2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
През март свързаната с бизнесмена Васил Божков “Трансимпекс” блокира сметки на железниците заради неплатен договор от около 7 млн. лева. “Това не е новина. Няма запорирани активи, само сметки на БДЖ. Управляваме добре задълженията си. Останали са две, максимум три проблемни фирми, задълженията към останалите са сведени под един милион”, коментира Владимиров в четвъртък.
Единственото, което дели БДЖ от фалита, е търпението на кредиторите, който все още не са поискали активите на превозвача в замяна на неизплатените задължения. Германската банка за развитие вече заплаши БДЖ, че ще си вземе обратно половината от електрическите мотриси "Дезиро” заради необслужване на заема по закупуването им.
Ръководството на БДЖ предложи 5 спешни мерки за спасяване на дружеството, сред които ударно съкращаване на 2000 души срещу обезщетение от 6 заплати. Над 60 служители на железниците вече са приели предложението, казаха от ръководството.
Реформата в жп компанията върви с пълна пара, каза Владимиров. Разследването на ЕК на плана за преструктуриране на железниците той нарече “нищо повече от стандартна процедура”.
ЕК съобщи в сряда, че започва детайлна проверка на плана за оздравяване на БДЖ, който включва финансиране на задълженията му със заем от Световната банка в размер на 460 млн. лева.
“БДЖ не е получавала нерегламентирана държавна помощ”, коментира темата в четвъртък финансовият министър Симеон Дянков. Той обясни, че това ще е отговорът на страната ни пред ЕК. “Ние съзнаваме, аз съм го казвал многократно, че преди предложените промени биха били недостатъчни следователно трябват нови реформи. Те са спиране на влакове, който са на загуба, освобождаване от излишен персонал, продажба на БДЖ Товарни превози, увеличаване на цените на билетите”.
Освен това “нито сме подписали за заем от Световната банка, нито от бюджета сме дали един лев и така ще си остане докато компанията не излезе на плюс”, заяви Дянков.
Сред плановете на БДЖ за оздравяване на холдинга е и оформянето на две-три депа за цялата страна, където да се извършват ремонтни дейности. Останалите ще се предложат за продажба. Планира се и промяна в продаването на билети, каза Владимиров, но отказа да даде подробности.
Ще се пести и от горивото, използвано за експлоатационни нужди, стана ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев. “Ако трябва, влакове ще спират, но 20 цистерни няма да надхвърли”, каза той.
Недев помоли за извинение заради вчерашните си думи по адрес на БДЖ. “Моля за извинение към нашата аудитория за думите, които употребих като "боклук" и "цирей"”, каза още той.
Кои влакове спира БДЖ
Синдикатите и ръководството на БДЖ - на ...