2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Тази инвестиция обаче е пряко обвързана с осигуряването на скорост от 160 км/ч скорост за влаковете. Освен обновяване на подвижния състав на около 80%, е предвидено да бъде финансирано и техническото оборудване на халетата за ремонт и поддръжка на мотрисите.
Според Владимиров амбицията на железницата е с бързи темпове да се отърве от излишните активи като разпродаде 6600 вехти товарни вагони. До този момент от скрап са получени около 3 млн. лв., а общата сума ще достигне 40 млн. лв. Това трябва да се случи до края на 2012 г. Тази сума е равна на обема средства, който железницата се надява да получи от мостовото финансиране от държавата, преди да постъпи заемът от Световната банка. Идната седмица ръководството на БДЖ ще поиска на среща с финансовия министър Симеон Дянков 25 млн. лв. за ремонта на 175 пътнически вагона.
С около 10 на сто ще намалеят и разходите за гориво, след като бъде завършен монтажът на GPS-ите в локомотивите. На този етап те са поставени в 78 пътнически локомотива, ред чакат още 24. За товарните процедурата още не е започнала, но задължително трябва да приключи до 30 ноември. Успоредно с това се търсят нови начини за пломбирането на устройствата, защото вече са правени достатъчно опити защитите им да бъдат премахнати, обясни Владимир Владимиров.
От железницата още не са изчислили какъв е броят на пътниците за август, но за юни и юли те са със 120 хил. повече от същия период на миналата година. Отливът от автобусния транспорт се е пренасочил директно към железницата, а уикенд влаковете към морето са били пълни на 100% през летните месеци. Над 90% е била запълняемостта на композициите към морето, а 11-те спални вагона са пътували без нито едно свободно място.
В момента по релсите се движат 344 пътнически вагона и макар по договор с държавата те трябва да са още 530, не стигат 200. Само 20% от теглените от дизелови локомотиви вагони са с климатик.
Още през декември т. г. пътниците ще могат да си купуват билети по интернет, обещаха от ръководството на железницата.
Още за стачката в БДЖ
Още за стачката в БДЖ: първи стъпки за п...