2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Прочетен: 2133 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 06.04.2011 13:06
Транспортният министър Александър Цветков ще представи на заседанието Доклад относно намерения за стартиране на подготвителни действия по предоставяне на концесия на обект – публична държавна собственост, представляващ гражданско летище за обществено ползване София.
Това е най-голямото летище в България и обслужва над 3 млн. пътници годишно.
Одобрението на доклада е само началото на процедурата, която може да отнеме повече от година, тъй като тепърва ще се правят концесионните анализи, ще се подготвят условията на конкурса и изискванията към бъдещите стопани.
Зам.-министърът по транспорта Камен Кичев потвърди пред Mediapool, че ведомството му е решило да отдаде на концесия цялото летище вместо само карго-терминала, както се планираше първоначално.
Идеята за отдаване на Летище София бе изказана за първи път миналата година от финансовият министър Симеон Дянков, според когото това ще спести много разходи на държавата, а управлението на терминалите и обслужването на клиентите ще се подобри.
Това ще е най-голямата концесия от 2006 г. насам, когато влезе в сила договорът за концесията на летищата във Варна и Бургас с "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД, където 40% държи българската компания "Химимпорт", а останалите са на немската "Фрапорт". Сдружението взе концесията след дълги съдебни дела, които доведоха до елиминиране на първоначално избрания концесионер – "Копенхаген Еърпортс".
Договорът с "Фрапорт" предвижда инвестиции за 403 млн. евро за срок от 35 години и ежегодно заплащане на концесионна такса от 19.2% от общия размер на всички дейности, свързани с ползването на активите на двете летища. През 2010 г. "Фрапорт" е внесъл в бюджета малко над 13 млн. лева под формата на такси, което е огромна част от всички концесионни такси, събирани от държавата – 16.7 млн. лева за 2010 г.
В близките месеци държавата ще даде ход на концесионните процедури за летищата в Пловдив, Горна Оряховица и Русе.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА - ТУК
Вместо коментар
Обявяването на Летище София за отдаване на концесия се определя от икономисти като най-голямата кражба след падането на кабинета на Иван Костов. Управлението на лидера на тъмносините ще остане в историята на България с най-скандалните сделки от времето на демокрацията. Сега обаче експерти оментират, че концесията на летищата в София, Пловдив, Горна Оряховица и Русе може да мине по грандиозност скандалната приватизация на кабинета Костов.