2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Натискът върху работниците в БДЖ да не се включат в стачката на 24 ноември ще бъде жесток, заяви на пресконференция във вторник председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев.
Профсъюзите са категорични, че стачка в четвъртък ще има и тя е съвсем законна, но се притесняват, че хората, които няма да работят в знак на протест срещу случващото се в железниците, ще бъдат подложени на натиск от страна на преките си ръководители.
Искат се списъци на тези, които ще стачкуват, ще се искат обяснения от тези хора, но синдикатите ще застанат зад тях и няма да позволим някой да бъде уволнен заради това, че е протестирал, категоричен беше Петър Бунев.
По неофициална информация на Mediapool обаче част от машинистите и други работници не желаят да стачкуват, тъй като няма да бъдат засегнати от съкращенията, приели са офертата за изплащане на шест работни заплати срещу напускане или са пред пенсия.
Според Бунев към протестиращите железничари се очаква да се включат и техни колеги от Национална компания „Железопътна инфраструктура".
Кметовете на селища с орязани влакове изненадани от това
За провеждането на стачката в БДЖ са събрани над 7000 подписа или нужните над 50 процента от служителите в железницата, обясни Петър Бунев. Той обясни още, че в момента синдикатите се срещат с кметовете на населени места, които ще бъдат засегнати от намаляването на броя на влаковете със 150 или около една четвърт и се оказало, че никой от тях не е информиран за това.
"Предварително се извиняваме на всички за неудобството, което ще причиним, но това е единственият начин да защитим железницата, нашите работни места и оцеляването на нашите семейства. Ръководствата на железниците възнамеряват да изхвърлят на улицата хиляди от нас, да ни обрекат на глад и непосилно оцеляване. Подкрепете ни, за да има утре кой да подкрепи и вас", пишат те.
Железничарската стачка ще засегне не само пътуващите редовно с БДЖ граждани и особено онези, които използват услугите на компанията ежедневно, за да ходят на работа, но и частните железопътни компании. Извършването на техните товарни превози също ще бъде нарушено заради спрените за движение влакове на БДЖ.
Изкупителна жертва на некадърност
Официалният доклад на Европейската комисия за реформата в железницата съдържа крайно негативни оценки и ръководството търси изкупителна жертва в лицето на синдикатите. С нас те искат да оправдаят собствената си некадърност и безсилие да се справят с проблемите в железницата, търсейки конфликт, обявиха от от синдиката.
От 50 до 100 вагона ежедневно не се осигуряват в БДЖ - за товарни и пътнически превози. Това е или тенденциозно, или от некадърност, добави Бунев. Според него от ръководството на БДЖ нарочно не правят ремонти с оправданието, че нямат пари. Всеки вагон обаче носи приход и ако натоварването беше ефективно, нямаше да има пропуснати ползи и загуби за железницата, обясни синдикалистът.
Ръководителите на БДЖ вместо да направят разчет заедно с нас - за необходимостта от съкращенията на персонала и на подвижния състав, "те в момента стрелят като луд с картечница", заяви Бунев.
Прокуратурата да провери истински ли е фалитът на БДЖ
Той допълни, че синдикатите са се обърнали с молба към прокуратурата да провери действителното състояние на БДЖ. "Искаме да видим дали наистина БДЖ е във фалит", каза Бунев.
Ръководството на компанията обяви дългове от 800 млн. лева, а планът за оздравяване предвижда ударно освобождаване на 2000 души и спирането на 150 влака по губещи линии. Финансовият ефект от тези мерки се изчислява на 50 млн. лева. За обезщетения на съкратените служители превозвачът ще плати 9 млн. лева.
Синдикатите питат как ще работи БДЖ, след като бъдат съкратени 150 влака и как ще се обслужват влаковете, когато само в първия етап на съкращения ще бъдат уволнени 2000 души. Те отбелязаха, че общо в БДЖ ще бъдат съкратени 6000 души, а в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще бъдат съкратени около 5000 души.
"Многократно приканвахме ръководството на БДЖ да се върне на масата на преговорите. Изход пред нас няма. Ние не получихме желание за преговори. Сега топката е в отсрещната страна на полето", заяви от своя страна Екатерина Йорданова, председател на Съюза на транспортните синдикати в България към КНСБ.
Настояваме за колективен трудов договор, който да гарантира правата на работниците. В него ние сме направили много отстъпки, но той е документът, с който можем да решим проблема на стачката, казаха синдикалистите в отговор на въпрос при какви обстоятелства биха се отказали от ефективните протести.
Железничарите започват ефективна стачка ...
БДЖ: Стачката е незаконна, всеки участни...