Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
20.12.2011 09:58 -
Вече се продават винетките за 2012 г.
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 1234 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.12.2011 10:03

Прочетен: 1234 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 20.12.2011 10:03
От снощи всички дистрибутори на винетки вече продават стикерите, валидни за следващата година, съобщи пред Нова телевизия директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров.
“По договор бензиностанциите трябва да бъдат глобявани при липса на винетки”, уточни Лазаров. Според него увеличаването на продажбите на винетните стикери е довело до увеличава и постъпленията за ремонт на пътищата.
Делото беше образувано по жалби на трима министри - на финансите, вътрешните работи и регионалното развитие, след като Комисията за защита от дискриминация обяви за дискриминационни цените на винетките, валидността на годишната винетка и липсата на дневна винетка за трета категория автомобили.
От Комисията обявиха, че при сега действащите цени за леки автомобили месечната винетка струва 25 лева, а годишната 67 лева. Това означава, че при годишните винетки ползването на пътищата за един месец струва на потребителя 5.58 лева, а иначе месечната винетка е 4-5 пъти по-скъпа – 25 лева. Подобно е положението и с цените на винетките за другите категории автомобили, което прави цените им дискриминационни според вносителите на жалбата.
На европейско ниво има стандарти за недискриминация, според които цената на месечната винетка трябва да не надвишава 10% от годишната, седмичната - 5 % от годишната, а дневната – 2% от годишната. В България няма дневни винетки.
Според комисията цената на месечната винетка у нас е твърде висока. Тя не трябва да надвишава 10 на сто от годишния размер или при цена на годишния стикер от 67 лева, трябва да е до 6 лева и 70 ст. Месечният размер на таксата ще остане 25 лева. Що се отнася до седмичната винетка, която в момента е 10 лева – тя трябва да не е повече от 5 % от цената на годишната или до 3 лева и 35 стотинки. Освен цените, комисарите ще оспорват валидността на годишния винетен стикер и липсата на дневни винетки за леки коли.
Ако решението на съда е в посока на това, че годишният стикер е дискриминационен, то той може да стане 100 лв., коментира Лазар Лазаров. "За трета поредна година поддържаме една и съща цена на годишните винетки. 67 лева - такава цена няма в Европа дори за единично преминаване по магистрала", подчерта директорът на АПИ.
“По договор бензиностанциите трябва да бъдат глобявани при липса на винетки”, уточни Лазаров. Според него увеличаването на продажбите на винетните стикери е довело до увеличава и постъпленията за ремонт на пътищата.
“Винаги може да има момент, в който определен вид винетки ги няма. Всеки дистрибутор би трябвало да предупреди, когато стикерите намаляват”, подчерта инж. Лазаров. Той обясни, че заявка за доставка трябва да се подаде около две седмици преди изчерпването на количествата.
Ние ще се съобразим с решението на съда, каза Лазар Лазаров по повод предстоящото днес дело във ВАС, което ще даде отговор на въпроса дали съществуващата в момента винетна система в България е дискриминационна.Делото беше образувано по жалби на трима министри - на финансите, вътрешните работи и регионалното развитие, след като Комисията за защита от дискриминация обяви за дискриминационни цените на винетките, валидността на годишната винетка и липсата на дневна винетка за трета категория автомобили.
От Комисията обявиха, че при сега действащите цени за леки автомобили месечната винетка струва 25 лева, а годишната 67 лева. Това означава, че при годишните винетки ползването на пътищата за един месец струва на потребителя 5.58 лева, а иначе месечната винетка е 4-5 пъти по-скъпа – 25 лева. Подобно е положението и с цените на винетките за другите категории автомобили, което прави цените им дискриминационни според вносителите на жалбата.
На европейско ниво има стандарти за недискриминация, според които цената на месечната винетка трябва да не надвишава 10% от годишната, седмичната - 5 % от годишната, а дневната – 2% от годишната. В България няма дневни винетки.
Според комисията цената на месечната винетка у нас е твърде висока. Тя не трябва да надвишава 10 на сто от годишния размер или при цена на годишния стикер от 67 лева, трябва да е до 6 лева и 70 ст. Месечният размер на таксата ще остане 25 лева. Що се отнася до седмичната винетка, която в момента е 10 лева – тя трябва да не е повече от 5 % от цената на годишната или до 3 лева и 35 стотинки. Освен цените, комисарите ще оспорват валидността на годишния винетен стикер и липсата на дневни винетки за леки коли.
Ако решението на съда е в посока на това, че годишният стикер е дискриминационен, то той може да стане 100 лв., коментира Лазар Лазаров. "За трета поредна година поддържаме една и съща цена на годишните винетки. 67 лева - такава цена няма в Европа дори за единично преминаване по магистрала", подчерта директорът на АПИ.
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари