Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2010 16:57 - Променят закона за превозите заради проблемните сертификати на жп вагоните
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 757 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.10.2010 20:50


Министерството на транспорта смята да реши проблема с изтеклите сертификати за безопасност на вагоните на БДЖ, като направи промени в Закона за железопътните превози и направи документите безсрочни. Софийският административен съд излезе с решение, че 80% от вагоните на държавната компания се движат с изтекъл 5-годишен сертификат. От БДЖ ще обжалват решението пред Върховния административен съд, а от министерството на транспорта са подготвили промени в закона, с които ще транспорнират европейска директива и така отпада срокът за действието на документите. Това обявиха днес зам.-министърът на транспорта Камен Кичев и ръководството на БДЖ.

Законът трябва да влезе за обсъждане в Народното събрание най-късно до края на годината.

"Железниците няма да спрат. Ще направим всичко възможно те да продължат да се движат", каза Кичев и добави, че решението на съда няма да спре вагоните. Зам.-министърът добави, че българските влакове се движат в чужбина без сертификати и това не противоречи на закона. "Сертификатът за безопасност удостоверява готовността за движение на локомотивите и вагоните по железопътната мрежа. Той не е свързан с технически прегледи или със сигурността на возилата", обясни Кичев и добави, че евродирективата от 2004 г., която тепърва ще бъде транспонирана в българското законодателство, не изисква наличието на проблемните документи.

Изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов обясни, че сертификатите за безопасност на вагоните са нужни само при пускането им в мрежата, а след това годността на машините се проверява с годишни технически прегледи. "Контролът за техническата годност на возилата се извършва от нас. Сертификатите касаят допускането на возилото в мрежата", каза Попов.

И Кичев, и ръководството на БДЖ успокоиха, че пътуването с влаковете на компанията е "напълно безопасно", тъй като те минават през ежедневни технически прегледи. "На всеки влак се извършва технически преглед в началната и крайната гара за движение и в междинни гари, в които се извършва попътен технически преглед", каза Кристиян Кръстев, директор "Експлоатация" на БДЖ.

Директорът на БДЖ каза, че 600 пътнически вагона са необходими всеки ден на компанията, а графикът на движение се осигурява с 430. Останалите 170 вагона са за ремонт. От тях около 70% били без сертификати. Попов припомни, че БДЖ обяви обществена поръчка за ремонт на 186 вагона, а освен това компанията трябва да получи 20 млн. лв. трансфер от държавния бюджет, за да купи нови вагони. Въпреки очакваните подобрения скоростта, с която се движат влаковете, скоро няма да надмине 160 км в час, заяви Попов. Причината е, че вагоните, предназначени за по-висока скорост, са два пъти по-скъпи от останалите.

Още по темата - ТУК


Тагове:   влак,   транспорт,


Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13036271
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930