Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2011 16:00 - БДЖ: Стачката е незаконна, всеки участник ще бъде уволнен
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1404 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 22.11.2011 17:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ръководството на БДЖ заяви във вторник, че обявената за 24 ноември стачка в железницата е незаконна, ще се изготви поименен списък на всички участници и срещу тях ще бъде предявен иск. Най-тежкото наказание за железничарите, които откажат да работят в четвъртък, ще е дисциплинарно уволнение, обясниха от БДЖ във вторник пред журналисти. 

"Ние категорично сме против стачката. За нас тя е абсолютно безсмислена. Синдикатите нямат кауза. Не е кауза да искаш от едно ръководство да стане съпричастно към фалита на едно дружество", каза Владимир Владимиров, шеф на директорския борд в БДЖ. 

Изявлението бе направено няколко часа след пресконференция на синдикатите, според които шефовете на БДЖ щели окажат “жесток натиск” срещу всеки железничар, които се включи в стачката. По думите на Петър Бунев, председател на железничарския синдикат към КНСБ, стачка в четвъртък ще има и тя е съвсем законна, но се притесняват от натиска срещу служителите. 

Според ръководството на железницата обаче протестът е незаконен и за това ще бъде сезиран Софийският градски съд. Причината е, че липсва задължителното споразумение между работодател и служители за осигуряване на минимално транспортно обслужване. Синдикатите разчитат на споразумението от предупредителната стачка през март, но то вече не актуално. Това заявиха юристите на БДЖ. 

По думите на Владимиров всеки ден от стачката ще струва на компанията 600 хил. лева по-малко приходи. От тях 400 хиляди се падат на товарни превози, а 200 хиляди на пътнически. Товародателите ни подкрепят, но ако влаковете не се движат повече от три дни графиците им ще бъдат тотално объркани, каза Владимиров. 

Спирането на влаковете ще има и положителен ефект за железницата, тъй като всичките й линии се обслужват на загуба. От спестените пари за такси за ползване на инфраструктурата пък ще пострада Национална компания “Железопътна инфраструктура”, така че нещата са навързани, каза Владимиров.

Стачката няма да е за сметка на пътниците, категорични бяха от ръководството на БДЖ. Сумите за билетите на спрените влакове ще бъдат възстановявани при поискване. За пътниците с абонаментни карти ще има бонуси или отстъпки. 

От дружеството признаха, че няма как да осигурят алтернативен транспорт на гражданите по време на стачката. Клиентите на "БДЖ Пътнически превози" са 80 хиляди на ден, това означава 540 автобуса, това просто няма как да стане, заявиха от превозвача.

Ръководството на БДЖ отхвърли обвиненията, че е трябвало да уведоми общините кои точно влакове ще съкрати. Това е задължение на държавата в лицето на транспортното министерство, ние сме търговско дружество, обясни Владимиров. Той призова кметовете да проявят разбиране и след като самите те не могат да поемат издръжката на жп линиите до техните селища да се погрижат за алтернативен транспорт.

Броят на композициите, които ще бъдат спрени от движение от 10 декември падна на 138, стана ясно още в четвъртък. Техният списък беше публикуван.

Владимир Владимиров покани синдикатите на разговор в сряда в 11:00, но беше категоричен: "Няма как да отстъпим. Отстъпването значи фалит".

Загубите на БДЖ за тази година възлизат на 28 милиона лева, като очакванията на ръководството на дружеството са до края на 2011 те да не надхвърлят 30 милиона лева и в края на 2012 г. дружеството вече да не е на загуба.

В момента се преработва планът за преструктуриране на БДЖ съобразно новите макроикономически показатели на финансовото министерство и увеличените разходи на дружеството, заяви Владимиров. Това е едно от изискванията на Европейската комисия, за да подкрепи държавна помощ и държавно гарантиран кредит от Световната банка за БДЖ, обясни той.

Другите притеснения на ЕК са, че приватизацията на "БДЖ Товарни превози" няма да осигури достатъчно приходи за самоучастие на компанията в оздравяването й, както и че пазарът няма да бъде адекватно “компенсиран” за това, че БДЖ получава държавна помощ. Опитваме всеки ден да докажем, че ще изпълним тези две условия – първо, че продажбата на "БДЖ Товарни превози" ще ни осигури 50% от сумата за оздравяване на компанията и второ, че ще освободим ниша на пазара, от която частен оператор може да печели 150 млн. годишно. Това са приходите на "БДЖ Товарни превози", обясни Владимиров.

Планът за реформи в БДЖ предвижда ударно съкращаване на 2000 души, които ще бъдат компенсирани с 6 работни заплати. Ефектът се изчислява на 24 млн. лева. Ако не ги освободим, следващата година много трудно БДЖ няма да е на загуба, каза Владимиров.

Ако не изведем дружествата на нула, даже банките кредиторки да са съгласни да запазят мълчание, възниква следващият проблем – 300 млн. евро, които по Оперативна програма “Транспорт” могат да бъдат усвоявани от 2013-а година. За да участваш по такъв проект, трябва поне две години да не си на загуба и освен това трябва да не си в такава тежка криза на неплатежоспособност, тоест няма откъде да се мърда, каза Владимиров.




Гласувай:
3
0


Вълнообразно


1. анонимен - А сега, де?!?
22.11.2011 16:10
Ни да стачкуват, ни да не стачкуват... сложна ситуация за тези работници, съчувствам им:(
цитирай
2. energywatch - Едни от най-големите глобални инвестиционни проекти
23.11.2011 08:02
през този век се очертава да бъде в ж.п. транспорта!
Интересно, какво е свършило Министерството и НКЖИ по този въпрос?
цитирай
3. reporter - energywatch,
23.11.2011 10:26
какво имаш предвид?
цитирай
4. energywatch - Глобален проект за скоростни жп магистрали
23.11.2011 18:46
1. Тази пролет в Шератон имаше българо-китайски бизнес форум под егидата на министъра на икономиката и енергетиката - Трайчо Трайков. Почти нямаше български фирми. Една от китайските фирми се интересуваше от инвестиции в заводи за ремонт и производство но вагони и локомотиви. Не ми направи впечатление да са си намерили партньори!
2. Става въпрос за китайски глобален проект за изграждане на скоростни ж.п. Магистрали - Лондон/Париж-Пекин и Пекин - Сингапур.Проекта е и геополитически, не само икономическо-транспортен. Предполага се, че той ще дръпне икономиката на всички страни през които минава. Много интересен е въпроса за първите две трасета. Съпътстващи въпроси са енергийното обеспечаване на трасетата и реализацията на ж.п. състава- Така например еднозначно Полша, Украйна, Германия /Дойче банк/ работят по въпроса /лични проучвания/. Проектната скорост ще бъде 250-320 км./ч. А срока за завършване на трасетата трябва да е 2025 г. Около 17 страни са известни през които ще минат магистралите. Финансирането на проекта от Пекин няма да е 100%, но ще е достатъчно за да дръпне проекта.
Не ми е известно по лобирането на участието на България в един такъв мега проект да участват нито на ниво МС, нито от Мин. на икономиката, нито от Мин. на транспорта, нито от Мин. на външните работи, нито от ДАНС.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 11286194
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 36810
Календар
«  Септември, 2021  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930