега и без туй пословично ленивите /когато не става въпрос за далавери/ родни отци са се разпръснали, кой където му видят очите. Изненадващо обаче в болница – при това чак в Дупница/?!/, влезе за уж “едноседмични рутинни изследвания” Русенският митрополит Неофит. Придружава го брат му Димитър, богослов, член на настоятелството на столичния храм-паметник “Александър Невски” и преподавател по западноцърковно пеене в Богословския факултет на СУ.
Според официалната версия дядо Неофит, който е прехвърлил 70-те, пращял от здраве, така че престоят му във второ вътрешно отделение на Дупнишката общинска болница на първо четене е лишен от елементарна логика. Още повече, че йереят, който е кореняк софиянец, спокойно би могъл да предпочете като болшинството от събратята си Правителствена болница или МБАЛ в крайдунавския град, където е седалището му.
На второ четене и непосветените в църковните потайности започват да си задават “някои” въпроси. Като например:
болен ли иска да се изкара главата на Русенска епархия, или здрав,
за да се позиционира по-изгодно в подмолната, но свирепа битка за ”бялото було” на дядо Максим?
И ако е болен, значи на някои среди им трябва точно такъв патриарх, който ще се задържи на поста не повече от година-две и ще се оттегли или пък ще се пресели в отвъдното. Ако обаче излезе здрав, което може и да не е съвсем вярно клинично, но срещу документи не се рита, това означава, че ще цака с тази карта съперниците си за патриаршеския жезъл. Които по силата на тази логика би трябвало да са, ако не престарели, то поне във влошена здравословна кондиция, и оттам – немощни. Едно е ясно – че “примерът” на Неофит ще се окаже “заразен” и ще извади на светло всички мераклии за трона на Максим. Разбира се, те далеч не са толкова наивни, че веднага да хукнат да се изследват и да се снабдяват със съответните медицински свидетелства. А предвидливо ще изчакат да видят болен ли е или здрав в крайна сметка дядо Неофит и в зависимост от това ще “преценят” какво да бъде и собственото им здравословно състояние.
Според друга версия владиката на Русе и брат му са пострадали на някакво родово събиране – но дали от консумацията на развалена храна, или е имало и “още нещо”, в клира цари злокобно мълчание.
Най-малобройни са синодалите, които смятат, че Неофит се е ангажирал да прави скрита реклама на Дупнишката общинска лечебница и лично на нейния управител – д-р Любомир Таушански, който от месеци наред е в люта конкуренция с частната болница в града, а пък в началото на годината отнесе глоба от 500 лв. заради 2 неправилно попълнени документа. Самото здравно заведение пък висеше на косъм от закриването, но като се има предвид, че частниците в бранша на всяка цена ще гледат да го елиминират от играта, има реална опасност това да се случи в съвсем близко бъдеще. Ако, естествено, не стане чудо, за което ще допринесе не само озадачаващото присъствие на духовник от такъв висок ранг, но най-вече неговите полезни връзки в някои партийни централи и свързаните с тях “добре облечени бизнесмени”.
И докато за Русенския митрополит се шушука, че може да е станал жертва на “хранително отравяне”, нищо подобно не грози дядо Максим. По простата причина, че той никога не сяда да се храни, без преди това неговият викарий – Знеполски епископ Йоан, наречен Дебелия, да е опитал всяко ястие и да е отпил от всяка напитка, сервирана на трапезата.
Самият патриарх бил изключително мнителен и треперел
да не хапне или пийне нещо, което да му докара стомашно-чревно разстройство – с фатален изход при неговата напреднала възраст.
Освен това “Мурджо”, както го наричат зад гърба му неговите подчинени, е на диета заради тежкия си диабет, и поради това бил пословично капризен към храната и ужасно придирчив към личните си готвачки. Ето защо повечето от тях /“по съвместителство” и негови любовници/ сами си взимали шапката или пък светиня му бързо-бързо намирал повод да ги отпрати. Една от бившите му готвачки, научи “ШОУ”, от няколко месеца се е заселила в манастир близо до София, за да изкупи мнимите си грехове.
Викарият на дядо Максим обаче не бил само негов личен “опитвач” на храната и питиетата, но и персонален изповедник, който го причестявал в покоите му в Софийска митрополия на столичната улица “Цар Калоян” 7. Другият расоносец, който го изповядва и причестява, когато главата на БПЦ е в резиденцията си в Драгалевци, е архимандрит Алексий, игумен на Драгалевския манастир. Определено има интрига във факта, че и Йоан, и Алексий са били калугери в Кокалянския манастир и са искали да си останат там, но една сутрин патриархът се събудил и “решил”, че двете отчета ще бъдат неговите изповедници. Извън всяко съмнение е, че Максим е бил посъветван “откъдето трябва”, да ги избере.
Интригата продължава и по линия на това, че и двамата изповедници на Негово Светейшество са духовни “чада” на игумена на Кокалянския манастир – архимандрит Назарий – 76-годишен пастир, когото някои миряни причисляват към малцинствата заради възчерния му тен.
От нашите информатори в Синода научихме, че дядо Назарий пък още навремето е “назначен” за изповедник на всички владици в БПЦ с цел тайните и прегрешенията им да станат достояние на спецслужбите. Отделно за Кокалянската старостилна обител, сгушена сред пустошта на Плана планина, се разказват и други страхотии – например за мутренски сборища и изчезнали хора, които после се прибирали “превъзпитани”, а пък други изобщо не се връщали в цивилизацията.
Стара градска легенда например нашепва, че Ирина, безследно изчезналата преди повече от 15 години щерка на покойния “генсек” Владимир Спасов, е била видяна в Кокалянския манастир, откъдето пък староверци я извели в САЩ.
След тържествата по случай 39-ата годишнина от “интронизацията си” за “патриарх български” /тоест – назначението си от ЦК на БКП, на когото автоматично става номенклатурен кадър/, дядо Максим е решил да се отдаде на заслужен отдих. Не е тайна, че по всяко време на годината той може да отседне в Калоферския манастир, около чиято игумения - майка Валентина, напоследък се въртят доста пиперливи клюки. Защото и пълните профани в синодалните потайности са подочули, че
по женските манастири биват “разквартирувани” най-вече бивши и настоящи метреси на родните владици,
които получавали по 1000 лв. месечно, за да осигуряват уюта на интимните си покровители, когато пристигнат на посещение – разбирай – на тежка софра, и да си държат езика зад зъбите. От тази категория била и вече покойната заместник-игуменка на Самоковския метох сестра Теодосия, на която до последно викали “Теодоска с едната бозка”, издават наши клирици.
Не е тайна и това, че при всяко пътуване в страната или зад граница Максим е придружаван от вездесъщия си викарий Йоан. И сега охраненият епископ щял да прави компания на патрона си, който след броени дни напускал Драгалевци и отпрашвал към родния Троянски балкан. Там, над Троянския манастир, се намирал скитът “Свети Никола”, където дядо Максим от години обичал да релаксира.
До 90-ия си рожден ден се изкачвал дотам на муле, но сега вече краката не го държали и го пренасяли на нещо като “рикша” с човешка тяга.
Иначе по-младите “синодални старци” масово атакуват почивната станция на БПЦ край Несебър. Тя обаче е “нелегална” – в смисъл, че свещенослужителите по канон нямат право да се пекат и къпят по бански, “за да не всяват съблазън”. Но кощунствената истина е, че чернодрешковците трупат тен и се плацикат на воля по плажове, където простосмъртните нямат достъп и не биха могли да се шокират от “милата родна картинка”.
Отново по пътищата на България щял да прекара почивката си и игуменът на Рилския манастир – 56-годишният епископ Евлогий, за когото клюката носи, че е една от най-изявените “меки китки” в клира. Отецът щял да се “застопори” за по-дълго само в София, откъдето е родом, и където живее възрастната му, но отлично обгрижвана и жилава майка. Евлогий пътувал най-вече по бизнесдела с брат си, който въртял проспериращ алъш-вериш. Двамата имали и още един брат, ерген, който наскоро починал, но за разлика от тях бил беден като църковна мишка.
http://www.blitz.bg/index.php?news=84037
Насред юлската жега и без туй пословично ленивите /когато не става въпрос за далавери/ родни отци са се разпръснали, кой където му видят очите. Изненадващо обаче в болница – при това чак в Дупница/?!/, влезе за уж “едноседмични рутинни изследвания” Русенският митрополит Неофит. Придружава го брат му Димитър, богослов, член на настоятелството на столичния храм-паметник “Александър Невски” и преподавател по западноцърковно пеене в Богословския факултет на СУ.
Според официалната версия дядо Неофит, който е прехвърлил 70-те, пращял от здраве, така че престоят му във второ вътрешно отделение на Дупнишката общинска болница на първо четене е лишен от елементарна логика. Още повече, че йереят, който е кореняк софиянец, спокойно би могъл да предпочете като болшинството от събратята си Правителствена болница или МБАЛ в крайдунавския град, където е седалището му.
На второ четене и непосветените в църковните потайности започват да си задават “някои” въпроси. Като например:
болен ли иска да се изкара главата на Русенска епархия, или здрав,
за да се позиционира по-изгодно в подмолната, но свирепа битка за ”бялото було” на дядо Максим?
И ако е болен, значи на някои среди им трябва точно такъв патриарх, който ще се задържи на поста не повече от година-две и ще се оттегли или пък ще се пресели в отвъдното. Ако обаче излезе здрав, което може и да не е съвсем вярно клинично, но срещу документи не се рита, това означава, че ще цака с тази карта съперниците си за патриаршеския жезъл. Които по силата на тази логика би трябвало да са, ако не престарели, то поне във влошена здравословна кондиция, и оттам – немощни. Едно е ясно – че “примерът” на Неофит ще се окаже “заразен” и ще извади на светло всички мераклии за трона на Максим. Разбира се, те далеч не са толкова наивни, че веднага да хукнат да се изследват и да се снабдяват със съответните медицински свидетелства. А предвидливо ще изчакат да видят болен ли е или здрав в крайна сметка дядо Неофит и в зависимост от това ще “преценят” какво да бъде и собственото им здравословно състояние.
Според друга версия владиката на Русе и брат му са пострадали на някакво родово събиране – но дали от консумацията на развалена храна, или е имало и “още нещо”, в клира цари злокобно мълчание.
Най-малобройни са синодалите, които смятат, че Неофит се е ангажирал да прави скрита реклама на Дупнишката общинска лечебница и лично на нейния управител – д-р Любомир Таушански, който от месеци наред е в люта конкуренция с частната болница в града, а пък в началото на годината отнесе глоба от 500 лв. заради 2 неправилно попълнени документа. Самото здравно заведение пък висеше на косъм от закриването, но като се има предвид, че частниците в бранша на всяка цена ще гледат да го елиминират от играта, има реална опасност това да се случи в съвсем близко бъдеще. Ако, естествено, не стане чудо, за което ще допринесе не само озадачаващото присъствие на духовник от такъв висок ранг, но най-вече неговите полезни връзки в някои партийни централи и свързаните с тях “добре облечени бизнесмени”.
И докато за Русенския митрополит се шушука, че може да е станал жертва на “хранително отравяне”, нищо подобно не грози дядо Максим. По простата причина, че той никога не сяда да се храни, без преди това неговият викарий – Знеполски епископ Йоан, наречен Дебелия, да е опитал всяко ястие и да е отпил от всяка напитка, сервирана на трапезата.
Самият патриарх бил изключително мнителен и треперел
да не хапне или пийне нещо, което да му докара стомашно-чревно разстройство – с фатален изход при неговата напреднала възраст.
Освен това “Мурджо”, както го наричат зад гърба му неговите подчинени, е на диета заради тежкия си диабет, и поради това бил пословично капризен към храната и ужасно придирчив към личните си готвачки. Ето защо повечето от тях /“по съвместителство” и негови любовници/ сами си взимали шапката или пък светиня му бързо-бързо намирал повод да ги отпрати. Една от бившите му готвачки, научи “ШОУ”, от няколко месеца се е заселила в манастир близо до София, за да изкупи мнимите си грехове.
Викарият на дядо Максим обаче не бил само негов личен “опитвач” на храната и питиетата, но и персонален изповедник, който го причестявал в покоите му в Софийска митрополия на столичната улица “Цар Калоян” 7. Другият расоносец, който го изповядва и причестява, когато главата на БПЦ е в резиденцията си в Драгалевци, е архимандрит Алексий, игумен на Драгалевския манастир. Определено има интрига във факта, че и Йоан, и Алексий са били калугери в Кокалянския манастир и са искали да си останат там, но една сутрин патриархът се събудил и “решил”, че двете отчета ще бъдат неговите изповедници. Извън всяко съмнение е, че Максим е бил посъветван “откъдето трябва”, да ги избере.
Интригата продължава и по линия на това, че и двамата изповедници на Негово Светейшество са духовни “чада” на игумена на Кокалянския манастир – архимандрит Назарий – 76-годишен пастир, когото някои миряни причисляват към малцинствата заради възчерния му тен.
От нашите информатори в Синода научихме, че дядо Назарий пък още навремето е “назначен” за изповедник на всички владици в БПЦ с цел тайните и прегрешенията им да станат достояние на спецслужбите. Отделно за Кокалянската старостилна обител, сгушена сред пустошта на Плана планина, се разказват и други страхотии – например за мутренски сборища и изчезнали хора, които после се прибирали “превъзпитани”, а пък други изобщо не се връщали в цивилизацията.
Стара градска легенда например нашепва, че Ирина, безследно изчезналата преди повече от 15 години щерка на покойния “генсек” Владимир Спасов, е била видяна в Кокалянския манастир, откъдето пък староверци я извели в САЩ.
След тържествата по случай 39-ата годишнина от “интронизацията си” за “патриарх български” /тоест – назначението си от ЦК на БКП, на когото автоматично става номенклатурен кадър/, дядо Максим е решил да се отдаде на заслужен отдих. Не е тайна, че по всяко време на годината той може да отседне в Калоферския манастир, около чиято игумения - майка Валентина, напоследък се въртят доста пиперливи клюки. Защото и пълните профани в синодалните потайности са подочули, че
по женските манастири биват “разквартирувани” най-вече бивши и настоящи метреси на родните владици,
които получавали по 1000 лв. месечно, за да осигуряват уюта на интимните си покровители, когато пристигнат на посещение – разбирай – на тежка софра, и да си държат езика зад зъбите. От тази категория била и вече покойната заместник-игуменка на Самоковския метох сестра Теодосия, на която до последно викали “Теодоска с едната бозка”, издават наши клирици.
Не е тайна и това, че при всяко пътуване в страната или зад граница Максим е придружаван от вездесъщия си викарий Йоан. И сега охраненият епископ щял да прави компания на патрона си, който след броени дни напускал Драгалевци и отпрашвал към родния Троянски балкан. Там, над Троянския манастир, се намирал скитът “Свети Никола”, където дядо Максим от години обичал да релаксира.
До 90-ия си рожден ден се изкачвал дотам на муле, но сега вече краката не го държали и го пренасяли на нещо като “рикша” с човешка тяга.
Иначе по-младите “синодални старци” масово атакуват почивната станция на БПЦ край Несебър. Тя обаче е “нелегална” – в смисъл, че свещенослужителите по канон нямат право да се пекат и къпят по бански, “за да не всяват съблазън”. Но кощунствената истина е, че чернодрешковците трупат тен и се плацикат на воля по плажове, където простосмъртните нямат достъп и не биха могли да се шокират от “милата родна картинка”.
Отново по пътищата на България щял да прекара почивката си и игуменът на Рилския манастир – 56-годишният епископ Евлогий, за когото клюката носи, че е една от най-изявените “меки китки” в клира. Отецът щял да се “застопори” за по-дълго само в София, откъдето е родом, и където живее възрастната му, но отлично обгрижвана и жилава майка. Евлогий пътувал най-вече по бизнесдела с брат си, който въртял проспериращ алъш-вериш. Двамата имали и още един брат, ерген, който наскоро починал, но за разлика от тях бил беден като църковна мишка.
http://www.blitz.bg/index.php?news=84037
РЕЛИГИОЗНАТА ТОЛЕРАНТНОСТ (КЪМ ДЯВОЛА) -...
За религията и морала
Кръглото соларно светилище край село Исп...
За религията и морала
Кръглото соларно светилище край село Исп...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари