Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2011 11:49 - Тестват жп линията Пловдив-Димитровград
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 887 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 18.12.2011 11:50


На 19 декември, понеделник, по жп линията Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница ще бъде пуснатo експериментално високоскоростно возило.

Това стана ясно по време на инспекцията на министъра на транспорта Ивайло Московски и генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев, които провериха строителните работи по жп линията Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница.

Двамата извършиха оглед на жп участъка и гарите по маршрута от Димитровград до жп гара Крумово, като се придвижиха със специализирана жп машина - дрезина. Проверката обхвана новоизградената жп гара Ябълково, Скобелево - възстановен е автентичният вид на гарата, новоизградената гара Караджалово, гара Първомай - изградено е ново коловозно развитие и перони и гара Крумово.

Специални шумоизолиращи стени се изграждат покрай жп линията Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница, съобщи Агенция „Фокус". Височината на стените е различна в зависимост от разстоянието между линията и населението място. Досега в България не е имало такива шумоизолиращи стени. Те са два вида - зелени в участъка Първомай - Димитровград и са изработени от гръцката фирма Terna и прозрачни - в участъка от Крумово до Първомай. Прозрачните са на италианската фирма Astraldi.

Проектът „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница" обхваща три фази. Фаза 1 - Изграждане на железен път и електрификация на участъка Крумово - Първомай. Изпълнител е гръцката фирма Terna. Стойността на обекта е близо 100 млн. евро. Втората фаза включва изграждане на железен път и електрификация на участъка Първомай-Свиленград. Изпълнител е италианската фирма Astraldi. Стойността на обекта е 68 млн. евро. Третата фаза включва изграждане на железен път и електрификация на участъка Свиленград - Турска граница. Изпълнител е чешката фирма OHL ZS. Стойността на обекта е около 36 млн. евро.

По цялата линия се изграждат сигнализационни системи, телекомуникации и системи СКАДА. Договорите по Фаза 1 и Фаза 2 се предвижда да бъдат завършени до края на 2011 г., а срокът на договора по Фаза 3 е удължен до средата на 2012 г. Източниците на финансиране на проекта са Кохезионен фонд на ЕС по Оперативна програма „Транспорт" и национално съфинансиране от държавния бюджет.

Според министъра на транспорта Ивайло Московски първият високоскоростен влак реално ще бъде въведен в експлоатация през 2014 г.



Гласувай:
3


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13675100
Постинги: 10474
Коментари: 5012
Гласове: 37090
Календар
«  Януари, 2025  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031