Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2011 13:47 - Полицаят, осветлил покровителството над дарителите на МВР, напуснал след натиск
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1004 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Полицаят от дирекция "Престъпления по пътищата" Константин Иванов, който осветли, че автомобилите на фирми, които правят дарения на МВР, не се спират, е бил принуден да напусне системата след натиск.  Преди време той разказа пред бТВ за практиката със списъците на дарители, чиито автомобили не трябва да се спират като самоличността му бе запазена в тайна. След  това обаче срещу него започват дисциплинарни производства.

"Аз подадох сигнал на 3 май, но до излъчването на репортажа министерството не направи абсолютно нищо. Трябваше да дойдат да видят нашите автомобили, защото списъците бяха вътре в колите, бяха махнати от караулките, защото изтече информация, че вашата телевизия подготвя репортаж по този случай. Ако списъците бяха взети от колите резултатите щяха да бъдат много по-различни", заяви в четвъртък пред бТВ Иванов.

В действителност обаче проверката протекла като били събрани т 150 полицаи и накарани  да напишат какво знаят по изнесената информация. Само Контстантин Иванов и още един полицай потвърждават и разказват детайлите. Останалите им колеги мълчат.

"Аз останах сам не просто срещу 150 човека, аз останах сам срещу държавата. Не трябваше да ме оставят сам“, коментира той.

Полицаят напуска след 20 години работа в МВР. Казва, че не е имал особен избор, защото след репортажа е бил подложен на натиск. Дисциплинарните производства срещу него са 5, след като става ясно, че той е човекът, извадил на показ даренията в МВР. Наказан е само за едно нарушение - с година порицание. Причините са различни.

"За това, че не са ме намерили на автомагистрала "Люлин", а всъщност не са ме търсили. Направиха ми и една проверка юни месец, че в 13:30 не са ми били чисти обувките", заяви бившият полицай.

До този момент от пресцентъра на МВР мълчат по въпроса колко и какви са сигналите срещу полицая. Той признава, че е осъден на 100 лева глоба заради това, че през 2001 г. по време на работа е нанесъл лека телесна повреда на пиян шофьор след преследване. Очаква атаки срещу себе си. Въпреки това е убеден, че отново би подал сигнала за даренията, дори и да знае крайния резултат за себе си.

"В момента съм безработен и си гледам децата вкъщи. Търся си работа, пуснал съм си обяви в интернет. В момента живея трудно, защото нямам пари. Моята жена ме подкрепяше през цялото време. Моите приятели ме подкрепяха. Аз между другото нямам приятели в МВР", разказва още Иванов.

Въпреки опасенията, че практиката МВР да събира дарения от фирми и частни лица може да постави в зависимост полицията, изразени в последния доклад на ЕК, вътрешният министър Цветан Цветанов обяви миналата седмица, че тя няма да бъде прекратена, а само ограничена. Непосредствено сред евродоклада премиерът Бойко Борисов обеща да се сложи край на даренията, а всички необходими средства за полицията да се компенсират от бюджета. Миналата седмица обаче Цветанов заяви, че това е нереалистично и даренията може да се прекратят поетапно, но не изведнъж.



Тагове:   МВР,   натиск,   скандал,   дарения,   уволнен,


Гласувай:
5


Вълнообразно


1. boristodorov56 - Хак му е! Какъв бизнес щеше без малко да развали завалията!
04.08.2011 14:09
Другите са предупредени!
Цвичко Цвичков - пръвия носител на часовника на Винету е за истински реформи в МВР!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 12995442
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031