Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
10.03.2011 19:46 -
Сомалийски пират спечелил 500 000 долара от българския кораб "Панега"
Две години, след като се е присъединил към процъфтяващия бизнес на пиратите край сомалийското крайбрежие, Саеед Яре вече е милионер, отбелязва агенция "Ройтерс" в разказ за съдбата на един от сомалийски морски престъпници
Докато се приближава към луксозната си Toyota Landcruiser, последен модел, той пуши цигара. Носи изискан костюм, който твърди, че е италиански, и живее в крайбрежния град Босасо.
"Не е лесна работа да си пират. Залагаш живота си, но на мен ми харесва да съм пиратски магнат", разказва 27-годишният Яре.
"Бизнесът с пиратството е като президентския пост, не ти се иска да се откажеш, щом веднъж ти се е усладил. Един мой приятел умря неотдавна при военноморска операция, но остави един милион долара!", разказва Яре, имайки предвид операцията, при която загинаха четирима американски граждани.
Яре е направил 2.4 млн. долара през 2010 г. - 1.2 млн. долара от това, че е инвестирал в отвличането на плаващия под британски флаг "Азиатска слава", още 700 000 долара от саудитския танкер "Ал Ниср ас Сауди" и 500 000 долара от българския кораб "Панега".
"Спечелих повече пари, след като инвестирах в две операции и лично участвах в едно отвличане. Всичко завърши успешно. Част от парите похарчих за оръжие, частни охранители, луксозни коли, камиони, яхта и три вили. И все още разполагам с достатъчно (средства - бел. ред.) до отвличането на следващия кораб".
Въоръжени пирати край Африканския рог печелят милиони долари, като отвличат кораби в Индийския океан от Шейселските острови до Индия, отбелязва агенция "Ройтерс".
Преди да стане пират, Яре се е занимавал с печеливша търговия с кат (наркотик, разпространен в Йемен), но се е отказал, след като видял как бившите рибари забогатяват от пиратството.
Той е оказал помощ на един пират в замяна на което получил съвет да "инвестира" 80 000 долара, за да се организира отвличане и да очаква печалба или 120 000 долара след изплащане на откупа.
"Ройтерс" отбелязва, че пиратските банди разпределят плячката си по определена схема – участващите в отвличанията получават 50%, инвеститорите вземат 35%, а охраната на кораба - останалите 15%.
"Въодушевих се да стана истински пират през 2009 г. Първо излязох заедно с тях в морето и заловихме саудитски петролен танкер, които ни накара да си облизваме пръстите – адски много пари!", разказва Яре.
Той подчертава, че целта на пиратите са само парите, а не да измъчват или убиват заложниците си. Били са принудени да застрелят четиримата американци, когато специалните части са се опитали да ги спасяват и са притиснали похитителите до стената.
Яре обаче отправи предупреждение към екипажите на южнокорейските и руските кораби, които бъдат заловени. При спасителна операция в Арабско море за спасяване на южнокорейски нефтохимически кораб, отвлечен от сомалийски пирати, петима пирати бяха заловени, а осмина убити. При друг инцидент руските военноморски сили успяха да изолират десетима пирати без навигационно оборудване и надежда за оцеляване, след като нападнаха отвлечен от пиратите кораб.
"Спасителните операции на южнокорейските и руските сили не ни засегнаха, но... ние трябва да отмъстим. Ще убиваме руски и южнокорейски екипажи, докато техните сили не спрат да ни нападат", заканва се Яре.
Докато се приближава към луксозната си Toyota Landcruiser, последен модел, той пуши цигара. Носи изискан костюм, който твърди, че е италиански, и живее в крайбрежния град Босасо.
"Не е лесна работа да си пират. Залагаш живота си, но на мен ми харесва да съм пиратски магнат", разказва 27-годишният Яре.
"Бизнесът с пиратството е като президентския пост, не ти се иска да се откажеш, щом веднъж ти се е усладил. Един мой приятел умря неотдавна при военноморска операция, но остави един милион долара!", разказва Яре, имайки предвид операцията, при която загинаха четирима американски граждани.
Яре е направил 2.4 млн. долара през 2010 г. - 1.2 млн. долара от това, че е инвестирал в отвличането на плаващия под британски флаг "Азиатска слава", още 700 000 долара от саудитския танкер "Ал Ниср ас Сауди" и 500 000 долара от българския кораб "Панега".
"Спечелих повече пари, след като инвестирах в две операции и лично участвах в едно отвличане. Всичко завърши успешно. Част от парите похарчих за оръжие, частни охранители, луксозни коли, камиони, яхта и три вили. И все още разполагам с достатъчно (средства - бел. ред.) до отвличането на следващия кораб".
Въоръжени пирати край Африканския рог печелят милиони долари, като отвличат кораби в Индийския океан от Шейселските острови до Индия, отбелязва агенция "Ройтерс".
Преди да стане пират, Яре се е занимавал с печеливша търговия с кат (наркотик, разпространен в Йемен), но се е отказал, след като видял как бившите рибари забогатяват от пиратството.
Той е оказал помощ на един пират в замяна на което получил съвет да "инвестира" 80 000 долара, за да се организира отвличане и да очаква печалба или 120 000 долара след изплащане на откупа.
"Ройтерс" отбелязва, че пиратските банди разпределят плячката си по определена схема – участващите в отвличанията получават 50%, инвеститорите вземат 35%, а охраната на кораба - останалите 15%.
"Въодушевих се да стана истински пират през 2009 г. Първо излязох заедно с тях в морето и заловихме саудитски петролен танкер, които ни накара да си облизваме пръстите – адски много пари!", разказва Яре.
Той подчертава, че целта на пиратите са само парите, а не да измъчват или убиват заложниците си. Били са принудени да застрелят четиримата американци, когато специалните части са се опитали да ги спасяват и са притиснали похитителите до стената.
Яре обаче отправи предупреждение към екипажите на южнокорейските и руските кораби, които бъдат заловени. При спасителна операция в Арабско море за спасяване на южнокорейски нефтохимически кораб, отвлечен от сомалийски пирати, петима пирати бяха заловени, а осмина убити. При друг инцидент руските военноморски сили успяха да изолират десетима пирати без навигационно оборудване и надежда за оцеляване, след като нападнаха отвлечен от пиратите кораб.
"Спасителните операции на южнокорейските и руските сили не ни засегнаха, но... ние трябва да отмъстим. Ще убиваме руски и южнокорейски екипажи, докато техните сили не спрат да ни нападат", заканва се Яре.
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари