2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Прочетен: 972 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 17.12.2011 01:10
18-те участници в президентските избори – 11 партии, 1 коалиция и 6 инициативни комитета - са подали отчеттите си за финансирането на изборната си кампания в Сметната палата, съобщиха в петък от одитната институция.
По закон всички участници в изборите са длъжни до 30 дни след изборния ден да представят пред Сметната палата отчетите си за приходите, разходите и поетите от тях задължения за плащане във връзка с предизборната кампания. Сметната палата трябва да ги публикува до 15 дни от изтичане на срока за представянето им.
Финансовите отчети са качени в единния регистър по Изборния кодекс и са достъпни от интернет страницата на Сметната палата.
Плевнелиев и Попова са заложили на новите комуникации
Най-много средства в президентската надпревара е похарчила двойката на управляващата партия ГЕРБ – 1.8 млн. лв. В същото време издигнатите от инициативен комитет Светльо Витков и Венци Митов не са похарчили нито стотинка, показват публикуваните отчети.
Кампанията на бъдещия президент Росен Плевнелиев и вицепрезидента Маргарита Павлова е финансирана изцяло от държавната субсидия на ГЕРБ – 1.8 млн. лв. Най много средства са били дадени за плакати, брошури и флаери – 655 хил. лв. Плевнелиев и Попова са заложили на електронни медии, за да достигнат до по-голяма аудитория, като за това са похарчили 454 хил. лв. Следващото най-голямо перо са директните срещи с хората чрез организиране на събития и концерти – 414 хил. лв. За изяви по частни телевизии са пръснати 274 хил. лв.
Кампанията на Калфин и Данаилов финансирана със заем
Останалите втори на президентските избори Ивайло Калфин и Стефан Данаилов от БСП са заборчели покрай изборите, защото са похарчили с около 200 хил. лв. повече от това, което са успели да съберат.
Кампанията им е финансирана основно от теглен банков заем от 1.548 млн. лв. Още около 35 хил. лв. са дошли от държавната субсидия на БСП и членски внос. В същото време двойката на БСП е изразходвала близо 1.75 млн. лв. или с около 50 хил. лв. по-малко от управляващата партия. Най-много средства са отишли за участия и клипове на Калфин и Данаилов в частни телевизии – 622 460 лв. За реклама в електронни издания са дадени още 231 хил. лв., а в печатните медии – 220 хил. лв.
Капон и Алексей Петров спестили пари, Сидеров харчи парите на партията за плакати
На електронните медии са заложили още кандидатът на ЕНП Мария Капан и подсъдимият по делото "Октопод" Алексей Петров. В същото време лидерът на "Атака" Волен Сидеров е предпочел да печата плакати, диплянки и брошури. Техните кампании естествено са далеч по-скромни в сравнение с тези на лидерите в състезанието.
Общият бюджет на Капон е бил близо 55 хил. лв., като тя е успяла да спести около 1200 от тях. Средствата са събрани от членски внос и дарения. Над 37 хил. лв. Капон е дала за реклама в електронните медии. Другото й голямо перо са участие и клипове в частни телевизии – 28 590 лв.
Алексей Петров и Николай Георгиев сами са финансирали кампанията си с 271 300 лв., а още 50 хил. лв. са дошли от дарения. Двамата не са изхарчили всички пари, като са успели да спестят 10 хил. лв. Най-много средства в президентската кампания двамата са дали за реклама в електронните медии – 204 хил. лв. Кампанията им обаче може да се определи като една от най-скъпите спрямо спечелените 31 613 гласа, защото за привличането на всеки глас средно са изразходвали 8.22 лв.
"Скакауецът" Светльо Витков единствен без разходи
Кандидат президентската двойка Светльо Витков и Венци Мицов, които се явиха "на майтап" на изборите и събраха 54 125 гласа, не са похарчили нито стотинка за кампанията си. Двамата са успели да спестят дадените от тях 119.25 лв., както и получените като дарения 101 лв.
В същото време двойката на СДС Румен Христов – Емануил Йорданов е похарчила 343 632 лв. за 65 761 гласа или по 5.22 лв. за глас. Средствата идват от държавната субсидия на сините. Най-много пари са изразходвани за медийни услуги – 122 727 лв. За плакати и брошури са дадени близо 120 хил. лв.
За местния вот ГЕРБ платили 6 млн.лв., ДПС – 4 млн.лв., БСП - 1.7 млн.лв.
Близо 6 млн. лв. или 5 699 264 лв. е общата стойност на предизборната кампания на управляващата партия ГЕРБ за кметските избори в края на октомври. Това сочат данните от отчетите на политическите партии, коалициите и инициативните комитети, участвали в местните избори в края на октомври 2011 г.
Почти два милиона лева от тях са били за медийно отразяване. Около 300 000 лева ГЕРБ са инвестирали в социологически агенции, а около 36 хил. лв в консултанти по места. Това става ясно от отчетите на партиите, подадени пред Сметната палата и публикувани в петък.
Над 2.5 млн. лв. са парите, похарчени в предизборната кампания за кметския вот Флаерите, плакатите и организирането на концерти са сред най-сериозните разходи – общо около 2 600 000 лв.
Временно наетият персонал за вота, в който най-вероятно влизат и застъпниците,
регистрирани за изборите, е коствал на партията над 70 000 лева.
Както за президентските, така и за местните избори управляващите не са ползвали парични дарения. За сметка на това пък са шофирали над 200 безвъзмездно дарени автомобили. 110 са декларираните медийни, рекламни и социологически агенции, които са предоставяли услугите си на ГЕРБ за местните избори.
Веднага след управляващите по изразходвани средства се нареждат ДПС, които за местния вот са похарчили около 4 000 000 лева. Партията не е получавала дарения, като в отчета им е посочено, че всички изразходвани средства са от държавната им субсидия.
За материали те са дали 2 252 906,а за медийно отразяване – едва 433 897 лв.
За консултации партията на Ахмед Доган е отделила около 25 хил. лв.
В графата "Други разходи - нощувки, коктейли, кетъринг, почерпки, ремонтни услуги, стъкларски услуги, дърводелски услуги, анализи и други", формацията е отчела 688 285 лв.
Веднага след ДПС по размер на отделените средства за предизборната кампания за местните избори се нарежда БСП.
От подадения до Сметната палата отчет на левицата става ясно, че партията е похарчила за предиборната си кампания за местните избори над 1.7 млн. лв.
За разлика от ГЕРБ някои от кандидатите на БСП сами са финансирали кампаниите си. Дарените от участниците в изборите суми варират между 29 лева и 31 000 лева.
Социалистите са получили и редица безвъзмездни помощи, вариращи от компютърен дизайн на сайт до безплатен концерт на естрадната певица Петя Буюклиева.
Кампанията на “Атака” за местните избори е излязла около 400 000 лева,
ДСБ са похарчили 804 хил. лв. за кампанията си, от които 693 500 лв. са от субсидията на партията, другите – от дарения. Кампанията на СДС е струвала около 250 000 лева.
За сметка на попълнените партийни отчети за кметския вот редица местни коалиции не са подали отчетите съм към Сметната палата, въпреки че са задължени от закона.
От регистрираните в Общинските избирателни комисии (ОИК) участници, отчети са подали 183 инициативни комитета и 411 местни коалиции, а не са подали отчети 531 инициативни комитета и 194 местни коалиции.
От регистрираните от ЦИК за изборите за общински съветници и кметове 70 политически партии и една коалиция, отчети не са подали 6 партии: Българска национално-радикална партия; Българска социалдемокрация; Вот-Консерватори; Политическа партия Солидарност; Политически клуб Екогласност; Политически клуб Тракия.
Очаквано в големите градове основните партии са отделили най-значителни средства.
Най-много средства е струвала на ГЕРБ битката за кметския стол в Плевен, където кандидатът на управляващите Димитър Стойков победи с много малка разлика досегашния кмет на града Найден Зеленогорски. За трудната победа, в която Зеленогорски заради машинации беше принуден да се яви и с регистрацията на БНД, ГЕРБ са хвърлили 38 280 лв.
Най-скъпа, очаквано, е била кметската кампания на БСП в София – 83 340 лв., от които централата на "Позитано" 20 е осигурила 50 хил. лв., другите около 33 хил. лв. са от кандидата за кмет Георги Кадиев.
За сметка на това в столицата, където втори пореден мандат спечели Йорданка Фандъкова (ГЕРБ), управляващата партия е инвестирала около 30 000 лева.
Интересен дисонанс в отделените за кампанията средства от страна на ГЕРБ в Пловдив може да се забележи в отчета на партията. За спечелването на кметското място от партията са инвестирали около 10 000 лева, а за местата на общинските съветници – над 100 000 лева.
За да изгубят изборите в Пловдив БСП са похарчили близо 30 000 лева. Кампанията за общинските съветници в града пък е струвала на социалистите около 60 000 лева.
Първенец по инвестиция за Пловдив обаче се оказа ДПС с рекордните над 106 000 лева.
На Плевнелиев нов дебат преди балотажа м...
Медийният талибан Сашо Диков "опоро...
Бойко, събуди се!
Голяма издънка на правителството с Евроф...