Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
06.04.2011 09:16 -
Железниците влагат 560 млн. лв. в нови релси
560 млн. лв. еврофинансиране по ОП „Транспорт” ще договори националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) до края на тази календарна година. Това е пълната сума по програмата до края на програмния период през 2013 г. , съобщи за „Монитор” Красимир Крачунов, зам. генерален директор на компанията. Междувременно вчера бе представена географската информационна система (ГИС), която е първият успешно завършен проект по оперативната програма от страна на НКЖИ. На този етап компанията е усвоила около 4-5% от европарите, предвидени за железопътна инфраструктура. Проектът за географската система е за 10 млн. лв. В него е включено подробно заснемане и описване на съществуващите у нас железни пътища, както и
Монитор
кадастър и имотен регистър
Точността на заснемането със специализирана техника от въздуха дава прецизност до 10 см. За детайлното фотографиране на всеки метър от железния път, прилежащата инфраструктура и имоти към гарите са проведени 226 летателни часа с хеликоптер и са обработени 232 хиляди изображения.
Консорциум от геолози и програмисти са изработили системата в съответствие с европейските изисквания. Оттук нататък за поддръжката й ще работят специалисти от НКЖИ, като нови заснемания ще се правят само при изграждането на несъществуващи досега жп линии.
Христо Зехирев, технически ръководител на ГИС, обясни, че с въвеждането на
GPS проследяване в локомотивите
ще бъде възможно проследяването в реално време на движението на всеки влак. На следващ етап в проекта ще бъде разработена специалната сигнализация и в случаи, когато влакови композиции се окажат една срещу друга или се случи друго произшествие, системата сама ще сигнализира за възникналия проблем. По всяка вероятност жп прелезите ще бъдат снабдени със системи за наблюдение, което също съществено ще намали пресичането на линиите при спуснати бариери.
За усвояване на европарите на този етап по линията Свиленград-турска граница са изплатени половината от средствата, толкова е и свършената работа, обясни Красимир Крачунов. Още 316 млн. лв. без ДДС е сумата, за която е сключен договор за изпълнението на линията Пловдив-Бургас. 9 млн. лв. е контролирането на изпълнението. В края на лятото ще се работи и по трите лота по тази линия.
Индикативната стойност за Септември-Пловдив е 400 млн. лв. и предстои отварянето на офертите за избор на изпълнител. Същата прогнозна сума е предвидена и за Димитровград-Свиленград, а до края на лятото ще бъдат сключени договори за цялата стойност. След това остава да се работи в поставените срокове и така ние не само няма да загубим пари, а дори ще сме ги надхвърлили, поясни зам.-шефът на НКЖИ.
На 15 април ще бъде открит и ро-ла терминалът на Драгоман, който ще позволи от Свиленград да се товарят тирове на платформи, които да пресичат страната само по жп линии. Общата стойност на проекта е около 6 млн. лв. За чакащите тирове е направен паркинг. Вече са изградени 3 коловоза с дължина от по 300 метра. Автомобилите ще се качват на собствен ход върху рампата. Стойността на превоза по жп линиите с около 15% по-евтино, отколкото пресичането на страната на собствен ход, каза за „Монитор” зам.-министърът на транспорта Камен Кичев.
Всяка композиция ще товари по 18 тира
а самото натоварване отнема около 1,5 ч за всички платформи. Пътуването през България се удължава с около три часа в сравнение с движението по пътищата, но другите преимущества са повече, допълват от БДЖ. В момента тече процедура по избор на доставчик на платформите за превоз, каза търговският директор на железницата Любомир Илиев.
Монитор
Вълнообразно
Стачка в БДЖ
Заменят стачкуващите железничари, което ...
Стачка в БДЖ: Към протестиращите се прис...
Заменят стачкуващите железничари, което ...
Стачка в БДЖ: Към протестиращите се прис...
Нов РЕФЕРЕНДУМ ?
За родния шахмат и 2-3 реда за бизнес-зд...
Брюкселски шмекерии а ла Бае Ганя с Иста...
За родния шахмат и 2-3 реда за бизнес-зд...
Брюкселски шмекерии а ла Бае Ганя с Иста...
Следващ постинг
Предишен постинг