Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
04.01.2012 16:14 -
Летище "София" осъдено за 38 милиона долара
Кувейтският строител на пистите на Терминал 2 спечели делото в Парижкия арбитражен съд.
Плановете за развитие на софийското летище понесоха сериозен удар, след като стопанисващото го държавно дружество загуби делото срещу кувейтски консорциум и ще трябва да изплати 38 млн. долара обезщетение.
Това казва транспортният министър Ивайло Московски пред Bulgaria On Air.
Компанията Mohammed Abdulmohsim Al-Harafi and Sons построи пистата на новия терминал на софийското летище, финансирана със заем от Кувейтския фонд за развитие. После обаче изпълнителят заведе иск срещу Летище "София" за забавяне на разрешителните за строеж, оскъпяване на работата и неизплатени суми. Позицията на транспортното ведомство бе, че кувейтците не са представили фактури за допълнителните си разходи и затова те не са им покрити.
В крайна сметка Парижкият арбитражен съд се е произнесъл в полза на кувейтската страна. "Получихме писмо, което ни известява, че кувейтският консорциум е спечелил арбитражното дело в Париж и Летище София трябва да заплати 38 млн. щатски долара, коментира пред изданието Ивайло Московски . Това на практика лишава летището от възможността да реинвестира в развитието си.
Според експерти ефектът от разширението на летището и построяването на втори терминал е изчерпан. Броят на обслужените пътници нараства непрекъснато и съвсем скоро капацитетът му вече няма да е достатъчен. Заради това още от миналата пролет се обсъжда вариантът летището да бъде отдадено на концесия, по примера на тези в Бургас и Варна.
"Ако анализите ни покажат, че за осъществяването на амбициите ни за Летище София са нужни толкова и толкова инвестиции, тогава ще решаваме по какъв начин да го направим", казва Ивайло Московски.
Плановете за развитие на софийското летище понесоха сериозен удар, след като стопанисващото го държавно дружество загуби делото срещу кувейтски консорциум и ще трябва да изплати 38 млн. долара обезщетение.
Това казва транспортният министър Ивайло Московски пред Bulgaria On Air.
Компанията Mohammed Abdulmohsim Al-Harafi and Sons построи пистата на новия терминал на софийското летище, финансирана със заем от Кувейтския фонд за развитие. После обаче изпълнителят заведе иск срещу Летище "София" за забавяне на разрешителните за строеж, оскъпяване на работата и неизплатени суми. Позицията на транспортното ведомство бе, че кувейтците не са представили фактури за допълнителните си разходи и затова те не са им покрити.
В крайна сметка Парижкият арбитражен съд се е произнесъл в полза на кувейтската страна. "Получихме писмо, което ни известява, че кувейтският консорциум е спечелил арбитражното дело в Париж и Летище София трябва да заплати 38 млн. щатски долара, коментира пред изданието Ивайло Московски . Това на практика лишава летището от възможността да реинвестира в развитието си.
Според експерти ефектът от разширението на летището и построяването на втори терминал е изчерпан. Броят на обслужените пътници нараства непрекъснато и съвсем скоро капацитетът му вече няма да е достатъчен. Заради това още от миналата пролет се обсъжда вариантът летището да бъде отдадено на концесия, по примера на тези в Бургас и Варна.
"Ако анализите ни покажат, че за осъществяването на амбициите ни за Летище София са нужни толкова и толкова инвестиции, тогава ще решаваме по какъв начин да го направим", казва Ивайло Московски.
Вълнообразно
Давност от 3 г. за дълговете за парно
Не правете така...
„Там, където започва махалата, свършва з...
Не правете така...
„Там, където започва махалата, свършва з...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари