2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Десетки влакове останаха на пероните или спряха на първата гара, достигната след 8 часа, когато в четвъртък железничарските синдикати започнаха безсрочната си стачка срещу планираните от БДЖ съкращения и несъгласувана с работещите реформа за оздравяване на задлъжнялото с над 800 млн. лева дружество.
Не всички служители обаче стачкуват, като част от несъгласните с протестните действия са били принудени да спрат движението на влаковите композиции, тъй като няма кой да го обслужва.
По данни на самия "БДЖ Холдинг" към 9 часа от пътуващите или потеглящи след 8 часа 75 влакове 45 са били спрени от протестиращите. През част от гарите обаче продължиха да преминават влакове, като се потвърдиха опасенията, че ръководствата на БДЖ и Националната компания "Железопътна инфраструктура" ще заменят на места стачкуващите със служители, които не подкрепят действията на колегите си.
В потеглилите преди началото на стачката влакове не е имало пътници, тъй като явно хората не са искали да рискуват да останат някъде по гарите, за да изчакат края на стачката. Част от блокираните от протеста граждани обаче заявиха, че подкрепят правото на железничарите да пазят работата си.
На Централна гара София информационното табло с разписанието на влаковете угасна точно в 8 часа, а протестно шествие потегли край пероните. Около 100-150 души се бяха събрали на гарата. Към тях се присъединили лекари, металурзи, енергетици, пивовари, пенсионери, граждани, работници от топлофикация и градския транспорт, съобщиха по-късно от КНСБ.
Очаква се общо десет влака да не потеглят от Варна заради ефективната стачка. На крайморската гара също се събраха над 100 души. Влаковете, които по разписание тръгнаха от Бургас преди старта на протеста, спряха на следващите гари. Градът ще пострада сериозно от това, че БДЖ планира след 10 декември да спрат девет влака - четири бързи и пет пътнически от и за Бургас.
На жп гарата в Пловдив спряха международният влак от Истанбул за Белград, "Диана Експрес" и пътническият влак за Панагюрище. Стачкуващите там са подложени на натиск, тъй като от местното ръководство на БДЖ продължават да обясняват, че стачката е незаконна. Това предизвикало остра реакция у стачкуващите, което наложило да се намеси полицията. До сблъсъци обаче не се е стигнало.
На най-големия железопътен възел в България – Горна Оряховица - също се събраха около стотина протестиращи и на пероните останаха три пътнически влака - Варна-Пловдив, Русе-София и Плевен–Варна. Очаква се в рамките на днешния протест до 16,00 ч. да не се движат 20 влака в жп район Горна Оряховица, който обхваща и областите Русе, Плевен и Варна. Малцина бяха пътниците в трите влака, които останаха на гарата.
На гара Русе в 8 часа остана влакът за Горна Оряховица, а до 16 часа от крайдунавския град трябва да тръгнат четири влака. На перона в 8 часа се бяха събрали 100-ина души - железничари от всички служби в БДЖ.
Влакове останаха по пероните и в Димитровград, Враца, Мездра, Кюстендил, въпреки предварителните опасения, че тези градове няма да се включат в стачката.
Сериозни проблеми има обаче на малките гари. Те не могат да приемат всички влакове, които трябва да спрат, за да изчакат края на стачните действия в 16 часа.
По данни на БДЖ от всички 90 хиляди пътници, които все още всеки ден разчитат на железниците, към 27 хиляди ще бъдат засегнати от стачката. Онези от тях, които са рискували все пак да се качат на влака в деня на стачката, ще трябва да си търсят сами алтернативен превоз, като парите за билетите им ще бъдат върнати. БДЖ обаче няма да осигури алтернативен транспорт, както бе заявил преди седмица транспротният министър Ивайло Московски.
В сряда той каза, че загубите от стачката ще са около 500-660 хил. лв. дневно и дружеството не може да издържи дълго на протеста. От ръкодовството на БДЖ заявиха, че заради намерението да се съкратят 2 хиляди души ще пострадат всички работещи в железницата.
Във вторник ръководството на БДЖ заяви, че ще поиска съдът да обяви стачката на железничарите за незаконна и ще санкционира всички участници, включително с дисциплинарно уволнение. В сряда обаче министър Московски обяви, че това са "глупости".
Синдикатите и ръководството на БДЖ - на ...
Транспортният министър Московски: Няма д...