Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2010 12:42 - Кабинетът забърка международен скандал с пистата за Формула 1
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1075 Коментари: 1 Гласове:
0



Правителството забърка международен скандал с пистата за "Формула 1" край София, след като фирмата ЕАBG от Абу Даби опроверга изявленията на българските институции, че ще инвестира в проекта, че е държавна и че собственикът й е шейх, съобщи в петъчния си брой в. “Сега“.

В остро писмо, изпратено до вестника, изпълнителният директор на ЕАBG Раид Абу Худра заявява, че фирмата никога не се е сблъсквала с подобен непрофесионализъм и ще направи необходимото да предупреди партньорите си да не инвестират в България.

В понеделник от правителствения пресцентър съобщиха, че министърът на икономиката, енергетикатa и туризма Трайчо Трайков и шейхът на Абу Даби Мохамед Абдул Жалил ал Блюки са обсъдили възможността с общи усилия в близост до София да бъде построена писта за Формула 1. Според съобщението шейхът на Абу Даби Мохамед Абдул Жалил ал Блюки е и президент на държавната компания ЕАBG (Emirates Associate Business Group).

В информацията се посочваше, че на срещата са присъствали още президентът на Българската федерация по мотоциклетизъм Богдан Николов и председателят на Организационния комитет за изграждане на трасето Румен Петков.

В петък в парламента обаче Румен Петков отрече пред журналисти да е разговарял с шейх. “Проектът за Формула 1 ще стане. Никога не сме били по-близо до реализирането му. Не е виц това с пистата“, заяви Румен Петков.

Според него напрежението дошло от това, че не е било направено уточнението, че не става дума не за държавна компания, а за 67 частни компании. Според Петков би трябвало премиерът Бойко Борисов да е бил уведомен за тези подробности. Левият депутат коментира, че самият той не би си позволил да подведе премиера.

Петков каза още, че очаква в събота да дойде представител на чуждите инвеститори, но не уточни кой.

Худра обяснява в писмото си пред вестника обаче съвсем друго. "EABG бе поканена чрез посредник от офиса на министър-председателя да обсъдим възможността за участие в проекта за "Формула 1". Ние споделихме пред посредника, че EABG няма да бъде заинтересована, но той спомена, че така ще се открие шанс и за други инвестиции, а проектът за "Формула 1" е добра възможност, защото по него е свършена много работа. Ние бяхме в региона и решихме да се отбием за един ден и да проверим за какво става въпрос", казва Раид Абу Худра.

Свършеното по проекта, който според българските институции е в напреднала фаза, не е впечатлило инвеститорите, става ясно от писмото.

"По време на срещите с различни представители изразихме притеснението си, че проектът е на много ранен етап, по него няма свършена работа - представиха ни се някакви скици и нещо като оферта, но когато помолихме за икономическата обосновка на проекта, ни бе отговорено, че няма нищо готово", казва още Худра.

Извън конкретния скандал, в който се забърка правителството заедно с емблематични фигури от левицата, самата идея, че България може да приеме кръг от Формула 1, звучи абсурдно.

В момента на Балканите вече се провежда кръг от шампионата на пистата "Истанбул парк" в Турция. Носителят на търговските права за Формула 1 Бърни Екълстън на няколко пъти предупреди, че пистата може да отпадне от календара заради ниската посещаемост на състезанието в близо 10 пъти по-голямата като население от България държава.

На този етап обаче Турция все още домакинства кръг от шампионата и докато това е така, в България няма как да има Формула 1. Дори и южната ни съседка да отпадне, се очаква в близките няколко години най-престижният моторен спорт да акостира в много по-значителни за Екълстън пазари от българския.

През 2012 година САЩ се завръща във Формула 1 с пистата си в Остин, Тексас. Индия и Русия няколкократно обявиха желанието си да домакинстват кръг от надпреварата. В същото време Асоциацията на тимовете от Ф1 (ФОТА) е взела категорично решение стартовете през сезона да не са повече от 20. В момента те са на границата – 19.

През последните няколко години заради неизпълнение на изискванията отпаднаха четири от класическите писти за шампионата – Маникур (Франция), Жил Вилньов (Канада), която през тази година бе изненадващо върната, Индианаполис (САЩ) и Имола (Сан Марино). България в момента не изпълнява и елементарните изисквания за инфраструктурна обезпеченост около двата възможни терена край Божурище и Доброславци.

Показателно за възможностите на България да организира подобно събитие бе и проведения през тази година кръг от Световния рали шампионат (WRC) по шосетата край Боровец. Въпреки формалната добра оценка от страна на ФИА, голяма част от пилотите и чуждите медии изразиха своето разочарование от видяното, основно заради лошата инфраструктура в страната. Логично през 2011 година WRC няма да се проведе в България.




Гласувай:
0



1. анонимен - Толкоз могат борчетата. Мислят, че ...
03.09.2010 13:48
Толкоз могат борчетата. Мислят, че разбират от всички спортове. На нас писта за Формула 1 не ни трябва. Но по-добре за България, че току-виж сме загубили още няколко стотин декара плодородна земя в асфалт и бетон.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13502733
Постинги: 10474
Коментари: 5012
Гласове: 37081
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031