Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2011 12:18 - Васил Божков наложи запор на активите на БДЖ
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 717 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 11.11.2011 07:11


Компанията "Трансимпекс" АД е наложила запор на активите на БДЖ. Това става ясно от съобщение в Търговския регистър от 6 октомври от името на частния съдебен изпълнител Стоян Якимов, пише Дневник онлайн.

В него пише, че железниците дължат на дружеството малко над 7.4 млн. лв. към 17 декември като натрупаните лихви са за малко повече от 1.5 млн. лв. към 6 октомври. 

Обект на запора са дяловете на "Български държавни железници" ЕАД в капитала на "БДЖ Товарни превози" ЕООД и "БДЖ Пътнически превози" ЕООД.

В началото на октомври Агенцията за приватизацията започна процедурата по раздържавяването на дружеството за товарни превози. Компанията в момента е част от "Холдинг Български държавни железници" и държи около 80% от превоза на товари в страната. 

Най-голям дял в "Трансимпекс" АД от 42.12 на сто към 13 юни има "Транс Нове"ЕООД, която пък е собственост на "Вато 2002" ЕООД. Това дружество пък е притежавано от "Нове Холдинг" АД. Бизнесменът Васил Божков притежава 98% от акционерното дружество.

Ръководството на железниците обяви наскоро, че планира съкращаването на 2000 служители и закриването на някои от губещите линии както и намаляване на броя на влаковете по някои от трасетата. Синдикатите в превозвача заплашиха със стачка от 24 ноември. Вчера пък стана ясно, че Европейската комисия е започнала детайлно разследване на плана за помощ за преструктуриране на българската държавна железопътна компания.

Задълженията на железниците към фирмата са 7 464 892.23 лв., като натрупаните лихви са 1 523 231.37 лв., а дължимите такси - над 232 хил. лв. Това обаче е малка част от общите задължения на БДЖ, които надхвърлят 700 млн. лв.

Запорът засяга активите на холдинга в дъщерните дружества "Товарни превози" и "Пътнически превози". От Министерството на транспорта коментират, че самите дружества, които осъществяват транспортната дейност, могат да се разпореждат със сметките си и да продават излишните си активи – основен момент в спешните мерки за финансово стабилизиране на железницата.

"Ако процедурата по приватизация беше в по-напреднал етап, този запор щеше да й попречи. Тя обаче е в много начална фаза – тепърва предстои да се избере консултант, така че няма проблем", обясниха от министерството. Те не очакват и вълна от искове на кредитори, което би ускорило фалита на затъналата в дългове железница.

Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев също увери, че запорът няма да се отрази на плановете за приватизация. По думите му вземането е било прехвърлено на две дружества от групата на "Трансимпекс".

Раздържавяването на товарните превози е по искане на Европейската комисия, за да бъде разрешена държавна помощ за българските железници под формата на заем от Световната банка. Комисията ще даде разрешението си при отстъпване на пазарен дял и 50% собствено участие на БДЖ. Вчера обаче се оказа, че Брюксел започва разследване на плана за преструктуриране на БДЖ.




Започна процедура за продажба на "БДЖ - товарни превози"

Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви процедура за продажбата на 100% от компанията "БДЖ - товарни превози", съобщиха от ведомството. Решение за откриване е било взето на 30 септември.

Компанията в момента е част от "Холдинг Български държавни железници" и държи около 80% от превоза на товари в страната. Парите от продажбата на "БДЖ- товарни превози" ще отидат в БДЖ, съобщиха от агенцията. От министерството на транспорта очакват продажбата на дружеството да бъде осъществена в най-песимистичния вариант до една година.

До няколко дни се очаква агенцията за приватизация да обяви процедура за оценител на компанията. Избраната фирма ще анализира състоянието на дружеството и ще препоръча метод за неговата продажба.

По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ - товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружеството обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии. Отчетът на дружеството за първите шест месеца на годината показва загуба от над 3.3 млн. лв.

Компанията обаче успяла да свие отрицателния си резултат, който за същия период на миналата година е бил близо 9.56 млн. лв. През тази година приходите на "БДЖ - товарни превози" са 85.9 млн. лв., което е увеличение с 28.8 млн. спрямо шестмесечието на 2010 г. Разходите обаче също са нараснали - от 66.7 млн. на 89.3 млн. лв.

По думите на транспортния министър Ивайло Московски раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен заемът от 460 млн. лв. от Световната банка за "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Има и утвърден план за преструктуриране на някои от губещите дейности на БДЖ, които ще бъдат възложени на външни подизпълнители, обяви през миналия месец Московски. Предвижда се част от персонала да продължи да се занимава със същата дейност, но като аутсорсинг. Хората в пенсионна възраст ще бъдат освободени, очаква се и да бъдат закрити между 20-30 губещи линии.



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13000801
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031