Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
23.11.2011 10:22 -
Синдикатите и ръководството на БДЖ - на непримирими позиции
Нито синдикатите в БДЖ, нито ръководството на компанията са готови да отстъпят от позицията си, свързани с плановете за оздравяване на дружеството. Това стана ясно от разговор в сутрешния блок на Би Ти Ви,в който участваха министърът на транспорта Ивайло Московски, председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров и представители на синдикатите в превозвача.
"Не става въпрос за отстъпване. Грешна е думата", обясни министър Московски на въпрос на водещите дали е възможно да се стигне до компромисен вариант за реформи в БДЖ, с които да бъде избегната стачката в железниците, насрочена за 24 ноември.
На нас ни се вменява вина заради това, че се опитваме да спасим компанията. До броени седмици кредиторите влизат и няма да има компания. Малко ли е от 50 млн. лева оперативна загуба да я намалим до 25-30 млн. лв., коментира Московски.
Министърът обясни, че няма откъде да се намерят инвестиции за модернизиране на БДЖ. Няма банка в света, която да даде заем на БДЖ вече. Дори държавата в момента подхожда доста консервативно, защото самата тя не е убедена, че компанията би моглада обслужва всяка една финансова инжекция в нея. Затова нашата позиция е в кратки срокове да оптимизираме разходите. Нашият план е този. Ние носим отговорност за това, което сме предложили, заяви още Московски.
Според представителите на синдикатите обаче ръководството на БДЖ не е пожелало да потърси компромисен вариант и подлага на натиск служителите, решили да се включат в стачката утре. Това според тях се прави с изискването всеки протестиращ да се впише в регистър.
Списъци трябва да има, за да е ясно на кого се плаща и на кого не. Това е една нормална процедура, обясни Владимир Владимиров. Той предупреди, че за участие в стачката няма да се наказват служители, но може да им се търси административна отговорност, ако има непристойни действия, с които се уронва престижа на БДЖ - например употреба на алкохол или грубо демонстративно отношение към клиентите.
Владимиров още веднъж заяви, че според юристите на компанията насрочената за утре стачка е незаконна, защото не е спазена процедурата за нея. Синдикалистите пък опонираха, че ефективният протест е продължение на предупредителната стачка, която беше проведена на 10 март.
"Не става въпрос за отстъпване. Грешна е думата", обясни министър Московски на въпрос на водещите дали е възможно да се стигне до компромисен вариант за реформи в БДЖ, с които да бъде избегната стачката в железниците, насрочена за 24 ноември.
На нас ни се вменява вина заради това, че се опитваме да спасим компанията. До броени седмици кредиторите влизат и няма да има компания. Малко ли е от 50 млн. лева оперативна загуба да я намалим до 25-30 млн. лв., коментира Московски.
Министърът обясни, че няма откъде да се намерят инвестиции за модернизиране на БДЖ. Няма банка в света, която да даде заем на БДЖ вече. Дори държавата в момента подхожда доста консервативно, защото самата тя не е убедена, че компанията би моглада обслужва всяка една финансова инжекция в нея. Затова нашата позиция е в кратки срокове да оптимизираме разходите. Нашият план е този. Ние носим отговорност за това, което сме предложили, заяви още Московски.
Според представителите на синдикатите обаче ръководството на БДЖ не е пожелало да потърси компромисен вариант и подлага на натиск служителите, решили да се включат в стачката утре. Това според тях се прави с изискването всеки протестиращ да се впише в регистър.
Списъци трябва да има, за да е ясно на кого се плаща и на кого не. Това е една нормална процедура, обясни Владимир Владимиров. Той предупреди, че за участие в стачката няма да се наказват служители, но може да им се търси административна отговорност, ако има непристойни действия, с които се уронва престижа на БДЖ - например употреба на алкохол или грубо демонстративно отношение към клиентите.
Владимиров още веднъж заяви, че според юристите на компанията насрочената за утре стачка е незаконна, защото не е спазена процедурата за нея. Синдикалистите пък опонираха, че ефективният протест е продължение на предупредителната стачка, която беше проведена на 10 март.
Вълнообразно
Транспортният министър Московски: Няма д...
Стачка в БДЖ
Заменят стачкуващите железничари, което ...
Стачка в БДЖ
Заменят стачкуващите железничари, което ...
Няма коментари