2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
“Личното ми мнение е, че Александър Цветков остана до известна степен неразпознаваем за Европейската комисия“. Така новият транспортен министър Ивайло Московски и довчера заместник на Цветков в последните две години отговори през бТВ на въпроса защо бе отстранен предшественикът му.
Цветков подаде оставка пред правителството в сряда, като в нея посочи "лични мотиви", но впоследствие стана ясно, че премиерът Бойко Борисов е поискал смяната му “за това, че искал да оптимизира още повече работата с Брюксел и най-вече по усвояване на фондовете".
“България е единствената страна, през която преминават пет европейски транспортни коридора, а това е силен аргумент за получаване на средства“, коментира още Московски.
Сред причините за смяната на Цветков приемникът му изтъкна и "кадрови гаф" в Националната компания “Железопътна инфраструктура“, който довел до забавяне на европейските железопътни проекти. НКЖИ е бенефициент на 1 млрд. евро по ОП “Транспорт“. Гафът се състоял в това, че са били изгонени експерти от компанията и тя се оказала без кадрови капацитет.
Основните критики на Брюксел по отношение на транспортните проекти винаги са били да се подобри административният капацитет на пътната агенция и на НКЖИ, обясни Московски. “В НКЖИ се направиха едни промени, които доведоха до известно забавяне на процесите. Взеха се едни административни решения, които лишиха компанията от голям брой експерти“, каза Московски и уточни, че те не са съкращавани, а са били помолени да си тръгнат. После пък ръководството се опитвало да ги върне.
“Няма напрежение между Цветков и мен. Смятам, че идеята е да се налее свежа кръв. Не трябва да се политизират толкова нещата. Става въпрос за повече прагматизъм“, каза още Московски.
Той разкри още, че министерският пост му е бил предложен два дни преди обявяване на промяната не от премиера, а от вицепремиера Симеон Дянков.
“Считам, че сме в добри отношения със Симеон Дянков, изпитвам голям респект към вицепремиера и смятам, че той ще доведе България до добри позиции в Европа. На фона на останалите страни в Европа, страната ни изглежда доста стабилна“, добави Московски.
Доскорошният заместник-министър на транспорта спомена и факта, че нямал личен автомобил и дошъл за гостуването в телевизията със служебен транспорт.
Ивайло Московски предложен за нов трансп...
Среща с ръководството на БДЖ на 11 март ...