Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2011 14:32 - С европари ще се търси консултант за продажбата на "БДЖ-Товарни превози"
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 628 Коментари: 0 Гласове:
1



На бъдещия консултант по сделката за приватизацията на "БДЖ – Товарни превози" ще се плати с пари от еврофондовете, съобщи за Mediapool Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в "Холдинг БДЖ". До края на годината ще приключи конкурсът за избор на консултант, ще се избере начина на приватизация и ще се подготви информационния меморандум на дружеството за нуждите на потенциалниалните инвеститори. Със самата процедура ще се занимае Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, припомни Владимиров.

Със средства от Оперативна програма "Транспорт" ще се финансират още няколко проекта на БДЖ – изработване на стратегия за развитие на човешките ресурси, програма за обучение на мениджъри и проучване на търсенето на пътнически превози според качеството на предлаганата услуга. Това става възможно след включването на БДЖ в списъка на бенефициентите по еврофондовете, като за този програмен период пари ще се отпускат само за техническа помощ. През следващия програмен период 2014 – 2020 г. БДЖ ще може да използва еврофондовете и за закупуване на вагони и локомотиви.

До края на седмицата ще се подпише споразумението между транспортното, финансовото министерства и Българската банка за развитие за отпускането на 140-те милиона държавна помощ за БДЖ под формата на заем, съобщи още Владимиров. Помощта беше одобрена от парламента на 13 април. Кога ще дойдат самите пари обаче зависи от финансовото министерство и ББР, обясни Владимиров.

Средствата ще се използват за погасяване на стари задължения на БДЖ, като банката за развитие ще води преговорите с финансовите институции – кредитори на железницата, а БДЖ – с доставчиците включително Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). БДЖ й дължи 70 млн. лева такси за ползване на железния път. Само част от дълга обаче ще бъде погасен с помощта от 140 млн. лв., каза Владимиров.

Обсъждал се е вариант БДЖ да прехвърли част от своите почивни станции на НКЖИ в замяна на неизплатените такси, но той е отпаднал заради неодобрението на Световната банка, която ще отпусне над 600 млн.лв. заем за железницата, обвързан със стратегия за реформи. БДЖ разполага с 14 бази за отдих в цялата страна и ще търси купувач за 9 от тях, тъй като 4 морски бази са заложени срещу стар банков заем. Подготвят се тръжните процедури за първите четири станции – "Родина" на Витоша, станциите в Банкя, Вонеща вода и в Росенец. Имотите са оценени общо на над 10 млн. лева от лицензиран оценител.

Най-вероятно след отпускането на заема от СБ ще се закрият влакове по най-неефективните линии, каза още Владимиров, но уточни че това ще реши държавата, която субсидира пътническите превози, а не БДЖ. Ще се закрият само линиите, за които не може да се осигури алтернативен транспорт, каза още Владимиров.

До края на месеца ще стане ясно какво ще е поскъпването на билетите за пътническите влакове и на таксите за товарните превози на БДЖ, каза Владимиров. На първо време цените на влаковите билети ще се покачат за несубсидираните линии – ускорени бързи влакове, натоварените линии и т.н.

Освен по-скъпи билети БДЖ ще предложи и някои екстри за пътниците от юни– например безплатен безжичен интернет. Той ще бъде въведен пилотно във влаковете по линията София – Бургас и се осигурява безплатно от "Нокиа – Сименс" за период от шест месеца, след което БДЖ ще реши с кой доставчик ще работи срещу заплащане.

Готви се съдебният иск срещу "Арвекс" за недоставените рециклирани вагони

"Холдинг БДЖ" е избрал адвокатска кантора, която да заведе иск пред арбитражен съд срещу регистрираната в Швейцария фирма "Арвекс", която трябваше да достави 30 рециклирани спални вагона. Осемнадесет от тях до ден днешен не са пристигнали в България, въпреки че е платена 85% от сумата по договор – 32.3 млн. лева.

Заради скандалната сделка, ощетила държавата с 20 млн. лева, се води дело срещу бившия шеф на БДЖ Христо Монов, подписал договора с "Арвекс".

Фирмата отказва да достави следващите 18 вагона, докато не й се платят и останалите 15% от сумата.

Най-фрапиращото е, че служители на БДЖ са подписали протоколи, според които 18-те вагона са получени, въпреки че те никога не са пристигали в България. Това установи одит на инспектората на транспортното министерство от началото на миналата година, който е предаден на прокуратурата.
Източник - Медиапул




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13001237
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031