Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2011 13:02 - Държавно предприятие поема рекламата на българския туризъм
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1907 Коментари: 1 Гласове:
2



Националната туристическа организация, чиято цел бе да обедини бранша и да поеме рекламата и маркетинга на българския туристически продукт, всъщност ще бъде държавно предприятие "Български туризъм". Това предвижда новият проектозакон за туризма, представен в петък.

Предприятието ще разработва, изпълнява и отчита годишната програма за национална туристическа реклама и националната маркетингова стратегия. То ще е на подчинение на икономическия министър и ще се ръководи от управителен съвет и изпълнителен директор. Дейността на компанията ще се финансира с 10% от събрания туристически данък, 50% от събраните глоби по Закона за туризма, от такси, които фирмите плащат за участие в международни изложения, от дарения и други. Към него ще бъде създаден и експертен съвет, съставен от браншовите организации

Законът предвижда още страната да бъде разделена на няколко туристически района, които ще подготвят регионални туристически продукти. Районите ще се обявяват с решение на икономическия министърът и ще са под контрола на организации за управление на районите.

В тези структури задължително ще членуват общините, областните управи и местните туристически сдружения. По желание в тях могат да се включат и всякакви организации, свързани с туризма – природни паркове, музеи и др.

Организациите ще бъдат дружества, регистрирани по Търговския закон и ще имат право да извършват стопанска дейност. Ще изготвят маркетингови стратегии и реклама на конкретния район и ще представляват въпросния район в държавното предприятие. Те ще се ръководят от общи събрания, в които влизат представители на всички членуващи структури и управителен съвет от девет членове. Петима от тях ще бъдат представители на бизнеса, трима - на общините, и един - на областните управи. Отделно ще има контролен съвет, в който ще влизат експерти от министерствата на финансите и на икономиката и един от общото събрание.

Звездите на хотелите и ресторантите вече ще се дават за срок от 5 години, предвиждат още текстовете. Срочна категория ще имат също и самостоятелните заведения за хранене и развлечения, туристическите хижи, учебни центрове, спални и прилежащите към тях заведения, ски пистите. Отпада категоризацията на плажовете. В проектозакона списъкът на туристическите обекти е разширен с новите – апартаментни туристически комплекси, хостели и апартаменти за гости.

По предложение на експертни комисии министърът на икономиката ще определя категориите на хотели между три и пет звезди, а кметът – на хотели една и две звезди.

Законът предлага още 70 на сто от събрания туристически данък да остава в общините за развитие на туризма, 20 на сто да се се предоставя на съответната организация за управление на туристически район за регионален маркетинг, а 10 на сто от данъка да е за държавното предприятие.

Предвижда се още СПА и уелнес центровете също да подлежат на сертифициране за пет години. Условията и редът за сертифициране на уелнес и спортно-оздравителните центрове, както и изискванията към персонала и към управителя на тези центрове ще се регламентират в наредба на министрите на икономиката и на здравеопазването.

Проектозаконът ще мине на обществено обсъждане и през март да бъде внесен в Министерския съвет.




Гласувай:
2


Вълнообразно


1. apostapostoloff - И тъй като държавата е много лош бизнесмен,
19.02.2011 13:15
България се рекламира усилено по няколко български телевизии. Чунким ние не си знаем стоката...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 12997718
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031