2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
До 2020 година трябва да спрем да говорим за магистрали и парите за тях да бъдат прехвърлени в железниците. Те са екологични, чисти и най-преки. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на инспекцията на отсечката Крумово – Първомай от ж.п. линията Пловдив – Свиленград.
"Сами се убедихте, че стигнахме само за 15-ина минути до тук, като на една отсечка влакът вдигна 170-180 км/ч", заяви премиерът Бойко Борисов при слизането си в Първомай. За потеглянето от Крумово, обявено за 10 ч. премиерът пристигна с час закъснение.
Снимка: в. Марица
В Първомай Борисов намери време да говори с началника на гарата, с ученици, с журналисти, да се снима с почитателки и да пусне на свобода два бели гълъба, подарени му футболния съдия Иван Димитров. Съдията дари премиера и с жълти и червени картони, за да ги показва на “Станишев, Първанов – там, който те ядосва”.
Борисов не пропусна да отправи дежурните упреци към “предишните” за забавеното строителство на инспектирания жп участък. "Този проект беше изцяло изоставен от тройната коалиция и благодарение на нашите усилия до 2014 година ще пътуваме от Пловдив до гръцката и турската граница за 1.15 часа", заяви премиерът.
В Първомай транспортният министър Ивайло Московски и премиерът връчиха Акт 15 за жп отсечките Крумово – Първомай и Първомай – Димитровград на началника на гарата. "След 2013 година България може да кандидатства за 300 млн. евро финансиране от Европейския съюз, което възлиза на над 100 нови влака, които да се движат по модернизираните отсечки", каза министър Ивайло Московски.
Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници" е най-големият инфраструктурен проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Той предвижда ремонт на една от най-старите жп линии в България, като скоростта ще бъде завишена на 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове. Контактната мрежа и сигнализацията ще позволяват линията да се използва и от влакове с накланящи се кошове, които могат да е движат до 200 км/ч.
Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово - Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай – Димитровград), която се строи от италианската "Асталди".
Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма "Транспорт" като вече е стартирала тръжната процедура за избор на изпълнител.
Очаква се до лятото на 2012 година да бъде завършена и отсечката Свиленград - турска граница.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА - ТУК
Още за стачката в БДЖ: първи стъпки за п...
СДС сигнализира за съмнителен търг за жп...