2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Шофьорите, нарушили правилата за движение в една страна от Европейския съюз, вече ще могат да бъдат наказвани във всяка друга страна членка. Това предвижда, представен в сряда от Европейската комисия (ЕК), проект за нова евродиректива. Тя ще бъде обсъдена утре в Брюксел от Съвета на европейските министри на транспорта.
За целта комисията предлага обмен на информация между страните членки за извършителите на пътни нарушения. Ще бъде създадена обща система, даваща възможност данните на нарушителя да бъдат изпращани в неговата страна, където
да му бъде наложено наказанието. Всяка европейска страна ще има достъп до всички национални системи за регистрация на автомобилите.
"Чуждестранен шофьор има три пъти повече шансове да извърши нарушение, отколкото местен водач", заяви комисарят по транспорта Сим Калас и подчерта, че всеки ден по европейските пътища загиват средно по сто души.
"Много хора смятат, че като излязат в чужбина, правилата не се отнасят за тях. Моето послание е, че те се отнасят и ние ще ги прилагаме", каза още еврокомисарят.
Според ЕК чуждестранните шофьори съставляват около 5% от трафика, но са отговорни за 15% от нарушенията. Повечето нарушения обаче остават ненаказани, тъй като страните нямат възможност да преследват нарушителите, когато те се завърнат в къщи.
Ще бъдат преследвани превишената скорост, преминаването без спиране на знак стоп или на червен светофар, карането без колани, както и след употреба на алкохол или наркотици, карането на мотоциклет без каска, неправилната употреба на аварийното платно, говоренето по телефона при шофиране.
При определянето на нарушението и на наказанието предимство ще има националното законодателство на страната, в която е извършено нарушението.
Все пак има и две успокоителни за евентуалните нарушители новини. Първо, че планираната обща за ЕС система ще се отнася само за финансови наказания, но не и за отнемане на точки или лишаване от правоуправление.
Освен това извън списъка на нарушенията, за които страните ще си обменят информация и ще преследват нарушителите, остава неправилното паркиране.Димитър Стоянов:За два месеца банките са...
Уволнили шефката на Агенцията за българи...