Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
08.11.2011 09:34 -
Революцията на таблетите
Таблетите от рода на "айПад" са надеждата на новинарските медии в дигиталния свят.
Новите мобилни устройства ускоряват търсенето и четенето на новини. Който притежава таблет, се отказва от традиционните средства за информация - настолен компютър, лаптоп, телевизия или печатни медии, се казва в изследване на американския Pew Research Center"s Project for Excelence in Journalism. (journalism.org).
(Цялото изследване - journalism.org/analysis_report/tablet)
Мнозинството притежатели на таблети четат върху своите устройства повече и по-дълги новини. Поне половината от тези хора прекарват повече време със своите предпочитани източници на новини. Две трети от анкетираните и в дигиталния свят търсят онези източници, с които са били свикнали преди това.
Днес таблети притежават 11% от възрастното население на САЩ. От тях 77% ползват устройствата си всеки ден, а 52% четат новини всеки ден.
Изследователите обаче предупреждават новинарите да не изпадат в еуфория от тези сведения. Потребителите продължават, както и досега, да не са склони да плащат, за да четат новини. Едва 14% са съгласни да се абонират срещу заплащане, колкото и символично да е то.
В Европа нежеланието на хората да плащат, за да са информирани е още по-категорично. В Германия, например, са готови да плащат за приложения Арр (от англ. application software) само част от онези притежатели на таблети, които изтеглят игри. Приложения за изтегляне и четене на новини с "айПад" купуват само 1,2% в САЩ и 0,3% в Германия.
За възнамеряващите да търгуват със съдържание в интернет има и други обезкуражаващи данни. На въпрос към 1159 използващи редовно таблети американци, които досега никога и за нищо не са плащали - колко биха готови да дадат за съдържание, което не могат да намерят другаде? - 21% отговорят 5 долара на месец, а 10% - 10 долара.
От друга страна изследователите констатират, че 30% от попитаните собственици на таблети сега прекарват повече време в четене на новини в сравнение с преди, когато са ползвали обикновени компютри.
79 процента четат новини на таблета, дори и когато са си у дома, замествайки с него традиционния компютър или лаптопа.
От предишните печатни издания са се отказали 59%, а от телевизионните новини - 57%. "90% от интересуващите се от новини използват таблета и се отказват от всички предишни начини", казват изследователите.
Освен това, таблетът вече се е превърнал в предпочитаното занимание паралелно с гледането на телевизия. Над 40% от анкетираните са с таблета в ръце, докато е включен и телевизорът им у дома.
Най-много на таблета се четат заглавията, но 42% прочитат докрай и дълги статии. Това ги доближава до онези хора, които предпочитат списанията пред други информационни източници.
Сред собствениците на таблети 22% четат онлайн версиите на печатните списания, което е значително по-висок дял от следящите тези версии в традиционните компютри и лаптопите.
Хората оценяват добре възможността да използват "айПад", таблети и всички подобни устройства заради безпробления и бърз достъп навсякъде.
Според подобно изследване на Би Би Си 78% от притежателите на таблети четат повече и по-интензивно новини. Четирима от попитаните петима в това проучване казват, че им е по-интересно и по-лесно да четат новините на таблет.
Положително се оценява възможността съдържанието да се персонализира според личните желания. Едва 4% оценяват видеосъдържането като нещо важно и необходимо.
Интересни са и наблюденията върху използването на огромния магазин за приложения apple.com/mac/app-store), от който желаещите да имат игри, новини или книги на таблетите си, трябва да изтеглят нужния софтуер. Възможността да се изтеглят списания е най-търсена в момента. Причината е,че визията им почти не се променя, разгледана и четене на таблет.
Но все повече издатели предпочитат работещият за всички видове компютри формат HTML5 пред Арр. Така постъпват "Файненшъл таймс и "Нойе цурхер цайтунг" (nzz.ch), а от Арр не се отказват "Гардиън"(guardian.co.uk) и "Бизнес уик".
Така или иначе, таблет революцията обхваща и производителите, и потребителите на новини. Вече близо 45% от предприемачите в медийния бранш са снабдили служителите си с таблети, очаква се през идната година да станат 59%, сочи прогноза на Центъра за европейски икономически изследвания (zew.de). /Vesti.bg
Новите мобилни устройства ускоряват търсенето и четенето на новини. Който притежава таблет, се отказва от традиционните средства за информация - настолен компютър, лаптоп, телевизия или печатни медии, се казва в изследване на американския Pew Research Center"s Project for Excelence in Journalism. (journalism.org).
(Цялото изследване - journalism.org/analysis_report/tablet)
Мнозинството притежатели на таблети четат върху своите устройства повече и по-дълги новини. Поне половината от тези хора прекарват повече време със своите предпочитани източници на новини. Две трети от анкетираните и в дигиталния свят търсят онези източници, с които са били свикнали преди това.
Днес таблети притежават 11% от възрастното население на САЩ. От тях 77% ползват устройствата си всеки ден, а 52% четат новини всеки ден.
Изследователите обаче предупреждават новинарите да не изпадат в еуфория от тези сведения. Потребителите продължават, както и досега, да не са склони да плащат, за да четат новини. Едва 14% са съгласни да се абонират срещу заплащане, колкото и символично да е то.
В Европа нежеланието на хората да плащат, за да са информирани е още по-категорично. В Германия, например, са готови да плащат за приложения Арр (от англ. application software) само част от онези притежатели на таблети, които изтеглят игри. Приложения за изтегляне и четене на новини с "айПад" купуват само 1,2% в САЩ и 0,3% в Германия.
За възнамеряващите да търгуват със съдържание в интернет има и други обезкуражаващи данни. На въпрос към 1159 използващи редовно таблети американци, които досега никога и за нищо не са плащали - колко биха готови да дадат за съдържание, което не могат да намерят другаде? - 21% отговорят 5 долара на месец, а 10% - 10 долара.
От друга страна изследователите констатират, че 30% от попитаните собственици на таблети сега прекарват повече време в четене на новини в сравнение с преди, когато са ползвали обикновени компютри.
79 процента четат новини на таблета, дори и когато са си у дома, замествайки с него традиционния компютър или лаптопа.
От предишните печатни издания са се отказали 59%, а от телевизионните новини - 57%. "90% от интересуващите се от новини използват таблета и се отказват от всички предишни начини", казват изследователите.
Освен това, таблетът вече се е превърнал в предпочитаното занимание паралелно с гледането на телевизия. Над 40% от анкетираните са с таблета в ръце, докато е включен и телевизорът им у дома.
Най-много на таблета се четат заглавията, но 42% прочитат докрай и дълги статии. Това ги доближава до онези хора, които предпочитат списанията пред други информационни източници.
Сред собствениците на таблети 22% четат онлайн версиите на печатните списания, което е значително по-висок дял от следящите тези версии в традиционните компютри и лаптопите.
Хората оценяват добре възможността да използват "айПад", таблети и всички подобни устройства заради безпробления и бърз достъп навсякъде.
Според подобно изследване на Би Би Си 78% от притежателите на таблети четат повече и по-интензивно новини. Четирима от попитаните петима в това проучване казват, че им е по-интересно и по-лесно да четат новините на таблет.
Положително се оценява възможността съдържанието да се персонализира според личните желания. Едва 4% оценяват видеосъдържането като нещо важно и необходимо.
Интересни са и наблюденията върху използването на огромния магазин за приложения apple.com/mac/app-store), от който желаещите да имат игри, новини или книги на таблетите си, трябва да изтеглят нужния софтуер. Възможността да се изтеглят списания е най-търсена в момента. Причината е,че визията им почти не се променя, разгледана и четене на таблет.
Но все повече издатели предпочитат работещият за всички видове компютри формат HTML5 пред Арр. Така постъпват "Файненшъл таймс и "Нойе цурхер цайтунг" (nzz.ch), а от Арр не се отказват "Гардиън"(guardian.co.uk) и "Бизнес уик".
Така или иначе, таблет революцията обхваща и производителите, и потребителите на новини. Вече близо 45% от предприемачите в медийния бранш са снабдили служителите си с таблети, очаква се през идната година да станат 59%, сочи прогноза на Центъра за европейски икономически изследвания (zew.de). /Vesti.bg
Вълнообразно
Технология на Microsoft помага за унищож...
Батериите на бъдещето
ТЕХНОЛОГИЯ НА РАЗЛОЖЕНИЕТО, СТРАХЪТ И СВ...
Батериите на бъдещето
ТЕХНОЛОГИЯ НА РАЗЛОЖЕНИЕТО, СТРАХЪТ И СВ...
Няма коментари