Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
07.10.2010 11:54 -
Холдинг "Мостстрой" на Васил Божков обяви несъстоятелност
Контролираният от Васил Божков холдинг "Мостстрой", който участва в изграждането на "Тракия", и три негови дъщерни дружества са поискали обявяването им в несъстоятелност заради невъзможност да покриват задълженията си, стана ясно от тяхно съобщение. Днес са подадени молби за това от холдинга и "Мостстрой-Пловдив", "Мостстрой-София" и "Мостстрой-Велико Търново".
"Дружествата са в състояние на неплатежоспособност и свръхзадлъжнялост, а срещу "Мостстрой" има няколко изпълнителни дела, наложени запори, възбрани и описи на имуществото. Голяма част от задълженията са по кредит с ОББ и лизинг на машини от "Интерлийз", се казва в съобщението. През август лизинговото дружество е прекратило договорите и е прибрало обратно транспортните средства и машините си.
Според "Мостстрой" след това е станало невъзможно да работят, а заради задълженията по лизинговите вноски всички банкови сметки на дружеството са запорирани. Договорите за лизинг с трите дъщерни компании прекратило и "БМ лизинг", което също си е прибрало обратно неизплатеното имущество.
"Отписването на толкова много активи доведе до голяма счетоводна загуба за дружествата", се твърди в съобщението. Холдингът има неплатени задължения и към ОББ, по които трите дъщерни дружества са солидарни длъжници. В края на май е настъпил падежът на заема, за който холдингът не е имал пари да погасява, и има опасност за принудително събиране на вземанията, казват още от "Мостстрой".
Още през август пък служители на "Мостстрой-Велико Търново" се оплакаха, че от началото на тази година не са получавали заплати, като тогава от дружеството посочиха забавени плащания от държавата
Орлин Хаджиянков, член на съвета на директорите и акционер в холдинга, каза пред "Дневник", че молбите за несъстоятелност са подадени от самите дружества, а несъстоятелността е форма на преструктуриране и няма пречка след приемането на оздравителен план и изпълнението му те отново да започнат работа след време.
Финансовите отчети на "Мостстрой" показват, че през последната година краткосрочните му задължения са скочили над два пъти, като вече са над 60 на сто от всички активи на компанията. Общите дългове са почти 28 млн. лв., показва индивидуалният отчет. Същевременно приходите са едва 893 хил. лв., при условие че компанията е част от консорциума, който преди месец започна да строи последната отсечка от магистрала "Тракия".
Холдингът участва в консорциума за най-дългата отсечка на "Тракия" от Ямбол до Карнобат, където водещ партньор е "Холдинг Пътища" - другата публична инфраструктурна компания, контролирана от Васил Божков. Наскоро тя се раздели на занижени цени с три от ключовите си дружества, като контролът в тях се пое от лица, близки до старите собственици.
И при този холдинг има натрупване на текущи задължения, показват финансовите му отчети. Към края на юни краткосрочните му дългове скачат до над 100 млн. лв. Според източник от консорциума за магистрала "Тракия" проблемите с "Мострстрой" няма да създадат проблем с изграждането на последния лот.
След обявяване на несъстоятелност се прави оздравителен план, който, ако се провали, се отива към ликвидация. В този случай последни по реда са акционерите на дружество, чиято собственост се покрива, след като фалиралото дружество се разплати с държавата и останалите кредитори.
В момента ликвидационната стойност на една акция на "Мострстрой" е 1.46 лв., което означава, че това би останало за акционерите. Толкова е стойността и на една акция на борсата - за вчерашната сесия те затвориха при цена от 1.5 лв. след 7.14% повишение.
Преди няколко месеца Васил Божков излезе от надзорния съвет на "Мостстрой" и "Холдинг Пътища", освен това беше обявено, че разходите в компаниите ще бъдат намалени.
Според последната публикувана информация за акционерите на "Мостстрой" към края на март най-голям дял държат свързаните с Васил Божков "Евробилдинг 2000" и "АБВ инженеринг" с по 26.49% и 24.51%, Божков има пряко 21.07%, а Орлин Хаджиянков контролира 6.79%.
"Дружествата са в състояние на неплатежоспособност и свръхзадлъжнялост, а срещу "Мостстрой" има няколко изпълнителни дела, наложени запори, възбрани и описи на имуществото. Голяма част от задълженията са по кредит с ОББ и лизинг на машини от "Интерлийз", се казва в съобщението. През август лизинговото дружество е прекратило договорите и е прибрало обратно транспортните средства и машините си.
Според "Мостстрой" след това е станало невъзможно да работят, а заради задълженията по лизинговите вноски всички банкови сметки на дружеството са запорирани. Договорите за лизинг с трите дъщерни компании прекратило и "БМ лизинг", което също си е прибрало обратно неизплатеното имущество.
"Отписването на толкова много активи доведе до голяма счетоводна загуба за дружествата", се твърди в съобщението. Холдингът има неплатени задължения и към ОББ, по които трите дъщерни дружества са солидарни длъжници. В края на май е настъпил падежът на заема, за който холдингът не е имал пари да погасява, и има опасност за принудително събиране на вземанията, казват още от "Мостстрой".
Още през август пък служители на "Мостстрой-Велико Търново" се оплакаха, че от началото на тази година не са получавали заплати, като тогава от дружеството посочиха забавени плащания от държавата
Орлин Хаджиянков, член на съвета на директорите и акционер в холдинга, каза пред "Дневник", че молбите за несъстоятелност са подадени от самите дружества, а несъстоятелността е форма на преструктуриране и няма пречка след приемането на оздравителен план и изпълнението му те отново да започнат работа след време.
Финансовите отчети на "Мостстрой" показват, че през последната година краткосрочните му задължения са скочили над два пъти, като вече са над 60 на сто от всички активи на компанията. Общите дългове са почти 28 млн. лв., показва индивидуалният отчет. Същевременно приходите са едва 893 хил. лв., при условие че компанията е част от консорциума, който преди месец започна да строи последната отсечка от магистрала "Тракия".
Холдингът участва в консорциума за най-дългата отсечка на "Тракия" от Ямбол до Карнобат, където водещ партньор е "Холдинг Пътища" - другата публична инфраструктурна компания, контролирана от Васил Божков. Наскоро тя се раздели на занижени цени с три от ключовите си дружества, като контролът в тях се пое от лица, близки до старите собственици.
И при този холдинг има натрупване на текущи задължения, показват финансовите му отчети. Към края на юни краткосрочните му дългове скачат до над 100 млн. лв. Според източник от консорциума за магистрала "Тракия" проблемите с "Мострстрой" няма да създадат проблем с изграждането на последния лот.
След обявяване на несъстоятелност се прави оздравителен план, който, ако се провали, се отива към ликвидация. В този случай последни по реда са акционерите на дружество, чиято собственост се покрива, след като фалиралото дружество се разплати с държавата и останалите кредитори.
В момента ликвидационната стойност на една акция на "Мострстрой" е 1.46 лв., което означава, че това би останало за акционерите. Толкова е стойността и на една акция на борсата - за вчерашната сесия те затвориха при цена от 1.5 лв. след 7.14% повишение.
Преди няколко месеца Васил Божков излезе от надзорния съвет на "Мостстрой" и "Холдинг Пътища", освен това беше обявено, че разходите в компаниите ще бъдат намалени.
Според последната публикувана информация за акционерите на "Мостстрой" към края на март най-голям дял държат свързаните с Васил Божков "Евробилдинг 2000" и "АБВ инженеринг" с по 26.49% и 24.51%, Божков има пряко 21.07%, а Орлин Хаджиянков контролира 6.79%.
Васил Божков навърши 53
Божков обърка кого да атакува за хазарта
Мостстрой АД в процедура по несъстоятелн...
Божков обърка кого да атакува за хазарта
Мостстрой АД в процедура по несъстоятелн...
Няма коментари