2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
По думите на министъра при евентуална стачка няма да пострадат толкова пътниците, колкото дружествата и самите протестиращи, тъй като ще губят приходи по време на протестите и това ще затрудни изплащането на заплатите. Председателят на Националното сдружение на българските спедитори Георги Минчев заяви пред БНР, че дневните загуби от спирането на товарните влакове може да достигнат 1 млн. лв.
Цветков изрази надежда, че до стачка няма да се стигне, защото "доста са сближени позициите" и имало само "финални въпроси за доуточняване".
Синдикатите категорично отхвърлиха тези твърдения и заявиха, че няма никакъв напредък в преговорите с държавата за предстоящите съкращения в железниците. Те се налагат заради заем от 600 млн. лева за "Български държавни железници" (БДЖ) и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) от Световната банка и съпътстващата програма за преструктуриране и оздравяване. Изискванията на банката са до 2014 г. железниците да намалят с 30% разходите за персонал, но няма условие това да стане чрез съкращения. Въпреки това ръководствата на железопътните компании предвиждат да освободят близо 8000 души до 2016 г.
Това ще създаде огромен риск за безопасността на влаковото движение, заявиха синдикатите. Те изнесоха данни, според които от 11 млн. траверси 1 млн. подлежат на смяна на ръка, а счупените релси, които са били 94 през 2010 г., се откриват от дефектоскопистите и кантонерите, чиито длъжности може да бъдат закрити. Синдикатите смятат още, че освен служители ще се съкратят и пътнически влакове, след което ще се премине към закриване на линии.
Железничарят Константин Марков обясни пред журналисти, че той и колегите му работят в мизерни условия – на минусови температури, без подходящо облекло и със заплати от 400-500 лева. Той е служител на ремонтното депо в "Надежда" и по думите му 60% от подвижния състав на железниците е с пресрочен пробег и се нуждае от незабавен ремонт. Заради тромавите процедури обаче до края на годината БДЖ може да остане само със 150 пътнически вагона, защото другите ще трябва да се спрат от движение. За да се пестят пари от заплати пък железничарите се прехвърлят на непълно работно време и в резултат един пазач в полето например от 1 до 3 през нощта не се води на работа.
Синдикатите не успяха да отговорят на какъв компромис са готови, за да се договорят с държавата и да отменят стачката. Те се отправиха на среща с ръководствата на БДЖ и НКЖИ и заявиха, че след края на разговорите ще дадат повече информация.
Ако плановете им не се променят, в четвъртък влаковете в цялата страна ще спрат в интервала от 10 до 11 сутринта, като тези в движение ще се придвижат до първата възможна гара. В петък влаковете няма да се движат от 8 до 16 ч.
ЕК: Няма смисъл да се наливат европари в...
Иван Костов: БДЖ може да бъде спасено с ...