Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
01.11.2011 12:14 -
Новите магистрали ще се строят с рециклирани материали
Пътищата и новите сгради, изграждани с публични средства от догодина ще се строят с рециклирани материали. Това предвижда нова наредба, подготвена от екоминистерството. От догодина новите пътища ще трябва да съдържат минимум 3 % рециклирани материали, а обществените сгради – 0.5 %. Тези дялове ще се вдигнат поетапно до 2020 г. съответно на 10 и 2 %, гласи проектонаредбата.
Възложителите на строежи или разрушаване на сгради – както институциите, така и частните фирми, ще трябва да отделят и оползотворяват голямата част от получените строителни отпадъци. От догодина ще трябва да се оползотворяват по 85 % от бетона и 90 % от металите във всяко разрушено здание. Разделно ще трябва да се събира и поне 9 % от стъклото, повече от половината дървесина, около 1/3 от пластмасата и 17 % от тухлите и другата керамика от всяка сграда. Постепенно до 2020 г. задължителният дял за събиране и повторно използване на тези отпадъци ще нарасне до 70-80 %. Тогава ще трябва да се оползотворява и 80 % от стария асфалт от ремонта на пътища.
Целта на наредбата е да намали драстично количеството на изхвърляните на депо строителни отпадъци и да стимулира рециклирането им. Съгласно европейските изисквания България има задължение към 2020 г. да рециклира 70 % от строителните си отпадъци.
Възложителите на строежи или разрушаване на сгради – както институциите, така и частните фирми, ще трябва да отделят и оползотворяват голямата част от получените строителни отпадъци. От догодина ще трябва да се оползотворяват по 85 % от бетона и 90 % от металите във всяко разрушено здание. Разделно ще трябва да се събира и поне 9 % от стъклото, повече от половината дървесина, около 1/3 от пластмасата и 17 % от тухлите и другата керамика от всяка сграда. Постепенно до 2020 г. задължителният дял за събиране и повторно използване на тези отпадъци ще нарасне до 70-80 %. Тогава ще трябва да се оползотворява и 80 % от стария асфалт от ремонта на пътища.
Целта на наредбата е да намали драстично количеството на изхвърляните на депо строителни отпадъци и да стимулира рециклирането им. Съгласно европейските изисквания България има задължение към 2020 г. да рециклира 70 % от строителните си отпадъци.
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг