2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Готов е обвинителният акт срещу бившия шеф на БДЖ Христо Монов заради скандалния договор за доставката на 30 рециклирани спални вагона от Германия, научи Mediapool от Софийската градска прокуратура.
В близките дни Монов ще бъде обвинен пред съда, че съзнателно е сключил неизгодна сделка с компанията "Арвекс". Разследването целеше да докаже щети за държавата в размер на 9.99 млн. евро (разликата между продажната цена на един спален вагон от 550 000 евро, и реалната им цена, определена с експертиза в размер на 217 000 евро).
Сделката за вагоните е сключена на 19 ноември 2008 година, а конкурсът е обявен през февруари същата година. Явяват се три фирми – от Словакия, Турция и регистрираната в Швейцария фирма "Арвекс".
Според конкурсната документация БДЖ иска да предаде до 30 свои вагона за основен ремонт ("рециклиране"). В крайна сметка обаче с швейцарската фирма е сключен договор за закупуване на 30 рециклирани спални вагона на обща стойност 16.5 млн. евро без ДДС. Единичната цена на вагон е 556 000 евро без ДДС.
Сделката е подписана от тогавашния шеф на БДЖ Христо Монов и от представителя на "Арвекс" за България Валентин Моллов (бивш шеф на фалиралата Първа частна банка).
Фирмата е регистрирана в град Цуг (Швейцария), който е офшорна зона. Зад нея стои швейцарският гражданин от турски произход Ангие Милченъ.
Досега жп презовзачът е изплатил 85% от сумата по договора с "Арвекс", а в замяна е получил 12 вагона, шест от които вече са развалени и извън експлоатация. Фирмата отказва да достави останалите 18 вагона, докато не й се платят и останалите 15% от сумата.
Най-фрапиращото е, че служители на БДЖ са подписали протоколи, според които 18-те вагона са получени, въпреки че те никога не са пристигали в България. Това установи одит на инспектората на транспортното министерство от началото на миналата година, който също е предаден на прокуратурата.
Експертизата на вагоните, доказваща щети за държавата, е направена от български експерти със съдействието на унгарските власти тъй като недоставените вагони домуват в Унгария.
Анализ на юристите на БДЖ е доказал, че дружеството няма друг избор освен да заведе иск пред арбитражен съд срещу "Арвекс" заради липсващите вагони, научи още Mediapool. Предстои съветът на директорите на БДЖ да вземе решение на какво основание ще бъде заведено делото и коя адвокатска кантора ще ги представлява.
13.02.2011 13:02
Има три причини за това :
- негодни / доказателства, разследващи, правораздаватели .../;
- негодници / точно където "трябва" /;
- провалена държавност / във всичките й аспекти /.
Днес, за съжаление, не може да бъде изключена нито една от причините, поне според моето скромно мнение.