Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2011 15:32 - Наследникът на Осама бин Ладен - Айман аз Зауахири
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1826 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Роденият в Египет хирург Айман аз Зауахири е вторият човек в командването на "Ал Кайда" и се очаква да наследи Осама бин Ладен след смъртта му, пише "Ройтерс".

Аз Зауахири е мозъкът зад Бин Ладен и мрежата на "Ал Кайда" и често се появява във видеообръщения, заплашвайки САЩ и техните съюзници.

В последното си обръщение през изминалия месец Аз Зауахири прикани мюсюлманите да се бият със силите на НАТО и САЩ в Либия.

"Искам да обърна вниманието на всички братя мюсюлмани към Либия, Тунис, Алжир и останалите мюсюлмански държави. Ако американците и силите на НАТО влязат в Либия, то техните съседи от Египет, Тунис, Алжир и останалите мюсюлмански държави трябва да се вдигнат и да се бият с наемниците на Кадафи и останалите от НАТО", каза Аз Зауахири.

Египетският доктор е роден в заможна лекарска фамилия в богат квартал на Кайро. Той е на около 60 години и е вторият най-търсен терорист в света след Бин Ладен, според списъка на ФБР.

Аз Зауахири и Бин Ладен успяха да избягат от силите, водени от САЩ през 2001 г. в Афганистан.

В неделя, когато президентът на САЩ Барак Обама съобщи за убийството на Бин Ладен, той не спомена нищо за Аз Зауахири.

Айман аз Зауахири става известен през ноември 2008 г., когато нарича Барак Обама "домашен негър". Това расистско определение е използвано през 60-те години на XX-ти век, когато черният американски мюсюлмански лидер Малкъм Екс нарича така черните роби, които са верни на белите си господари.

Последното видео на Бин Ладен и Аз Зауахири заедно е от 2003 г., когато те са показани да обикалят по планинска пътека, призовавайки за джихад, и възхваляват терористите, които извършиха атаките от 11 септември 2001 година.

Анализатори описват Аз Зауахири като основния организатор на Ал Кайда и най-близкия съветник на Бин Ладен. "Айман за Бин Ладен е като мозъка за тялото", казва Мунтасир аз Заят, който е египетски адвокат и е представлявал Аз Зауахири.

Осама бин Ладен и Айман аз Зауахири се запознават в средата на 80-те години на XX век, когато и двамата се намират в пакистанския град Пешавар. Там те помагат  на партизаните, които се бият срещу силите на СССР в Афганистан.Това обаче не е първият контакт на Аз Зауахири с войнстващия ислям.

Той е роден през 1951 г. в Кайро и е син на професор по фармакология и внук на главния имам на джамията "Ал Азхар", която е една от най-важните в ислямския свят.

През 1974 г. завършва най-престижното медицинско училище в Египет и специализира хирургия. По това време Айман вече е ангажиран с организацията "Мюсюлмански братя", която прокламира създаването на ислямска държава, но с мирни методи.

През 1973 г. е създадена войнствената организация "Египетски ислямски джихад" и Аз Зауахири се записва. През 1981 г. членове на организацията се преобличат като войници и убиват египетския президент Ануар Садат. Айман аз Зауахири е един от 301 задържани след атентата.

Той застава пред съда, но е оправдан. Все пак Айман прекарва 3 години в затвора за притежанието на нелицензирано оръжие. След като излиза от затвора, той заминава за Пакистан и работи в организацията "Червен полумесец", където помага на ранените в афганистанската война.

През 1993 г. той става лидер "Ислямски джихад" в Египет и предприема кампания за установяване на ислямска държава в страната през 90-те години на XX-ти век, в резултат на което загиват около 1200 египтяни.

През 1999 г. военен съд в Египет задочно осъжда Айман аз Зауахири на смърт.

Жената на Аз Зауахири Азза и трите му дъщери са убити по време на бомбардировка над афганистанския град Кандахар през декември 2001 г. Оттогава Айман редовно прави видео- и аудиообръщения, критикувайки войната на САЩ в Ирак и възхвалявайки талибаните и самоубийствените атентати в Лондон през 2005 г.

През 2005 г. той пише писмо до лидера на "Ал Кайда" в Ирак Абу Мусаб аз Заркауи, в което съветва, че обезглавяването на пленници трябва да спре. Според Аз Зауахири Аз Заркауи трябва да започне да се държи като политически лидер, за да може да реагира на политическата обстановка в Ирак, след като силите на САЩ се оттеглят.

През 2008 г. той отговаря на онлайн въпроси на симпатизанти на "Ал Кайда", които се интересуват защо терористичната организация убива цивилни в Ирак.

Аз Зауахири от своя страна отрича да са убити невинни и посочва, че ако някой умира в атаките, то това е по погрешка или по необходимост, например когато цивилни за използвани за живи щитове.

Айман аз Зауахири няколко пъти е призовавал "Ал Кайда" да поеме контрола над някоя държава. Организацията е най-близка до тази цел през 90-те години на XX век, когато поддържа тесни връзки с правителството на талибаните в Афганистан.

"За да се изправим срещу враговете на исляма, ни трябва мюсюлманска власт на мюсюлманска територия. Тя ще вдигне знамето на джихада и ще послужи за притегателна точка на мюсюлманите около нея", пише Аз Зауахири в есе от 2001 г., озаглавено "Рицари под знамето на Пророка".



Гласувай:
5


Вълнообразно


1. vedrina - !!!
03.05.2011 22:55
!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13031022
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930