Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
03.02.2012 12:03 -
Американските фирми игрорират CV, преценяват кандидатите по уебприсъствието им
Какво се случва с автобиографията ви, след като я изпратите онлайн? Търсещите работа, които кандидатстват за позиции, обявени в интернет, се оплакват, че рядко получават дори потвърждение, камо ли личен отговор, разказва в анализ Wall Street Journal (WSJ), съобщи "Капитал Дейли".
Наскоро нюйоркската фирма за рисков капитал Union Square Ventures обявила свободна позиция за инвестиционен анализатор, разказва вестникът.
Вместо да изисква автобиографии, компанията, която редовно инвестира в Twitter, Foursquare, Zynga и други технологични фирми, пожелала от кандидатите да изпращат линкове, представящи тяхното уебприсъствие - като Twitter акаунт или Tumblr блог например. Кандидатите трябвало да представят и кратки видеоклипове, които обясняват защо ги интересува тази позиция.
Златните зрънца
Union Square твърди, че техният метод привлича по-квалифицирани служители, особено за компания с рисков капитал, която инвестира сериозно в интернет и в социалните медии. Фирмата планира да го използва отсега нататък, за да си осигури нужните анализатори и други позиции.
Компаниите все по-често разчитат на социални мрежи като LinkedIn, видеопрофили и онлайн тестове, за да се преценят годността на бъдещите си служители. Докато все още повечето изискват автобиография при кандидатстване, има и други, които вече не я смятат за нужна.
Автобиографията не разкрива кандидата в особено дълбок план, отбелязва пред WSJ Кристина Касиопо, сътрудник в Union Square Ventures, която блогва по въпроса за назначенията в уебсайта на компанията. Самата тя е била наета, след като си е съставила профил, включващ личния й блог, профилите й в Twitter и LinkedIn, както и линкове към социалните мрежи Delicious и Dopplr, следящи пътуванията й.
Допълнителният филтър
"Ние сме най-заинтересовани от това какво представлява човекът, какво е да се работи с него и какъв е начинът му на мислене", казва тя.
Джон Фишер, основател и собственик на StickerGiant.com в Колорадо, компания за маркетинг стикери за автомобили и други, казва, че CV-то не е най-добрият начин да се определи дали потенциалният служител ще е добро попадение за компанията в социален аспект. Вместо това неговата фирма използва онлайн проучвания за по-задълбочена оценка на кандидатите.
Въпросите са съобразени с позицията. Например във въпросите към кандидат-експерт по Adobe Illustrator са включени такива като: "Каква е мечтаната от вас работа?" и "Каква е най-добрата работа, която някога сте имали?" Кандидатите имат възможност и да прикачат автобиография, но това не е задължително. Фишер споделя, че употребява онлайн въпросници от няколко години след случай, в който компанията му получава прекалено много автобиографии от кандидати, които не са с нужните качества или интереси. Попълването на тези въпросници е един вид "филтър", казва той.
Друга обява на StickerGiant.com, търсеща интернет маркетинг специалист, изисква от кандидатите да оценят своите маркетингови и социално-медийни умения по скалата от 1 до 10 и да изберат от списък с думи как биха ги описали техните приятели и колеги. Опциите включвали: енергичен, уравновесен, перфекционист, креативен, забавен и т.н.
Да разширим обхвата
Във време на висока безработица избягването на автобиографиите може да помогне на компаниите да подберат кандидати от един по-широк пазар на труда.
IGN Entertainment Inc, фирма за игри и медии, дъщерна на News Corp, стартира програма, наречена Code Foo, в която се преподава програмиране на запалени геймъри с малко опит, като участниците получават заплащане по време на обучението си. Вместо да пита за автобиографии, фирмата публикувала серия от предизвикателства на своя уебсайт, които имат за цел да изследват мисловните процеси на кандидатите. (Едно от предизвикателствата: колко пенита едно до друго са нужни, за да изпълнят целия мост "Голдън Гейт"?)
Кандидатите трябвало да представят и видео, което показва любовта им към игрите и продуктите на фирмата.
Близо 30 души от около 100 били избрани за шестседмичната програма Cod Foo, а шест от тях в крайна сметка са били наети на пълно работно време. Няколко от наетите били измежду нетрадиционните кандидати, които не са завършили колеж и нямали особено голям опит.
"Ако гледахме автобиографиите, никога нямаше да се спрем на тези хора", казва Грег Силва, вицепрезидент на IGN. Компанията по принцип изисква CV-та за редовните работни места.
СV наопаки
В повечето американски фирми автобиографиите са все още първата стъпка на процеса по кандидатстване. Те са задължителни дори и в уж нетрадиционни места като Google Inc., които са наели около 7000 души през 2011 г., след като са получили около два милиона автобиографии, пише WSJ. Google има армия от "стотици" HR специалисти, които всъщност четат всяко CV, казва пред WSJ Тод Карлайл, директор на персонала в технологичната фирма. Но самият той чете автобиографиите по необичаен начин: от долу на горе.
По-ранният опит на кандидатите, хобитата им, участията им в различни дейности като например боядисване на къщи, заплащане на колежански такси чрез турнета с пънк-рок групи из цяла Европа и т.н. Често така се добива представа колко добре даден кандидат ще се вмести в културата на компанията.
Наскоро нюйоркската фирма за рисков капитал Union Square Ventures обявила свободна позиция за инвестиционен анализатор, разказва вестникът.
Вместо да изисква автобиографии, компанията, която редовно инвестира в Twitter, Foursquare, Zynga и други технологични фирми, пожелала от кандидатите да изпращат линкове, представящи тяхното уебприсъствие - като Twitter акаунт или Tumblr блог например. Кандидатите трябвало да представят и кратки видеоклипове, които обясняват защо ги интересува тази позиция.
Златните зрънца
Union Square твърди, че техният метод привлича по-квалифицирани служители, особено за компания с рисков капитал, която инвестира сериозно в интернет и в социалните медии. Фирмата планира да го използва отсега нататък, за да си осигури нужните анализатори и други позиции.
Компаниите все по-често разчитат на социални мрежи като LinkedIn, видеопрофили и онлайн тестове, за да се преценят годността на бъдещите си служители. Докато все още повечето изискват автобиография при кандидатстване, има и други, които вече не я смятат за нужна.
Автобиографията не разкрива кандидата в особено дълбок план, отбелязва пред WSJ Кристина Касиопо, сътрудник в Union Square Ventures, която блогва по въпроса за назначенията в уебсайта на компанията. Самата тя е била наета, след като си е съставила профил, включващ личния й блог, профилите й в Twitter и LinkedIn, както и линкове към социалните мрежи Delicious и Dopplr, следящи пътуванията й.
Допълнителният филтър
"Ние сме най-заинтересовани от това какво представлява човекът, какво е да се работи с него и какъв е начинът му на мислене", казва тя.
Джон Фишер, основател и собственик на StickerGiant.com в Колорадо, компания за маркетинг стикери за автомобили и други, казва, че CV-то не е най-добрият начин да се определи дали потенциалният служител ще е добро попадение за компанията в социален аспект. Вместо това неговата фирма използва онлайн проучвания за по-задълбочена оценка на кандидатите.
Въпросите са съобразени с позицията. Например във въпросите към кандидат-експерт по Adobe Illustrator са включени такива като: "Каква е мечтаната от вас работа?" и "Каква е най-добрата работа, която някога сте имали?" Кандидатите имат възможност и да прикачат автобиография, но това не е задължително. Фишер споделя, че употребява онлайн въпросници от няколко години след случай, в който компанията му получава прекалено много автобиографии от кандидати, които не са с нужните качества или интереси. Попълването на тези въпросници е един вид "филтър", казва той.
Друга обява на StickerGiant.com, търсеща интернет маркетинг специалист, изисква от кандидатите да оценят своите маркетингови и социално-медийни умения по скалата от 1 до 10 и да изберат от списък с думи как биха ги описали техните приятели и колеги. Опциите включвали: енергичен, уравновесен, перфекционист, креативен, забавен и т.н.
Да разширим обхвата
Във време на висока безработица избягването на автобиографиите може да помогне на компаниите да подберат кандидати от един по-широк пазар на труда.
IGN Entertainment Inc, фирма за игри и медии, дъщерна на News Corp, стартира програма, наречена Code Foo, в която се преподава програмиране на запалени геймъри с малко опит, като участниците получават заплащане по време на обучението си. Вместо да пита за автобиографии, фирмата публикувала серия от предизвикателства на своя уебсайт, които имат за цел да изследват мисловните процеси на кандидатите. (Едно от предизвикателствата: колко пенита едно до друго са нужни, за да изпълнят целия мост "Голдън Гейт"?)
Кандидатите трябвало да представят и видео, което показва любовта им към игрите и продуктите на фирмата.
Близо 30 души от около 100 били избрани за шестседмичната програма Cod Foo, а шест от тях в крайна сметка са били наети на пълно работно време. Няколко от наетите били измежду нетрадиционните кандидати, които не са завършили колеж и нямали особено голям опит.
"Ако гледахме автобиографиите, никога нямаше да се спрем на тези хора", казва Грег Силва, вицепрезидент на IGN. Компанията по принцип изисква CV-та за редовните работни места.
СV наопаки
В повечето американски фирми автобиографиите са все още първата стъпка на процеса по кандидатстване. Те са задължителни дори и в уж нетрадиционни места като Google Inc., които са наели около 7000 души през 2011 г., след като са получили около два милиона автобиографии, пише WSJ. Google има армия от "стотици" HR специалисти, които всъщност четат всяко CV, казва пред WSJ Тод Карлайл, директор на персонала в технологичната фирма. Но самият той чете автобиографиите по необичаен начин: от долу на горе.
По-ранният опит на кандидатите, хобитата им, участията им в различни дейности като например боядисване на къщи, заплащане на колежански такси чрез турнета с пънк-рок групи из цяла Европа и т.н. Често така се добива представа колко добре даден кандидат ще се вмести в културата на компанията.
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари