Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
26.01.2012 17:35 -
Брюксел съди България заради таксите за достъп до железопътните линии
Европейската комисия обяви, че ще се обърне към Съда на Европейския съюз заради неправилното прилагане от България на различни части на т.нар. първи пакет за железопътния транспорт. Става дума за изпълнение на разпоредбите за таксите, които железопътните предприятия трябва да плащат за достъп до инфраструктурата, съобщи пресслужбата на Еврокомисията.
Основната цел на директивите от първия пакет за железопътния транспорт е пазарът на железопътните услуги да се отвори за конкуренция. Управителите на инфраструктурата трябва да бъдат независими от железопътните предприятия, таксите за достъп до железопътните линии да бъдат недискриминационни и да се създаде регулатор, който да разрешава проблеми с конкуренцията при достъпа до железопътната инфраструктура, обяснява съобщението от Брюксел.
Еврокомисията припомня, че държавите членки трябваше да започнат да прилагат директивите най-късно от 15 март 2003 г., като за България срокът беше 1 януари 2007 г. – датата на присъединяване към ЕС. Страните трябваше да информират Еврокомисията за законовите, подзаконовите и административните разпоредби, приети на национално ниво за спазване на европейските правила.
Експертите в Брюксел са проучили подробно въвеждането на директивите в България и през юни 2008 г. Еврокомисията започна процедура за нарушение, като изпрати официално уведомително писмо за неправилно въвеждане на директивите за железопътния транспорт. След като националното законодателство беше променено няколко пъти, за да бъдат изпълнени европейските разпоредби, през март 2010 г. Комисията изпрати мотивирано становище заради все още неотстранените нарушения по отношение на таксите за достъп до железопътните линии.
В Брюксел са анализирали отговорите на българските власти и днес са решили случаят да бъде отнесен до Съда на Европейския съюз, тъй като страната все още не прилага правилно европейските правила. Това е третата стъпка от процедурата за нарушение и с нея започва фазата на съдебното производство. Сега съдът ще трябва да се произнесе по поставените от Еврокомисията въпроси. Ако той реши, че законите на ЕС са нарушени, България ще бъде задължена да предприеме необходимите мерки, за да изпълнени решението.
Неправилното въвеждане на първия пакет от директиви за железопътния транспорт затруднява достъпа до пазара заради липсата на прозрачни условия, отбелязва Европейската комисия. Това пречи на създаването на напълно функциониращ вътрешен пазар за железопътни услуги в Европа. Правилата на ЕС за таксите за достъп до линиите имат за цел да насърчат оптималното използване на железопътната инфраструктура, като на железопътните оператори се предлагат привлекателни условия за достъп, продължава съобщението.
Основната цел на директивите от първия пакет за железопътния транспорт е пазарът на железопътните услуги да се отвори за конкуренция. Управителите на инфраструктурата трябва да бъдат независими от железопътните предприятия, таксите за достъп до железопътните линии да бъдат недискриминационни и да се създаде регулатор, който да разрешава проблеми с конкуренцията при достъпа до железопътната инфраструктура, обяснява съобщението от Брюксел.
Еврокомисията припомня, че държавите членки трябваше да започнат да прилагат директивите най-късно от 15 март 2003 г., като за България срокът беше 1 януари 2007 г. – датата на присъединяване към ЕС. Страните трябваше да информират Еврокомисията за законовите, подзаконовите и административните разпоредби, приети на национално ниво за спазване на европейските правила.
Експертите в Брюксел са проучили подробно въвеждането на директивите в България и през юни 2008 г. Еврокомисията започна процедура за нарушение, като изпрати официално уведомително писмо за неправилно въвеждане на директивите за железопътния транспорт. След като националното законодателство беше променено няколко пъти, за да бъдат изпълнени европейските разпоредби, през март 2010 г. Комисията изпрати мотивирано становище заради все още неотстранените нарушения по отношение на таксите за достъп до железопътните линии.
В Брюксел са анализирали отговорите на българските власти и днес са решили случаят да бъде отнесен до Съда на Европейския съюз, тъй като страната все още не прилага правилно европейските правила. Това е третата стъпка от процедурата за нарушение и с нея започва фазата на съдебното производство. Сега съдът ще трябва да се произнесе по поставените от Еврокомисията въпроси. Ако той реши, че законите на ЕС са нарушени, България ще бъде задължена да предприеме необходимите мерки, за да изпълнени решението.
Неправилното въвеждане на първия пакет от директиви за железопътния транспорт затруднява достъпа до пазара заради липсата на прозрачни условия, отбелязва Европейската комисия. Това пречи на създаването на напълно функциониращ вътрешен пазар за железопътни услуги в Европа. Правилата на ЕС за таксите за достъп до линиите имат за цел да насърчат оптималното използване на железопътната инфраструктура, като на железопътните оператори се предлагат привлекателни условия за достъп, продължава съобщението.
Вълнообразно
Делото за рециклираните вагони влиза в с...
БДЖ: Стачката е незаконна, всеки участни...
Кои влакове спира БДЖ
БДЖ: Стачката е незаконна, всеки участни...
Кои влакове спира БДЖ
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари